"Sascha!" Hörde jag min mamma ropa från nedervåningen. Vi har precis flyttat in i ett hus i Houston. Innan bodde vi i Dallas men vi ville ha lite förändring och min mamma fick ett nytt jobb här så vi tog chansen och flyttade hit. Bara jag och min mamma.
"Coming!" ropade jag tillbaka.
Jag sprang ner för trapporna för att hitta min mamma vid matbordet, och som hade dukat fram massa mat. Jag drog ut en av stolarna och satte mig ner för att börja äta.
"So, how do you feel about starting school tomorrow?" frågade min mamma efter en stund. Jag svalde sista biten av min mat innan jag svarade.
"Not good. I don't want to start in a new school with new people in a new city mom." suckade jag.
"Oh hunny, it's going to be fine. I promise you that you will make new friends and it seems like a good school. Don't worry." sa hon, som om det vore det lättaste i världen. Jag suckade innan jag tyst mumlade ett "sure" för mig själv.
Klockan var redan sju på kvällen och jag bestämde mig för att duscha och fixa ihop mina grejer inför min första skoldag imorgon.
--
Mitt alarm var det som väckte mig på morgonen. Jag suckade högt och kollade klockan. Den visade 07:15 och jag har hör mig att min buss kommer klockan åtta. Jag reste mig upp och började fixa ihop mig. Mamma hade redan gått till jobbet och jag är för lat för att göra frukost så jag tog bara ett äpple för att sedan lämna huset. Klockan visade tre minuter i åtta så jag väntade p bussen. Efter några minuter kom den och jag blev in och var verkligen inte redo för att börja i den nya skolan.
Efter en kvart anlände jag äntligen till skolan. Den var otroligt stor och det kryllade av elever utanför skolan. Jag riktade mina steg mot den stora entré dörren och klev in. Det var lika fullt med elever innanför skolan som utanför. Jag hade fått hemskickat en karta av skolan och mitt schema, så jag började gå iväg mot ett klassrum där jag antog att jag skulle ha min första lektion. Det var lite svårt att hitta men efter några minuters letande stod jag nu utanför klassrummet. Jag hörde röster inifrån och märkte att jag redan hade börjat. Jag tog ett djupt andetag innan jag knackade på dörren. Dörren öppnades av en äldre kvinna. Hon log stort och jag märkte att alla i klassrummet stirrade på mig.
"You must be Sascha!" sa den äldre kvinnan och log innan hon släppte in mig i klassrummet. "Class, this is Sascha. She just moved here and she is going to be in this class for now on. Be kind, please. Sascha, you can sit next to Emma." sa hon igen och kollade ut mot klassen för att sedan peka mot en tjej jag antog var Emma.
"Wow, so you just moved here from Dallas? sa Emma under lunchrasten. Vi hade klickat väldigt bra faktiskt, och hon var riktigt trevlig och berättade lite om skolan och sig själv. Hon hade blont långt hår och blåa ögon. Hon var riktigt gullig.
"Let's go to the store. I'm starving." sa Emma och började dra i min arm.
"Fine, fine. Let's go then" sa jag och vi började gå iväg mot en matbutik som låg exakt utanför skolan.
"What are you going to bye?" frågade Emma efter att ha tagit en dricka och en donut till sig själv.
"Uhm, I don't know."
Jag började gå iväg mot bakelser för att kolla om det fanns något där jag ville ha. Jag tog fram en påse för att lägga min donut i den. När jag vände mig om krockade jag in i någon och tappade min påse.
"I'm so sorry. I didn't see you were there, sorry." sa jag fort inna jag kollade upp på personen. Det var en lång kille med brunt hår och gröna ögon.
"No. it's my fault. I didn't watch myself. Sorry." sa han och log. Jag log lite stelt tillbaka innan vi blev avbrutna av någon som ropade.
"Hey, Austin! You coming bro?"
Vi både kollade upp mot killen som ropade. Han stod en bit bort tillsammans med tre andra killar. Alla kollade mot oss och flinade lite innan jag vände på klacken för att gå iväg. Jag blev stoppad av att någon drog i min arm. Jag vände mig om och såg att det var han jag krockade med, Austin antar jag.
"Uhm, I think this is yours." sa han och räckte över min påse med donut. Jag kollade ner i min hand och såg att jag höll i hans grejer.
"Oh yeah, uhm sorry." sa jag och tog emot min påse och gav honom hans grejer. Han log bara och jag log stelt tillbaka innan jag bestämde mig för att gå därifrån.
Emma stod en bit bort när jag kom fram.
"Girl, what was that?!" brast hon ut. Jag kollade frågandes på henne och hon fortsatte.
"You don't know who they are??"
Jag skakade på huvudet och gav henne en blick som att hon skulle förklara, vilket hon gjorde.
"They are the hottest guys in school, well not for me. I mean they are hot but I don't care about them but the rest of the school have like super crushes on them. Especially on Austin, the guy you walked in to." sa hon och började vicka med ögonbrynen åt mig.
"Whatever" sa jag och himlade med ögonen. Hon skrattade bara innan vi gick iväg mot kassan.
*
Min nya bok. Hoppas ni gillar den, och jag kommer försöka uppdatera så ofta jag kan<33
YOU ARE READING
Addicted to You
RomanceVad kommer hända mellan den nya tjejen Sasacha och skolans poppiskille Austin? Hur kommer det sluta mellan dem två? -dialoger är på engelska, resten är på svenska.