••Bellas perspektiv••
'Vart mer har du skärt dig?' Frågar Felix och jag känner att hela min kropp stelnar till.
'Hurså?' Får jag ur mig.
'Jag såg igår, över brösten och på innelåren, vart mer har du skärt dig?' Säger han och höjer tonen på det sista.
'Under brösten och på sidan av midjan' suckar jag.
Felix nickar men möter inte min blick.. kollar inte ens mot mitt håll, inte ens upp från diskbänken.
'Hurså?' Frågar jag igen.
Han skakar bara på huvudet.
Han väder sig om och kollar mig i ögonen.
Jag passar på att spänna blicken i honom tills han svarar, men han skrattar bara.
'Skulle det där hjälpa?' skrattar han.
Jag flinar åt honom och nu slutar jag andas, det ska få honom att snacka!
'Bella sluta! Det är precis därför! För det enda jag gör, är att förstöra dig, nu vet du! Andas!' Säger han och tar tag i mitt huvud så jag anda ut.
'Du förstör mig inte alls' säger jag.
'Inte? Vad är då det här?' Säger han och tar tag i min arm och visar mina sår.
'Det är p.g.a mig, alltså förstör jag dig, och dessutom har du själv sagt det' säger han.
'Jag kan inte säga något fören i slutet av livet, det är då man bestämmer sig' säger jag och ser hans förvånad blick.
'Juste' säger jag och puttar bort honom lite.
'Haru lust att hänga med till studion sen? Du kan ju alltid sjunga du med' ler han mot mig.
Jag kollar konstigt på honom.
WTF menar han!?
'Du kan ju sjunga? Minns du inte förr när du alltid sjöng?' Han ler stort och det smittar snabbt av sig på mig.
'Gud! Sluta! Det var förjävligt!' skrattar jag.
'Nej! Du sjunger ju bra' ler han.
Jag skakar på huvudet och kollar in i hans ögon.
'Men snälla, följ med!' Ber han.
'Beror på hur killarna är' säger jag tyst.
'Dom är awesome! Dom är inte ett dugg lik mig, det där lät fel men jag menar inte att jag är en super dålig person, bara lite! Men dom är as grymma!' säger han snabbt.
'Chilla innan du kväver dig själv! Och du är inte alls en dålig person.' Säger jag.
Han blänger på mig som om jag var dum i huvudet!
'Annars skulle inte u ha sår nu' säger han och kollar upp som om jag inte hört.
Jag går fram och kramar om honom hårt och länge!
Jag kollar upp på honom med ett leende och han ser förvånad ut, men han kramas iallafall tillbaka!
'Var du en dålig person skulle jag inte krama dig, och inte vara här heller för den delen' ler jag.
Han ler tillbaka stort.
Han pussar mig huvud och fortsätter att krama mig.
'Bästa sis' viskar han.
'Bästa bror' säger jag.
Är allt som förr nu?
Hope so..
*
Jag bestämde mig tillslut att följa med Felix till studion, jag fick sitta bakom honom på hans moppe och vi stanna en bit bort.
Det var en massa Foooers vid deras studio.
'FELIX!!' Skriker alla och springer hit som hönor typ.
'Vem är hon?'
'GUD! ÄRE INTE BELLA!! ÄR NI TILLSAMMANS NU!?' Frågar en Foooer ivrigt.
De känner alltså igen mig..
'Är ni tillsammans?'
'Vad var det som hände mellan er?'
'Vi är inte tillsammans' säger Felix med en besviken ton.
'Bella!! Kan jag få ta bild med dig!?' Frågar en massa och Felix tvingar mig att ta bilderna men gör det inte själv..
'Vad hände mellan er? Ni umgicks ju inte på år förr?' Frågar en Foooer.
'Vi tappade bara kontakten ett tag' säger jag.
Jag slänger en snabb blick på Felix som ser förvånad ut.
Jag får vidare mot dörren och väntar på honom att han ska öppna men han bara står där som en idiot!
'Kom då!?' Säger jag och slår ut med armarna.
Han skrattar och går emot mig.
Medan han låser upp dörren ler han mot mig.
*
'Bror!!' Skriker en välbekant röst som råkar tillhöra Omar.
Den mest hypade!
Killarna kommer ut och stannar plötsligt till när de ser mig.
'Bella?' De kollar konstigt på mig sen Felix sen mig och sen Felix igen.
'Woah! Jag har saknat dig så in i helvete mycket!' säger Oscar och kramar om mig hårt!
'Detsamma' ler jag.
Omar och Ogge kramar om mig med men de är alla forfarande lika förvirrade.
Jag ser killarnas blickar på Felix och Felix blickar mot dom, typ talk-blickar!
'Vad snackar ni om?' Frågar jag och kollar på dom men får bara förvirrade blickar tillbaka.
'Lägg av nu! Era talk-blickar är inte så diskreta' säger jag.
'Inget' säger Felix.
Jag blänger irriterat på dom.
'Kom igen killar! Vi kör igenom King of The radio!' Säger Daff bakom oss.
'OjOj! Hej Bella! Vad länge sen!' Ler han stort och kramar mig.
'Hej, jaa, jag har varit lite off ett tag' ler jag och slänger en blick på Felix som sitter och stirrar på mig.
Jag ger honom en blick som säger jag-ska-inte-berätta-något..!
Han ler svagt mot mig och sen försvinner dom in i sångstudion.
More i nästa kapitel!
YOU ARE READING
Changed! {The Fooo}
FanfictionBella Andersson var bästa vänn med Felix Sandman sedan länge tillbaka, men en dag bytte dom skola, Felix fick nya vänner, fel personer helt enkelt! Han började mobba Bella tillsammans med hans vänner och de förblev ovänner, men en dag tar Bella hemm...