Austins Perspektiv:
"Hey bro, What's up with you? You have been quite the whole time since you came back from god know where the hell you were." sa Noah och kastade en kudde på mig. Jag suckade och kastade tillbaka den ännu hårdare. Killarna satt och spelade Tv-spel medans jag bara satt på soffan och gjorde bokstavligen ingenting.
Jag hade tappat humöret efter mitt snack med Sascha. Jag vet inte om jag gjorde det klart för henne hur jag kände för henne. Ska jag vara ärlig vet jag knappt själv hur jag känner. Jag bryr mig om henne så jävla mycket men jag vet inte om det är känslor inblandat. Jag hoppas inte det, för jag suger verkligen på sånt. Samtidigt kan jag inte få nog av henne och jag tror inte jag skulle klarat av att se henne med någon annan utan att vilja strypa personen. Gud, jag känner mig så borta i mina egan känslor.
"Austin, your girl is here." sa Josh och jag tittade snabbt upp. Killarna började skratta och jag pekade finger åt dem.
"Look, I told you he will react if we mentioned Sascha." sa Noah och de skrattade igen.
"Shut the hell up. And she is not my girl, where did you get that from anyway?" sa jag.
"Yeah sure. So you mean that she is not your girl and you don't get a damn shit about her?" sa han återigen och jag nickade.
"Good, because she is hot as fuck. I think I'll give her a try." sa James och flinade. Jag kastade en kunde på honom och han skrattade.
"You won't do that." sa jag bestämt och de skrattade.
"You literally just told us that you don't give a shit about her so why is it bothering you if someone would take her?" sa Noah och lyfta ena ögonbrynet.
"I don't." sa jag och de mumlade bara 'sure' och flinade.
"I think i'm gonna call Emma and ask her if she wants to come here with Sascha." sa Noah och plockade upp telefonen.
"Why would you do that?" sa jag och kollade på honom. Jag kände inte för att träffa Sascha just nu. Det skulle kännas så konstigt efter det som hänt, även fast det inte borde göra det.
"Because she is my cousin and she likes to play games?" sa han frågandes.
"What's up with you anyways? It never bother you before and now suddenly you don't want Sascha to come here and have a problem with anyone being with her. What is it you don't tell us?" sa han och resten nickade instämmande.
"Nothing Jesus. Fine let her come and bring that slut with her." sa jag fast det verkligen inte skulle vara meningen att jag sa det sista. Jag blir bara så arg när folk inte släpper något och då säger jag saker jag inte menar. I detta fallet menade jag verkligen inte att kalla Sascha det. Killarna kollade chockat på mig.
"I don't have to call her if you don't want them to come." sa Noah och la tillbaka mobilen i fickan. Jag suckade.
"No you can call them. I don't care." sa jag. Han nickade innan han tog upp mobilen och ringde Emma.
-
En timme senare och tjejerna hade nu kommit. Emma satt och spelade tv-spel med killarna och Sascha satt på soffan och kollade på. Jag stod vid öppningen till vardagsrummet, lutad mot väggen och kollade på vad de andra gjorde.
"Austin why are you standing here like a guard?" sa Emma och skrattade. Såg sneglade över min blick mot Sascha och såg hur hon smått log när Emma sa det. Wow, hon var verkligen vacker. Jag gav ifrån mig ett svagt skratt och gick sedan över för att sätta mig bredvid Sascha i soffan. Jag såg hur killarna kollade på mig men kollade snabbt bort när jag gav dem en varnanade blick.
"Long time no seen." sa jag till Sascha och skrattade. Hon skrattade svagt och svarade
"Yeah like six hours or something." och jag log.
"It's long enough." sa jag och hennes glada ansiktsuttryck ändrades till ett stelt nervöst. Jag vred lite obekvämt på mig i soffan efter den stela spänningen mellan oss.
"Uhm, do you want something from the kitchen?" sa jag och reste mig upp. Hon skakade på huvudet och svarade "No thanks" och jag nickade innan jag gick in till köket.
Jag kom tillbaka med en dricka till mig och Saschas favoritdonut. Jag hittade några i köket och tog en till henne utan att bry mig om vems de egentligen var. Jag räckte över donuten till henne och hon tog emot den.
"I said I didn't want something but thanks." sa hon och log innan hon tog en tugga från den.
"Do you want some?" sa hon och nästan tryckte upp donuten i mitt ansikte. Jag skakade på huvudet och skrattade och hon ryckte bara leendes på axlarna och tog en till tugga.
"Wow, this is a very good donut and I think you should have some." sa hon för att övertala mig om att äta.
"I don't think so." sa jag och log.
"You sure? It's very sad to miss something as good as this." sa hon och tryckte upp den i mitt ansikte igen.
"Just take one chew." sa hon och jag visste att hon inte skulle ge sig så jag nickade och tog en tugga.
"What do you think?"
"It's fine." sa jag leendes även fast jag tyckte att den var rätt god.
"You have some chocolate..." sa hon och lutade sig fram för att ta bort choklad vart jag nu hade choklad. Hon petade bort chokladen och kollade rakt in i mins ögon. Vi var bara någon centimeter ifrån varandra och jag fick nästan slut på luft. Hon kollade ner på mina läppar och jag gjorde desamma på hennes, sedan lutade hon sig framåt och jag kände hjärtat gå i 180. När våra läppar bara var några millimetrar ifrån varandra avbröts vi av att någon ropade.
"Hey you two. We are going to order pizza. What pizza do you want?" hördes Noah och vi båda vände oss om för att se hur alla flinade stort mot oss. Sascha rätade på sig i soffan och jag såg hur hon rodnade. Gulligt.
"Take a cheese pizza for me. Sascha what do you want?" sa jag och kollade på henne. Hon kollade ner på sina fötter.
"Uhm, take a margherita for me thanks." mumlade hon nästan ohörbart. Jag kunde inte undgå från att le när jag kollade på henne.
YOU ARE READING
Addicted to You
RomanceVad kommer hända mellan den nya tjejen Sasacha och skolans poppiskille Austin? Hur kommer det sluta mellan dem två? -dialoger är på engelska, resten är på svenska.