Jag och Wilma var på hennes rum och fixade oss till festen. Denna gången blev det en klänning igen för mig och Wilma eftersom att det är det enklaste att ta på sig.Wilmas outfit
Bellas outfit
Efter att vi hade satt på oss klänningarna så fixade vi även sminket och jag plattade mitt hår medans Wilma lockade sitt.
Wilmas sminkning
Bellas sminkning
Festen började klockan 21:00 men jag och Wilma bestämde oss för att gå dit en timme senare för att då skulle det bli mer folk. Nathan, Dylan, Jack och resten i deras grupp stack klockan 21:00 för att möta upp några andra där så jag och Wilma spelade hög musik i hela huset.
Efter ungefär en timme av musik och skrattande så var vi på väg till festen. Det var ganska nära till Alex så det tog ungefär bara 5 minuter att gå dit. Redan när man kom utanför huset så hörde man den dunkande musiken och dom skrikande/ skrattande människorna.
Jag och Wilma gick in i huset och direkt kände man doften av alkohol och svett blandat med parfym. Alla människorna dansade till den högljudda musiken medans dom sjöng med.
"Jag går och hämtar dricka" skriker Wilma för att man ens ska kunna höra vad hon säger
"Okej" säger jag tillbaka
"Tjenare snygging" hör jag Alex säga bakom mig
"Hej" svarar jag
"Jag visste väl att du skulle komma" säger Alex
"Jasså?"
"Ja, vill du dansa?"
"Inte nu, Wilma kommer snart med dricka"
"Visst men vi ses, måste se till så att ingen tar sönder något"
Efter en liten pratstund med Alex så kom Wilma tillbaka med två röda muggar med någon dricka i som vi drack upp direkt. Både jag och Wilma begav oss mot dansgolvet och började dansa till flera olika låtar.
Efter att ha dansat i typ en hel timme så satte jag och Wilma oss i soffan och snackade lite med några andra tjejer. Tydligen så är Britney på festen för att flörta med Nathan, men jag bryr mig inte ens....
Plötsligt ropar någon sanning eller konka. Jag och Wilma kollar på varandra och ger oss en blick som betyder vi kör. Vi började gå mot vardagsrummet där det nu hade bildats en ring utav flera ungdomar och en av dom är Britney.
En tjej tar en flaska och lägger den på golvet och säger "jag börjar"
Flaskan landar på Dylan och tjejen ger en blick som betyder välj."Konka" väljer Dylan och flinar
" Okej hmm hångla med senaste tjejen du låg med" Dylan reser sig upp och börjar hångla med Vanessa (en av Britneys slavar) och alla börjar jubla. Jag ser i ögonvrån hur Wilma anstränger sig för att inte gråta och går iväg istället. Dylan märker det och springer direkt efter henne vilket betyder att den enda jag känner som är med i denna lek är Nathan....
Wilmas perspektiv
När Dylan fick utmaningen att hångla med någon han senast legat med så brast något. Jag kände mig så jävla dum som trodde att det skulle kunna bli något mellan oss. Inte nog med det så gick han fram till Vanessa och stoppade ner sin tunga i hennes hals. Av alla jävla tjejer så valde han en av tjejerna jag hatar mest på jorden.
Jag var tvungen att kolla på när killen jag gillade valde en hora framför mig så kände jag mig som trash. Halsen kändes torr, kroppen började skaka och tårarna brändes bakom ögonlocken. Jag klarade inte av att kolla på mer, jag skiter i den här jävla leken. Jag ställde mig upp och började gå mot bakträdgården för att sätta mig på den låga tegelmuren.
Jag kunde inte kontrollera över tårarna som bara rann ner för min kind och hulkningarna som blev bara högre och högre. Mitt smink är helt utsmetat och mitt ansikte är begravt i mina händer. Men ändå känner jag på mig att någon sitter bredvid mig och håller om mig. Ingen kan sprida en sån värme i hela min kropp som han kan....
Holaaaa amigos äntligen är det jullov yaaaay och kom ihåg festen fortsätter i nästa kapitel. juste btw den kan vara så att dom två sista bilderna inte går att se, vet inte varför men aja...See u later aligator
XOXO Ena-Braveheart💕
YOU ARE READING
I know you want me
RomanceBella är en tjej som ska flytta med hela sin familj till en ny stad. Vilket betyder ny skola och nya människor. Men det hon inte vet är att killen som kommer förändra hela hennes liv står innanför skolportarna. Nämligen Nathan Scott skolans största...