。 •́ ❥ ( 13 ) ❥ •̀ 。

39.9K 873 90
                                    

Anne mengetap bibir. Laju jarinya membalas chat merepek dari Eiden.

Jangan nak merepek eh!

Sesekali matanya menjeling pada Rachel yang khusyuk membuat rutin biasanya sebelum tidur di hadapan cermin.

Ting!

Terus matanya jatuh kembali pada skrim handphonenya. Membaca chat spam dari Eiden.

Whatt? Aku merepek?

Kau kata aku merepek?

Hello honey..

At least aku mintak dekat gf aku sendiri.

Aduh share je lah, pleaseee. Nakk tengok 🙁

Mahu pitam Anne dibuatnya. Bibir seksinya di gigit menahan malu. Eiden ni memang pandai nak malukan aku kan! Dia ni kan!!

taknak!

malu!

tak suka!

gatal!

pergi tidur lahh! Eee!!!

Eiden yang berada di balkoni luar sudah ketawa kecil melihat chat spam dari Anne. Lagi liat dia mahu mengusik kekasih hatinya. Laju saja jarinya membalas.

Oh come on!

Just showing your boobs honey.

Pleaseeeee.. nak tengokk sikit jee..

and send! terus terlepas ketawa besar Eiden. Confirm sekarang ini, Anne menggigit bibirnya menahan malu. Makin lebar sengihan Eiden melihat tanda dua tick biru.

Anne rasa nak menjerit je melihat chat Eiden, eee orang kata tak nak means tak nak lahh!! Ee dasar orang tua gatal! Laju je jarinya membebel marah Eiden. Nak marah depan - depan tak berani, so kita bebel dalam chat je. Hehe.

Bebel! Bebel!

Aku masuk bilik kau, gol kau kang!

Haa baru kau tahu..

Anne menjelir lidahnya pada skrin handphone.

Macamlah berani

Werkkkk!

Well, jangan cabar aku honey~

Anne ketawa kecil, tidak sedar Rachel sudah baring di sebelahnya. Jarinya membalas chat Eiden.

Rachel mengiring badannya sambil menongkat kepalanya. Mata memandang Anne yang dari tadi tersenyum macam orang gila. Rachel menjuling mata ke atas, chat Eiden lettew.

"So now macam mana? You tahu kan status Eiden tu?"

Terus dia menyembur Anne dengan soalan sebegitu. Menganggu malam bahagia Anne.

Anne yang mendengar terus terdiam, fokusnya terus beralih pada soalan Rachel. "I don't know,". Mendengar soalan sebegitu, buatkan dia kembali sedar mengenai status Eiden yang sebenar.

Dia tidak tahu apa perlu dia buat sekarang. Masa mula - mula dia mendengar khabar ini, hanya satu je yang terlintas di fikirannya. Dia tidak layak bersama Eiden.

Eiden perlu cari seseorang yang sepadan dengannya. Tetapi dia sendiri tidak sanggup mahu melepaskan Eiden. Dia sudah betul betul sayangkan Eiden.

Rachel turut terdiam. Dia juga tidak tahu mahu tolong Anne macam mana. Sebenarnya dia juga takut masa dia mula - mula dapat tahu siapa Eiden.

Masa mula - mula nak naik flight ke sini, dia dengan William sudah menunduk apabila Eiden sampai. Mengetahui status yang di sembunyikan oleh Eiden betul - betul menakutkan mereka. Sehingga Eiden sendiri yang bersuara,

"Kau berdua kawan aku, jangan jadi kan tittle yang aku pegang ni penghalang untuk kau berkawan dengan aku,"

Mendengar saja butir perkataan sebegitu terus Rachel dengan William berkelakuan seperti biasa. Cuma kali ini mereka lebih berjaga - jaga.

Tapi.. Dia kesian dengan Anne. Macam Anne nak hadap semua benda ni nanti? Semua ni melibatkan keluarga Eiden dan para media. Sekarang ni nama Eiden memang ada di mana - mana.

***

Eiden merenung lama skrin handphonenya. Dengusan kasar di lepasnya. Chatnya yang di hantar sudah mendapat bluetick dari Anne. Namun tiada pun gadis itu membalas chatnya. Perkataan typing tadi sudah hilang digantinya dengan last seen.

Dah tidur ke? Awalnya..

Terlepas keluhan bosannya. William sudah di buai mimpi dalam bilik. Dia pula masih tidak boleh melelapkan mata, jauh merenung langit yang bercahaya.

Sesaat kemudian, senyuman bahagia terbit di bibirnya. I dont know what i should feel right now. Yang dia rasa sekarang ni, bahagia.

Tidak pernah dia sebahagia sebegini. Sedar hadirnya Anne dalam dirinya. Segalanya berubah. What have you done to me Anne. Sungguh, dia tak mampu nak lepaskan Anne. Dia mahukan Anne kekal di sisinya.

Handphone kembali di capainya. Galeri di buka dan terus gambar Anne yang di tangkap senyap - senyap di cari.

Eiden tersengeh melihat gambar cantik Anne dari sisi. Tidak menampakkan sebahagian muka Anne kerana rambutnya yang panjang menutup sebahagian muka cantik Anne.

Gambar Anne yang sedang berdiri memandang kanak - kanak itu sungguh menawan di matanya sekarang. Kenapa dia baru jumpa wanita secantik Anne sekarang? Kenapa tidak awal lagi?

Icon application instagram ditekan. Apa? Ingat orang macam dia tak ada account instagram ke? Eh aku hot okay dekat ig, ber million follower aku dekat instagram ni.

Gambar Anne yang tadi dia renungnya, terus di post di instagramnya. Yakin dia post, sebab wajah Anne tidak nampak sebab tu dia berani post. Dan semestinya dia yakin bahawa tidak akan ada orang yang mengenali Anne.

Tak sampai 10 saat, terus handphone berbunyi bertalu - talu, naik noti orang like gambarnya dan juga yang comment.

Dengan caption, 'Beautiful' memang akan menggamit perhatian orang ramai menanyakan siapakah gadis yang di postnya, lagi - lagi dalam kalangan perempuan.

Dan dia sudah ter'bagi' kerja untuk wartawan mencari siapa gerangan wanita di dalam gambar itu.

Eiden tersenyum, mata di pejam rapat. Angin malam yang dingin langsung tidak rasa sejuk di tubuhnya yang hanya berbalut singlet.

Tak lama kemudian, mata dibuka kembali apabila terdengar bunyi pintu. Terus kepalanya berpusing, matanya menangkap susuk perempuan yang baru saja keluar.

"Rach? "

Rachel yang baru hendak ke dapur untuk menghilangkan rasa haus, terus terhenti langkahnya. Matanya memandang Eiden yang sedang melihatnya.

"Yes?"

"Anne dah tidur?" Soal Eiden terus.

Berkerut dahi Rachel sekejap, perlahan kepalanya di geleng. "Belum lagi,"

Mendengar je jawapan Rachel, terus di bangkit dan mendekati bilik yang di huni oleh dua orang wanita itu.

Tanpa rasa salah terus Eiden berkata, "Okay cun! Aku nak tidur dengan Anne malam ni. Kau pergi dekat William. Goodluck,"

Langsung tidak mendengar kata persetujuan dari Rachel, terus dia serbu masuk dalam bilik.

Hehe siap kau Anne. Kau kenakan aku kan tadi.




MISCHIEVOUSWhere stories live. Discover now