Kapitel 6

559 18 1
                                    

••Felix perspektiv••

Jag drar med mig Bella ut till korridoren och lite längre ner till ett förråd.

Jag låser dörren efter mig och vänder mig mot Bella som redan kollar på mig.

'Det händer aldrig något bra i ett förråd' säger hon och jag skrattar.

Samma gamla Bella som jag alltid känt.

'Det händer alltid romantiska saker i förråd'

'Nej? Det är i garderober' säger hon och kollar sött på mig och jag skrattar.

'Och dessutom är det inte mörkt här inne' säger hon och kollar runt.

'Men vad ville du prata om?' Frågar hon.

'Det vet du..' säger jag.

'Jag vill säga förlåt, för allt jag gjort mot dig i alla åren vi särades, vi särades p.g.a mig, för jag betedde mig som en fucking idiot' säger jag.

Hon kollar ner i marken och jag ser att hon tänker på alla gånger jag kallar henne ful, tjock och äcklig.. och allt annat jag gjort mot henne.

'Förlåt mig Bella, snälla? Jag vill ha tillbaka dig i mitt liv igen, som förr' Hon möter mina ögon med en fallande tår och ett leende.

'Who's weak now?' Flinar hon.

Jag skrattar och hon sträcker ut armarna och jag drar in henne i min famn.

'Så, du förlåter mig?' frågar jag.

'Så typiskt dig att inte märka sånt i tid, hade jag inte förlåtit skulle jag inte kramat dig igår idiuut!' Säger hon och möter min blick och vilar sin haka mot mitt bröst och jag ler, jag ler stort.

Allt är bra igen!

Vi släpper kramen och går ut.

Men Bella går före mig och precis innan jag hunnit komma utanför dörren stänger hon den mitt i ansiktet på mig.

Jag får ett förvånat ansiktet men öppnar dörren igen.

Bella skuttar baklänges och skrattar åt mig.

'Är det så här du vill ha det nu? Då är jag med i leken!' Säger jag och springer efter henne och då börjar även hon springa.

Jag springer efter henne och upp.

'Så du är en skolkare?' flinar jag.

'Du ska inte säga något du!' säger hon och jag får nu tag på hennes midja och bär upp henne i min famn.

'I got you' ler jag.

Men mitt leende försvinner snabbt när jag ser Bellas sår på armarna!

Bella kollar dit och upp på mig igen med en blick som säger det-var-inte-meningen-att-du-skulle-se-det-där..

*

Jag och Bella sitter nu hemma hos mig och kollar på film, hon sitter i min famn mellan mina ben och jag håller om henne.

Jag drar lätt mina fingrar över såren och ser att hon tittar på mig.

'Förlåt' viskar jag.

'Nej, jag kunde vetat bättre' säger hon tyst.

'Nej..' säger jag.

*

Bella har somnat för länge sen och jag drar fortfarande mina fingrar över hennes sår.. som jag orsakat..

Efter fem minuter ungefär när jag tröttnat på att bara ligga här ser jag tillslut att hon har fler sår!

På innelåren, över brösten, förmodligen under också men det kan man ju inte kolla!

Om det skulle finnas något i hela världen jag kunde göra för att dettas skulle gå bort skulle jag göra det, va det än var!

Jag ångrar mig grovt!

Once real friends always friends!

Changed! {The Fooo}Where stories live. Discover now