Kring!
Loceng sekolah berbunyi menandakan tamatnya persekolahan pada hari itu. Kau jangan nak gembira sangat ye. Bukannya tamat persekolahan pada tahun itu. Sabar. Exam besar kau tak ambil lagi. Jangan berangan. Sudah. Kita sambung. Budak-budak kelas aku pun seronok mengemas barang untuk balik.
"Yey boleh tengok the return of spiderman!"
Erk.
"Gais. Jom karaoke nak release stress sebab Mr. Song suruh buat 5 essay pastu kena hantar lusa."
"Damn. Aku hampir terlupa kerja Song tu!"
"KAU BAGI KERJA BANYAK PAHAL"
Mereka merungut. Hampir satu kelas merungut. Aku hanya memandang mereka.
Aku pun tak suka homework banyak.
Aku nak rest.
Aku nak tidur.
Aku nak tengok BTS.
WhY YoU sAD?! IdK naN mOllA.
Aku nak baca ff.
Aku nak makan.
Aku nak layan drama.
Song, kau ni kan. Dasar. Aku nak bergembira pun tak leh.
Dasar Song.
Kau jangan comment macam-macam eh. Kau ingat aku tak tahu ke yang kau pun kutuk cikgu sekolah kau?
Selepas mengemas barang,mereka berpusu-pusu keluar dari neraka--
*sekolah. :)
Ramai yang dah balik. Aku masih menunggu Mike mengemas barang. Harini aku tidak berniat untuk balik awal. Aku nak spent time dengan Mike. Dah lama aku tak sembang dengan dia. Aku rindu. '))
"Lambat lagi ke sia." Aku merungut. Malas lah tunggu lama-lama. Aku melihat jam tangan aku.
15:03
Kau kemas barang mengalahkan perempuan doh. Jangan jadi sloth boleh tak? Halahhh.
"Kau shit down dulu lah."
:')
Kepala coconut anda. Kau jangan ingatkan aku kat ff English yang aku unpublished tu. Sapa pernah baca? Mesti takde en. its okay bro.
"Shit la dia ni. Kau ingat lawak?"rungut aku secara senyap.
"Aku dengar!"
Damn. Dia dengar.
Aku mengambil tempat Bobby, sebelah Mike. Mataku memandang sekeliling. Pandangan aku stop dekat Taehyung. Dia menghadap pada papan kenyataan sambil menelefon seseorang. Mungkin dia tak perasan aku kat sini. Mungkin lah.
Dia menelefon seseorang.
Menggunakan telefonnya. Casing phone itu jelas menyatakan bahawa phone itu kepunyaan Taehyung.
Aku kecewa lagi Taehyung.
Kau tipu.
Kau tipu aku, Taehyung.
"Maaf Lea. Harabeoji aku rampas phone aku."
YOU ARE READING
leave me alone [Tinggalkan Aku Sendirian] || kth ||
De Todo"Aku benci kau. Kau hancurkan segala harapan aku, " "Aku terpaksa." Keadaan memang tak benarkan tetapi kita semua boleh ubah takdir kan? Sesuatu yang mustahil itu akan kita ubah, Taehyung. Cuma satu saja Taehyung, Kita kena berusaha untuk ubahnya...