14.

269 14 3
                                    

Solen lyste in i rummet och jag öppnade sakta ögonen. Gäspandes kollade jag mig omkring och insåg att jag var i Austins rum. Austin låg inte i sängen och jag började undra vart han var. Jag började höra ljud från nedervåning och antog att det var Austin som gjorde något. Jag reste mig upp och började gå ner från trapporna. När jag kom in till köket möttes jag av Austins ryggtavla.

"Hi." Viskade jag och gick fram och kramade om honom. Han stod och stekte ägg men vände sig om.

"Good morning baby." sa han och kysste mig mjukt på läpparna. Jag log och han kramade om mig hårt. Han vände sig sedan om och fortsatte steka äggen och jag gick till kylen och tog ut juice.

"Are you ready for today?" frågade han.

"For what?" frågade jag förvirrat. Vi hade väll inga planer idag?

"We are going on a date." sa han och förtydligade det sista ordet.

"Oh." var det enda jag fick ur mig och en rodnad spred sig på mina kinder. Han log och la upp dem stekta äggen på en tallrik och sedan på bordet. Jag satte mig vid bordet och vi började äta.

"You don't have to dress up so much if you don't want to because it's not a date like that." sa han och jag nickade och log.

"Where is your mom?" frågade jag.

"Work." Jag nickade och fortsatte äta.

-

Jag plockade bort på bordet och började diska, och Austin hjälpte till. Jag tappar kniven jag skulle diska och känner snabbt därefter en smärta i handen. Jag gnyr till.

"Oh shit." säger Austin och släpper all disk och tar tag i min hand. Min handflata blöder väldigt mycket och man blir nästan illamående av att kolla på det.

"What here." säger Austin och sedan försvinner han ut ur köket.

När han kommer tillbaka har han en förstahjälpen låda i handen och sätter sig på golvet. Jag sätter mig bredvid honom och han börjar rengöra min hand och lägger tillsist bandage. Jag kollar chockat ner på den fixade handen.

"I didn't know you knew how to handle something like this." sa jag och skrattade till. Han log och svarade

"Yeah, I used to do things like this before because.." sa han men stoppade sig själv.

"Because?" frågade jag och han skakade på huvudet.

"Never mind. Come on let's go upstairs." sa han och drog upp mig men jag gnyr till igen.

"Oh my god I'm so sorry." sa han och släppte fort min hand efter han märkte att jag fick ont när han drog i den.

"It's fine." sa jag och vi gick upp till hans rum.

-

"So when do you want to go on the date?" frågade han och drog av sig sin tröja. Mina ögon åkte automatiskt till hans vältränade och perfekta kropp.

"It's rude to stare." sa han och flinade. Jag kände rodnad på mina kinder och räckte ut tungan mo honom och han gav ifrån sig ett gulligt skratt.

"I didn't stare. I was just looking." säger jag oskyldigt och han fortsatte flina.

"Sure." mumlade han. Jag kastade en kudde på honom och han skrattade återigen.

"No but for real tho, when do you want to go?"

"I don't know. You deside, it was your idea."

"What about five o'clock?" frågade han och jag nickade. Klockan var nu halv tolv på förmiddagen så vi hade några timmar på oss.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 10, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Addicted to YouWhere stories live. Discover now