Library.
"Lea."
Tangan aku dipaut kasar menyebabkan aku pusing ke belakang. Taehyung sedang berdiri di hadapan aku.
"Aku nak cakap sikit dengan kau." Suara garaunya bergema di udara.
"Aku ada kerja, Taehyung."kataku.
"Penting."balasnya.
Aku mengangguk kecil. Taehyung menarik aku ke belakang library. Kebetulan ketika itu tidak ramai orang berada di dalam library. Aku tak pergi makan hari ini. Tadi aku senyap-senyap makan bekal aku dalam kelas.
Taehyung dan aku duduk bersila di belakang rak buku. Matanya bertentang dengan mata aku. Aku mengangkat kening.
"Kau nak apa?"soalku sambil tak lepas memandang matanya.
Jelas riak wajah Taehyung berubah menjadi takut. Tangannya menggeletar. Dia melihat sekeliling. Sumpah aku tak faham. Aku menekup mukanya dengan kedua-dua tangan aku.
"Taehyung."
Taehyung melihat aku.
"Kau okay tak?"
Taehyung menggeleng. Aku mulai risau. Aku juga melihat sekeliling. Kot la en ada hantu sampai Tae jadi macam tu. Mata aku terpaku dekat cctv yang agak tersorok di belakang rak buku.
Aku tersenyum sinis. Aku menarik Taehyung keluar dari Library itu, bergerak ke kelas Taehyung. Aku menarik kerusi di meja sebelahnya lalu duduk tepi dia, rapat.
Tangan Taehyung merayap ke bahu aku. Dia memeluk bahu aku. Dia memandang aku.
"Aku menyesal Lea."
Aku terdiam.
"Aku bodoh."
"Kenapa aku dilahirkan dalam keluarga Kim?"
Pandangan aku tak lepas memandang wajah Taehyung. Hati aku sebak. Taehyung meraih tanganku. Dia genggam seeratnya. Dia menunduk.
Tap!
Air mata lelaki itu jatuh mengenai tangan aku. Aku tak boleh la tengok orang nangis. Aku pun terasa nak nangis.
"Aku dah tak sanggup Lea."
"Mereka takkan lepaskan aku."
"Aku terseksa Lea. Terseksa."
"Lea."
Taehyung melepaskan genggamannya. Dia menarik aku ke dalam dakapannya. Dia merehatkan dagunya di bahu aku. Aku mengusap belakangnya.
"Lea. Aku harap kau dengar apa yang aku nak cakap."
Aku mengangguk.
"Antara sebab aku tinggalkan kau...
Sebab aku kena paksa dengan harabeoji (grandpa) aku."
Aku menitiskan air mata aku.
"Dia yang paksa, Lea."
"Yang semalam tu pun aku kena paksa. Sepatutnya aku tak boleh cakap apa yang aku cakap semalam. Lepas je kau pergi, aku kena belasah dengan orang suruhan harabeoji aku. Kata-kata semalam itu, aku memang maksudkannya."
"K-kau... kena belasah?"soalku, gagap.
Taehyung mengangguk.
"Aku nak mintak tolong kau sangat-sangat. Tolong berlakon yang kita ni dah sememangnya putus. Tiada hubungan. Boleh Lea?"
"Sebab....
Harabeoji pernah kata yang dia akan hancurkan hidup kau, hidup family kau menggunakan aku."
Aku tersentak.
Tapi kenapa? Kenapa dia nak hancurkan hidup family aku.
"Aku minta maaf Lea."
Dia mengeratkan lagi pelukannya.
"Aku harap kau faham keadaan aku sekarang."
Aku mengangguk.
"Lepas balik sekolah, kita video call jom?"
"Maaf Lea. Harabeoji aku dah rampas phone aku."
What the hell.
"From now on, kita rehat sama-sama kat kelas. Ok? Kalau nak sambung sembang lagi, petang ada. Tae jumpa Lea kat court ok?" Taehyung mengusap kepala aku.
Aku tersenyum. Taehyung meleraikan pelukan itu. Dia mencium dahi aku.
"Sekarang ini, Tae kena tabah. Tae hadapi dugaan ini dengan kuat. Ok Tae?"kataku, cuba memberi semangat kepadanya.
Taehyung mengangguk, senyuman terukir di wajahnya.
"Lea balik kelas dulu. Bye."kataku
Aku mencium dahinya.
"Take care, Taehyung."
Aku keluar dari kelasnya. Bergerak ke kelas aku.
'Patut ke aku percayakan dia?'
[514]
Hmmmmmmmm.
YOU ARE READING
leave me alone [Tinggalkan Aku Sendirian] || kth ||
De Todo"Aku benci kau. Kau hancurkan segala harapan aku, " "Aku terpaksa." Keadaan memang tak benarkan tetapi kita semua boleh ubah takdir kan? Sesuatu yang mustahil itu akan kita ubah, Taehyung. Cuma satu saja Taehyung, Kita kena berusaha untuk ubahnya...