Sista lektionen för dagen var äntligen slut och jag var äntligen påväg hem. Klockan hade passerat fyra och mina planer för dagen var att inte så stora. Jag har tänkt sitta hemma och göra ingenting. Bussen skulle inte komma förens om tjugo minuter så jag bestämde mig för att promenera hem istället. Det var inte så långt hem ändå så jag kunde lika gärna göra det. Jag avbryta ur mitt dagdrömmande av att min telefon ringer. Jag kollar på skärmen och ser att det är Emma.
"Hi, what are you doing?" frågade hon på andra sidan av telefonen.
"I'm on m way home. What about you?" frågade jag tillbaka.
"Not much tbh. You wanna hang out later?"
"Sure" svarade jag.
Vi bestämde oss för att hänga i ett café inne i stan klockan halv sju.
Emma höll på att prata om något som jag faktiskt inte lyssnade på. Mina tankar var någon helt annanstans. Vart visste jag inte riktigt men de var helt klart inte hos Emma.
"Helloooo?? Earth to Sascha??" avbröt Emma mig ur mina tankar.
"Uhm sorry, I wasn't paying attention. What were you talking about?"
"I said it's going to be a party on friday night, you are coming right?" sa hon. Ugh, fester? Inte min grej.
"Oh, sorry i don't party." svarade jag med ett litet leende.
"What? You don't party?? Yeah, you are coming! Come on, please." sa hon med hundvalpsögon.
"No, seriously i don't really like parties. Maybe next time." sa jag bara för att hon skulle ge sig.
Hon gav mig en ledsen blick men sa inget mer vilket jag är glad över.Hemvägen var mörk och lite läskig faktiskt. Jag var ensam eftersom Emma tog en annan väg hem. Jag höll min varma latte i handen och gick bland massa bilar. Jag hade på musik i hörlurarna och var helt borta i min egna värld vilket var lite orsaken till att jag krockade in i en person, igen för andra gången idag.
"Oh seriously, come on!" suckade jag högt hör mig själv när jag hade fått min latte på min tröja. Jag kollade upp på personen jag gick in i och upptäckte att det var samma person som jag tidigare gick in i. Alltså Austin, eller vad hans namn nu var.
"Fuck, I'm so sorry." sa han och började torka bort latten från min tröja. Jag suckade högt och puttade bort hans händer från mig.
"Can we stop walking into each other's like this every time." sa han med ett flin. Jag himlade bara med ögonen.
"It's not my fault that you can't see where you are walking." sa jag, även fast det var hälften mitt fel också.
"Well, I'm sorry, I'll watch myself next time."
"There is not going to be a next time." sa jag och började gå därifrån, men blev snabbt stoppad av hans ord igen.
"You are new here right? You are going to Mellbourn High School?"
"Is that any of your business?" frågade jag och höjde ögonbrynen. Han flinade bara och svarade.
"Not exactly, I'm just wondering. I'm Austin by the way."
"Don't care." mumlade jag och började återigen gå men blev stoppad igen av hans ord.
"You won't say your name?" sa han.
"Why would I? If you excuse me, I should go home it's pretty dark outside." sa jag.
"It's okay, I can follow you." sa han och jag gav ifrån mig ett svagt skratt. Aldrig i livet att han följer mig hem, jag går hellre själv i mörkret än att det händer.
"Bye." sa jag bara och vände mig om och började gå. Det sista jag såg innan jag vände mig om var ett flin på hans ansikte. Var flina det enda han kunde göra????
-
Jag smällde igen mitt skåp och var påväg till min nästa lektion tillsammans med Emma. Hon berättade lite om vad som kommer hände i helgen och nämnde återigen det där partyt, som jag fortfarande inte ska gå på. Längre fram i korridoren såg jag ett gäng killar, ju närmre vi kom desto tydligare såg jag vilka det var. Austin och han lilla gäng. Han flinade när vi passerade varandra och jag kände Emmas armbåge mot mig. Jag kollade mot henne och hon höjde ögonbrynen.
"What?" sa jag när hon inte sa något. Hon himlade med ögonen innan hon svarade.
"What's up with you and Austin huh?"
"What? Me and Austin? What do you mean with 'what's up'? There is seriously nothing I don't even know the guy." sa jag i chock över hennes fråga. Hon mumlade "sure" och flinade stort.
"Just so you know, he is not a good guy." varande hon mig för.
"What is that supposed to mean?" frågade jag och höjde ögonbrynet.
"I'm just saying. He is like a playboy, new girl in the bed every day, and well I guess i'm just warning you for him." sa hon menande.
"Uhm, okay i don't know why I should care about that but fine. Let's change the subject." sa jag och hon nickade.
Lunchrasten var kommen och vi satt i matsalen och åt vad det nu var för mat. Plötsligt kom en kille fram till oss. Jag hade ingen aning om ven det var men det verkade som att Emma kände honom då de började snacka.
"Hey, you must be Sascha. I'm Noah, nice to meet you." sa killen och log ett vänligt leende mot mig. Jag log tillbaka och presenterade mig också.
"There is going to be a party at my house at friday night, you guys should come." sa han.
"I already told Sascha, but she didn't want to go so I guess we are not coming." sa Emma med ett leende och kollade mot mig.
"I think Emma is coming but I'm not, sorry." sa jag. Killen gav ifrån sig ett svaghet skratt.
"You should come, it's your first week here so you should know how to have fun here. I don't want to push you to come, but just think about it and if you change your mind Emma has my address." sa han med ett leende innan han vände sig om och lämnade oss.
"I heard you are coming to the party on friday." avbröt en röst mig när jag satt och läste ur en bok i korridoren. Jag kollade upp ur boken och såg Austin stå framför mig. Jag suckade högt, en vana antar jag.
Who told you that? I'm not even going." sa jag.
"Noah told me. Seriously you should come."
"You know Noah?" sa jag och kollade mot honom.
"Of course, he's my best friend, and he is also Emma's cousin." sa han. Det var därför Emma kände honom. Och när jag tänker efter så var det Noah som ropade på Austin i mataffären första dagen.
"I don't know why he told you that i'm coming because I was very clear to tell him that I im not coming." sa jag och stängde igen min bok.
"Why? What are you supposed to do instead? Sitting in your room and read this boring book?" sa han och flinade när han sa den sista meningen.
"I'm not sure about why you care so much, and this book is actually very interesting. But if you don't mind i'm going now, don't waste my time please." sa jag och började packa ihop mina grejer för att gå iväg.
"Fine, see you at the party on friday." sa han innan han också gick iväg.
*
Orkar typ aldrig kolla igenom kapitlen så det finns säkert stavfel nånstans<3
YOU ARE READING
Addicted to You
RomanceVad kommer hända mellan den nya tjejen Sasacha och skolans poppiskille Austin? Hur kommer det sluta mellan dem två? -dialoger är på engelska, resten är på svenska.