Kapitel 13

482 16 2
                                    

Jag och Felix utbyter förskräckta och irriterade blickar, hur det går ihop vet jag inte menmen..

'Mitt kontor, nu!' Säger hon strängt.

'Markus! Du också!' Ropar hon på Markus och jag börjar gå för att slippa honom..

Felix går efter och vi går in på Rektorns kontor och väntar på henne, Markus kommer strax efter medan rektorn pratar med en lärare utanför..

'Ni ska fan få ångra er!' Säger Markus argt.

'No regrets honey' Flinar jag men ser även förbannad ut!

'Ge fan i att jävlas din lilla hora!' Säger han och går arg emot mig.

'Sätt dig för i helvete!' Säger Felix och puttar undan honom.

'Sluta leka hjälte Felix, en dag när hon inte har dig vet du att det slutar illa' Säger han hotfullt och jag kollar konstigt på Felix.

'Om du så lite så tittar mot hennes håll ska jag se till att det är det sista du gör!' Ryter Felix.

Markus kollar äckligt på mig och Felix reser sig argt upp men stoppas av rektorn.

'Felix sätt dig!' Säger hon strängt och Felix sätter sig irriterat och blänger mördande på Markus.

'Så.. Förklara er!' Säger hon lite irriterat och kollar på oss.

'Markus tog på mig och kalla mig hora' Säger jag.

'Bella slog mig och Felix var nära på att göra det..'

'Felix försvarade mig!'

'Markus slog däremot Felix och Ogge och Oscar' Lägger jag till.

'Dom slog tillbaka'

'Du erkänner att du börja'

'Försvar'

'Dom försvara mig jah!'

'Och sig själva..'

'Bella flög på mig utan anledning'

'Vaddå utan anledning?! Du fucking kränkte henne och tog på henne! Klart som fan hon ska försvara sig!' Säger Felix argt.

'Felix tagga ner!' Säger rektorn.

Felix lutar sig irriterat bak i stolen och blänger fortfarande på Markus som blänger tillbaka.

'Så förklarar er, Bättre!'

'Bella var otrogen mot mig så jag hämnades'

'Jo.. I dina drömmar!' Säger jag med skrattet i rösten.

'Är det sant Bella?'

'Nej! Jag skulle aldrig över min döda kropp välja honom före någon annan!' Säger jag.

'Det var han som kom fram till mig och tog på mig och sa att han skulle hämnas och ja skulle precis försvara mig men han tog tag i min handled och vi började skrika på varandra sen såg du ju allt!' Säger jag snabbt.

'Ni kan gå.. Jag ska reda ut allt detta' Säger hon och jag reser mig irriterat upp från stolen med Felix efter mig sen kommer Markus bakom oss.

'Din idiot! Tror du på allvar att jag någonsin skulle se dig som något att ha!? Äckel!' Säger jag och slänger en irriterad blick på Markus.

'Hellre honom?' Säger han och gör en gest mot Felix.

'Ja? Hellre honom! Han vet hur man behandlar tjejer, han vet allt sånt som du inte har en aning om! Fan ska man behöva undervisa dig kanske!'

Jag ryggar honom och går mot mitt skåp och hör att Felix kommer bakom mig.

Jag tar min väska och slänger in mina böcker och går vidare ut mot skolgården.

'Du.. Vi måste snacka!' Säger Felix och snurrar på mig.

'Mm..'

Han drar med mig till toaletterna och låser in oss.

'Vad var det igår?' Frågar han.

'Vad?'

'Kyssen? Vad hände efter den?'

'Vet inte, du flytta undan..'

'Men hur pinsam får han vara?'

Jag skrattar åt minnet och Felix joinar.

'Nä men jag vet inte, det blev stelt.. Antar jag'

'Hur blir det nu då?'

Jag rycker på axlarna och kollar ner i golvet.

Jag vågar inte möta hans blick..

'Blev du sur igår? Eftersom du gick?'

'Jag gick för du verkade sur'

'Inte mitt fel att vi kysstes..'

'För det var ju verkligen jag som började kyssa dig!'

'Asså Felix, du kan inte bara skylla ifrån dig dina problem! Så fort du har ett problem så är det den andras fel!' Säger jag irriterat.

'Jag skyller inte på dig!'

'Nej.. Absolut int-'

Han trycker sina läppar mot mina, länge.

'Jag har inge problem med det här' säger han mellan kyssen.

Jag svarar inte men besvarar kyssen.

Jag placerar mina armar runt hans nacke och vi står så i ungefär 5 minuter.

'Vet du vad dom kommer tro om oss när vi går ut eller?' Säger jag och han skrattar.

'Det är chill' säger han och stönar högt.

'Men tyst!' Skrattar jag och slår till honom på armen.

Han kollar på mig och ler.

Han kysser mig mjukt en sista gång.

'Jag måste hem nu' Ler jag.

'Jag skjutsar' Säger han.

Jag ler som svar och vi går ut från toan där vi får äcklade och förskräckta blickar på oss och ingen av oss kan hålla skrattet inne!

Vi går snabbt ut, skrattandes, och hoppar på hans moppe.

*

Väl hemma hos mig hoppar jag av och knäpper upp hjälmen vänd mot mitt hus och känner Felix blick bränna i ryggen.

Jag vänder mig om med ett leende.

'Följ med in' Säger jag.

'Jag är ensam' Lägger jag till.

Han flinar och lägger undan hjälmen.

Han hoppar ner från moppen och följer efter mig in.

Sämsta slutet eveeeer!

Tappat gnistan för denna novell just nu, men den ska jag snart bygga upp!👌

Changed! {The Fooo}Where stories live. Discover now