Lista zwycięzców kategorii głównych

3.6K 216 593
                                    


SPLĄTANE NICI 2019

KATEGORIE GŁÓWNE


AKCJA

PODIUM

- brak -

WYRÓŻNIENIE

SILAS historia oryginalna NIELUDZIE

Czyta się przyjemnie i płynnie, podoba mi się ta retrospekcyjna forma opowiadania i na plus jest pewnego rodzaju okrojenie informacji, które do tej formy bardzo pasuje. Pomysł też przedstawia się intrygująco, zdecydowanie ma potencjał, tyle że akcja dopiero się rozpoczyna. I tak jak mogę stwierdzić, że autorka potrafi czytelnika zaciekawić i wprowadzić tajemnicę czy napięcie, tak tekstu jest za mało, aby wywnioskować, czy umie poprowadzić te wątki bądź przedstawić punkt kulminacyjny w sposób w satysfakcjonujący czytelnika".


CHICK-LIT

PODIUM

- brak -

WYRÓŻNIENIE

Nie uda Ci się Coneface

Naprawdę duża piątka z plusem za research i dbałość o szczegóły. Do tego dochodzi tematyka studencka, świetnie oddane realia tego okresu w życiu człowieka i tego, co w nim najlepsze. Pracę, mimo że fabuła może nie odkrywcza, czyta się jednym tchem ze względu na ładny, płynny styl autorki. Przyjemna pozycja na deszczowe popołudnie".


DLA NASTOLATKÓW

PODIUM

- brak -

WYRÓŻNIENIE

Z tobą zawsze weatherwax83

Można by powiedzieć, że to typowa opowiastka o miłości nastolatków dla nastolatków. I pewnie tak jest, ale właściwie czemu nie? Przecież to JEST historia o miłości nastolatków dla nastolatków. Okazało się, że czytałam to już kiedyś i miło było do tej historii wrócić, bo czyta się ją lekko, nie trzeba się zastanawiać kto, z kim i po co? Bohaterowie mają swoje charaktery i raczej się ich trzymają. Miałam kilka wątpliwości co do zachowania Jo, ale przecież jest nastolatką, ma prawo być jak chorągiewka na wietrze chce się dopasować, należeć do grupy, chce być lubiana, kochana, zapraszana na imprezy, więc robi kilka głupot, ale później w końcu dochodzi do niej, ze to były głupoty, czyli wszystko gra".

The Falling Crown UwagaPilot

Plusem tej pracy jest perspektywa Xaviera. Bohater zbudowany jest konsekwentnie, arogancja wręcz od niego zionie, toteż trudno mu kibicować lub współczuć, kiedy coś idzie nie po jego myśli. Niemniej przypuszczam, że to było właśnie celem autorki. Opis i tytuł "The Falling Crown" sugerują, że historia ma opowiadać o grupie zepsutych dzieciaków, które z czasem odpowiadają za swoje błędy oraz wraca do nich przysłowiowa "karma". (...) No właśnie, jest jeszcze wróg Xaviera: Alex — dziewczyna, którą nasz bohater ma za zło wcielone, a która cieszy się zaskakującą popularnością. Dwa różne wizerunki, które Alex posiada, wzbudzają zainteresowanie i przyciągają do lektury".

Konkurs literacki „Splątane nici" [2019] - zakończonyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz