Kapitel 2

699 17 0
                                    

••Bellas perspektiv••

'Bella gumman, vakna, du ska tillbaka till skolan nu' säger mamma och ruskar på mig så att jag piggar till.

Jag kliver upp och tar på mig kläderna.

Jag är en helt ny Bella, helt ny stil, helt nytt utseende.

Undra hur alla kommer se mig idag då.. förmodligen lika ful, tjock och äcklig..

Jag tar på mig mina svarta skinnjeans och min vita t-shirt med texten live laugh love på och en jeansjacka över den.

'Ska du ha skjuts till skolan eller?' Frågar mamma.

'Ja tack' ler jag och äter upp min macka, borstar tänderna och sedan står jag klar i hallen med min outfit och mina svart klackar med nitar på klacken och snören.

*

'Hejdå' säger jag och stänger bildörren.

Jag går mot ingången och möts av den jag minst av alla ville se!

'Åh nej! Är han inte avstängd!?' säger jag för mig själv.

Han ser mig, och ler..?

Jag kollar bakom mig om han log mot någon annan men det är ingen annan bland mig.

Jag börjar försiktigt gå mot skolans ingång och känner allas blickar på mig.

Jag går precis vi ingången men stoppas.

'Tja, är du ny eller?' frågar Felix som stoppat mig.

Jag möter hans blick men svarar inte.

'Nej.. eller.. jo, på sätt och vis..' får jag fram och kollar ner i marken igen.

Han tar ett finger under min haka och jag möter hans blick.

'Ska jag visa dig runt eller?'

'Nej tack!' säger jag och tar bor hans arm och går mot rektorns kontor.

Jag hör fotsteg bakom mig och vänder mig om och möts av Felix.. igen.

'Vad?' Frågar jag känner paniken komma.. jag vill verkligen inte hamna i samma situation som förr.

'Eey, haru mens eller?' Skrattar han.

Jag suckar och vänder mig om.

'Vänta, jag skoja ju bara' ler han och tar min hand.

Jag kollar på våra händer och möter sedan hans blick.

'Du känner inte igen mig, eller hur?' Frågar jag.

'Nej? Borde jag'

Jag suckar och drar bort min hand.

'Du mobbade mig sen trean och till sexan, lite i sjuan med men sen försvann jag från ditt liv typ, jag blev hemma undervisad, men nu, nu är jag tillbaka!' säger jag och han ser ut som ett frågetecken.

Jag suckar igen.

'Jag är Bella, hon som är tjock, ful och äcklig!' säger jag och puttar bort honom från min väg.

'Vänta vänta vänta!' Han tar min hand igen och jag är nu tryckt mot väggen i en gränd och han är lutad mot den bredvid mig typ.

'Bella? PuddingBella?'

'Kalla mig det en gång till och du ska ha klart för dig att du inte överlever dagen! Jag är fucking trött på dig och ditt-' mer hinner jag inte innan han avbryter mig.

'Du skämtar med mig! Aldrig att du är den Bella!' Säger han och skrattar.

Jag suckar och försöker komma bort från honom men misslyckas.

Changed! {The Fooo}Where stories live. Discover now