Klockan var strax innan åtta på kvällen och jag satt i vardagsrummet och kollade på tv när min mobil började ringa. Skärmen lyste och Austins namn dök upp. Varför ringde han? Jag suckade och svarade.
"What?" sa jag och lät uttråkad och irriterad. Precis det jag var. På andra sidan av mobilen hördes ett skratt och i nästa sekund hördes Austins röst.
"Relax babe, I was just wondering what you are doing? Can I come over?" sa han och jag kunde nästan föreställa mig hans flin. Jag suckade återigen.
"Are you serious? Of course you can come over." sa jag ironiskt, vilket inte han verkade förstå.
"Really?" sa han med chockad röst. Jag gav ifrån mig ett skratt innan jag svarade.
"No you dumb ass." och han skrattade återigen.
"Of course not. Fine, see you in school tomorrow." sa han och la sedan på. Jag stängde av Tvn och bestämde mig för att ta en dusch.
-
Jag höll hårt om mina saker medans jag stressat gick igenom korridoren själv. Min lektion skulle börja vilken sekund som helst och jag hade försovt mig. Emma var på någon uttagning idag så jag skulle få vara helt själv hela dagen.
Med snabba steg gick jag till klassrummet och så klumpig som jag är så snubblade jag och slog i ansiktet i en bänk.
Det började blöda från min nästa nästan läskigt mycket."Oh Sascha shit, are you okay?" hörde jag en röst och kollade upp mot personen. Austin. Såklart, hur lyckas han alltid vara där jag är varje gång?
"Do I look okay?" svarade jag och försökte torka bort det rinnande blodet vilket var totalt omöjligt.
"Let me help you." sa han och började dra upp mig. Jag sa inte emot eftersom jag faktiskt behövde hjälp. Han drog med mig mot killarnas toalett och gick in med mig. Jag satte mig på en av toaletterna och han satte sig på huk framför mig och började torka och rengöra där jag blödde.
"What happened?" frågade han och såg orolig ut. Wtf?
"Nothing." svarade jag enkelt och kollade ner mot mina fötter. Han la två fingrar under min haka och lyfte upp mitt ansikte så jag nu kollade på honom.
"Tell me what happened because this doesn't looks like nothing."
"It's nothing really. I was stressed to my class and I tripped." Han skrattade bara och fortsatte rengöra min näsa. Han gav mig en servett som jag skulle hålla för näsan med så det inte rann ur något blod. Jag mumlade 'thank you' innan jag ställde mig upp och plockade ihop mina grejer. Jag tog en sista titt i spegeln och såg Austin studera mig noggrant.
"You look hot." sa han och slickade sig om läpparna för att sedan flina. Jag rynkade ihop ögonbrynen åt honom och han skrattade.
-
Jag stängde igen mitt skåp och tog på mig min jacka. Jag bestämde mig för att gå hem. Jag började känna mig lite yr och tröttt efter att jag snubblade. Klockan var bara några minuter efter tio på morgonen men jag orkade inte bry mig om att vara i skolan längre idag.
Påväg hem ringde min mobil. Jag kollade på skärmen och såg att det var min kusin Jack. Undrar varför han ringde?
"Hey Sash." sa han glatt på andra sidan av telefonen. Jag log innan jag svarade.
"Uhm, Hey Jack. What's up?"
"Nothing just wanted to tell you that i'm on my way to Houston. I'm staying for two days just to visit you and your mom. Hope you don't mind. I'm there in like two hours. You wanna do something when I come?" frågade han. Jag älskar Jack. Han har alltid varit som en extra bror för mig och har verkligen alltid funnits där för mig. Särskilt nu när min bror varit försvunnen.
"Yeah, of course. Maybe we can watch a movie and order some pizza? Just like old times." sa jag och skrattade.
"Sounds great. See you!" sa han innan han la på.
-
Två och en halv timme senare var Jack framme.
"Long time no seen sis." sa han och kramade hårt om mig. Jag kramade tillbaka och grävde in mitt ansikte i hans bröstkorg. Jag hade verkligen saknat honom.
Vi hade beställt pizza och satt nu i vardagsrummet och kollade någon random film medans vi åt. Mitt i filmen plingade det på dörren.
"I'm just gonna see who it is." sa jag och ursäktade mig från filmen. Han nickade och pausade filmen.
När jag låste upp stod Austin där. Vi stirrade på varandra ett tag innan jag avbröt tystanden.
"What are you doing here?" frågade jag. Han skulle just svara innan vi blev avbrutna.
"Hey Sash, where is the toilet?" hörde jag Jack säga. Jag vände mig om och såg att Jack var påväg mot oss. Han hade ingen tröja på sig och jag märkte hur Austin spände både blicken i Jack och hur han spände sina käkar.
"Oh hi. I'm Jack, nice to meet you." sa Jack och räckte fram handen åt Austin. Det här började kännas lite obekvämt.
"Uhm, hey I'm Austin." svarade han kort.
"Are you two dating?" frågade plötsligt Austin och jag hoppade till av den plötsliga frågan.
"What? No, no man I'm Saschas cousin." sa Jack och skrattade. Jag pustade ut och märkte hur Austin slappande av?
"Oh." sa Austin.
"I thought you two were dating?" sa Jack och växlade blicken mellan mig och Austin. Austin flinade bara.
"No, no. Austin is just a friend from school and he is about to go now." sa jag och vände mig om mot Austin. Jack lämnade oss och gick tillbaka in till vardagsrummet.
"What are you doing here?" frågade jag igen.
"I just wanted to make sure you were okay. You know from school today." Jag nickade bara och han sa 'bye' innan han vände sig om och gick tillbaka till sin bil. Jag gick tillbaka in till vardagsrummet där Jack satt och åt pizza.
"Boyfriend?" sa han och höjde på ögonbrynen. Jag skakade snabbt på huvudet och han skrattade bara.
"Hope he's a good guy. If not, you know what I can do with him." jag skrattade och nickade innan han starta filmen igen och vi fortsatte kolla.
YOU ARE READING
Addicted to You
RomanceVad kommer hända mellan den nya tjejen Sasacha och skolans poppiskille Austin? Hur kommer det sluta mellan dem två? -dialoger är på engelska, resten är på svenska.