Kapitel 4

598 17 8
                                    

'Men Felix! Lägg av nu! Vi måste jobba!' Säger jag och puttar till honom på armen, men det var bara jag som puttades iväg då..

Han skrattar och stirrar på mig medan jag försöker koncentrera mig på jobbet..

Jag suckar, blundar och räknar till 8 i huvudet och kollar sedan upp irriterat på Felix.

'Sluta stirra!' säger jag och slänger en kudde på honom.

'Du sa själv att du bara kunde idag, jobba då!' säger jag och ger honom en allvarlig blick men han verkar inte bry sig eftersom han nu stirrar in i mina ögon och skrattar.

'Problembarn!' säger jag och slår honom med en kudde, och då får han såklart tag i mina handleder och vi båda åker ner på golvet och brottas..

'I won' flinar han och sitter nu på mina höfter, men lägger inte all sin tyngd på mig.

'Av!'

Han skrattar och sitter kvar.

När vi suttit/legat så här en stund så tar jag chansen och puttar av honom och sätter mig på honom och håller fast honom.

'The Bad Boy lose, against a girl' flinar jag.

Felix busiga flin växer när jag sagt så.

Jag kollar konstigt på honom.

••Felix perspektiv••

Hon mjuknar i kroppen utan att märka det, och nu får jag chansen att ta ner henne.

Jag sätter mig och hon flyger av och nu ligger jag över henne och lutar med mina armbågar så jag inte ska krossa henne.

'The good girl Lose baby' ler jag, blinkar med ögat, pussar i luften.

'Who told you I'm a good girl?' skrattar hon.

'Lägg av! Man ser det ju på dig' säger jag.

'You don't know me, May I'm a ice cold bitch!' säger hon kaxigt.

'Well, I like the both' Hon kollar förvånat på mig.

'Kliv av eller förlora huvudet' säger hon och försöker komma loss.

'Men hur ska du kunna få av mitt huvud? Du är ju fast babe' flinar jag.

Hon kollar irriterat på mig.

'Kliv av mig!!' säger hon lite argare denna gång.

Jag skrattar men kliver av henne.

Jag vänder mig om och kollar runt, I dunno why, I'm bored.

När jag precis vände mig om känner jag att Bella hoppar på mig, och rider nu rygg.

Hon lutar sitt huvud mot min axel och jag ser i ögonvrån hur hon ler.

'Nu kan jag slita av ditt huvud' viskar hon i mitt öra.

'Jo, go for it girl!' skrattar jag.

Hon sätter sitt lång och pekfinger under min haka och drar mitt huvud uppåt men slutar mitt i allt.

'Too weak?'

'Nej, too strong' viskar hon och hoppar av min rygg och sätter sig i sängen igen.

'Ska vi fortsätta?' frågar hon med en lite krasslig röst.

Är hon ledsen?

Jag sätter mig bredvid henne och stirrar på henne medan hon babblade på om arbetet.

Allt detta får mig att tänka på hur allt var förr, jag förstörde denna underbara tjej, hon var min bästavän.. hon var underbar.. hon är underbar..

Men är man en idiot som jag är, så förstör man en underbar tjej, och en underbar vänskap..

Jag önskar hon förlåter mig..

Jag måste säga förlåt!

'Bella?' Säger jag tyst och försiktigt.

'Mm?' Hon möter min blick och jag ser sorgen i henne, allt jag gjort mot denna fina person, och det var inte länge sen, och nu förväntar jag mig att hon ska förlåta mig, hon sa ju själv att hon inte skulle det..

Fast i och andra sidan, hon kysste tillbaka sist jag kysste henne.

Fast..

Hon sa att jag förstörde hennes liv... hon kommer såå inte förlåta mig!

'Det var inget..' Suckar jag och kollar ner på mina fötter.

'Nähe..' mumlar hon och fortsätter att läsa..

Jag önskar att jag kunde få tillbaka henne..

'Jag måste dra hem nu, ses' säger jag och reser mig upp.

'Bäst för dig att du slår plats för arbetet, jag gör inte det här själv!' säger hon allvarligt.

Jag ler för mig själv.

'Suree..' säger jag sen.

Hon följer efter mig ner till hallen.

'Du är dig inte lik Felix, när du är ensam med mig, är du som förr, inte lika ful som vanligt' Ler hon och slår till mig på armen, hon får mig att le stort!

'Jo, man blir ju som man umgås' ler jag och hon ler med.

'Ses imorgon' ler hon och till min förvåning kramar hon om mig, som jag självklart besvarar, men måste böja mig ner en hel del, hon når upp till mitt bröst bara, men det gillar jag!

Korta tjejer är det bästa!

'Ses imorgon.' ler jag och går ut med ett leende.

Jag åker snabbt iväg och hem.

Hon kanske förlåter mig då!

''Korta tjejer är det bästa''

Jag är kort så, japp, I'm awesome!

Nejmen, enjoy!😘

Mer i nästa kapitel.

Changed! {The Fooo}Where stories live. Discover now