3.

238 22 0
                                    

Veckan hade gått fort och det var redan fredag. Jag satt vid en bänk i korridoren själv och väntade på att Emma skulle sluta sin lektion så vi kunde käka lunch. Helt plötsligt hörs massa röster och jag ser att hennes lektion äntligen är över.

"So have you thought about the party tonight? You are coming right?" sa Emma medans vi var påväg till lunchen. Jag stod och funderade en stund på om jag skulle gå eller inte. Jag brukar inte festa men jag har inga planer för idag ändå så jag nickade tillslut som ett ja och Emma blev så ivrig att hon nästan hoppade på mig.

"So maybe we can hang at your place after school and fix us there? It's closer to Noah's house from you." sa hon och jag nickade.

"Why didn't you tell me he was your cousin?" frågade jag.

"I don't know, I don't really have a reason I just didn't thought about that. Who told you that anyways?"

"Austin." sa jag och hon spärrade upp ögonen.

"Austin?? When did you two talk to each other?" frågade hon med frågande ögon.

"He told me that a few days ago."

"Oh what else did you two talked about that I obviously don't know about?" frågade hon igen.

"Nothing specific just about the party." sa jag innan vi bytte ämne.

-

Emma satt och plattade mitt hår i mitt rum när mamma knackar på dörren. Några sekunder senare öppnas dörren och mammas huvud sticker fram.

"Oh hi girls, where are you going?" frågade hon.

"Just to a party. It's okay right?"

"Yeah of course it's okay hunny, just be careful and don't come home too late." sa hon innan hon stängde igen dörren.

Emma rotade igenom min garderob för en bra outfit för mig att ha och tog tillslut ut en svart kjol med ett svart linnen tills om var lite kortare än vanligt. Det såg snyggt ut på och efter att Emma också klätt på sig gav vi oss iväg.

-

Så fort jag kom in fylldes min näsa med lukten av alkohol och rök. Jag gjorde en äcklad grimas åt stanken och fortsatte sedan längre in i det stora huset.

"Heeey, You made it." hörde vi en röst säga. Jag vände mig om och där stod Noah. Han höll i två röda muggar med någon dricka i och räckte fram båda åt oss. Jag gav tillbaka muggen till honom eftersom att jag inte dricker.

"You don't drink?" frågade han och kollade på mig. Jag skakade på huvudet. Vi blev avbrutna av en annan röst som joinade samtalet.

"I didn't think you were coming?" Jag vände mig om och såg Austin komma gåendes mot oss. Jag himlade med ögonen åt honom och kollade tillbaka mot Emma och Noah.

"Where is your drink?" frågade Austin och kollade på mig.

"She doesn't drink." svarade Noah åt mig.

"You don't? Well at least we can give you a cola, or do you maybe want hot chocolate?" sa han med ett flin påklistrat.

"Fuck you." sa jag och han skrattade. Wow va gulligt skratt han har.

"No but for real we have other drinks without alcohol in it. I can bring you some?" sa han återigen och jag märke hur Noah och Emma kollade undrandes på honom. Desamma gjorde jag. Varför var han så trevlig? Jag skakade på huvudet åt honom och han sa inte så mycket mer, utan lämnade oss och gick tillbaka in till det stora vardagsrummet.

Efter kanske en timme så började jag bli lite trött. Emma hade jag tappat bort, det hade jag nästan förväntat mig eftersom huset är enormt och det kryllar av massa ungdomar här. Jag gick ut för att ta lite frisk luft och passade på att ringa Emma. Inget svar, såklart. Jag började bli lite kissenödig och bestämde mig för att gå in för att gå toa. Det tog ett tag att hitta till den men efter ett tag fann jag den. Dörren var dock blockerad av två som stod utanför den och grovhånglade. Jag kollade äcklat på dem två och försöker komma på hur jag skulle ta mig förbi. När jag kom närmare harklade jag mig lite vilket fungerade. Dem båda kollade upp på mig, och det va då jag såg vem den ena var. Austin. Såklart, vem skulle det annars vara. Han puttade bort tjejen från honom och jag kollade konstigt på båda. Jag tog chansen att passa på att gå in på toan men hann inte så långt innan han tog tag om min arm.

"Where are you going?" frågade han. Jag kollade frågandes på honom och svarade.

"I'm going to toilet?" sa jag och nickade mot toan. Han nickade sakta och kollade sedan ner mot sina skor. Skuuum??

Efter mitt toabesök riktade jag mina steg mot utgången för att gå hem. Emma hade fortfarande inte svarat och jag började bli lite trött här. Jag började gå och gick igenom en park. Den var nästan tom, de enda som fanns där var några killar vid en bänk, och jag började bli lite rädd. Det var inte roligt att gå igenom en park när det var kolsvart och ännu värre att det var ett gäng killar där. När jag kom närmare dem såg jag vilka det var och pustade ut. Det var Austin och han gäng. Hellre dem än några random killar man inte känner till. Allas uppmärksamhet riktades plötsligt mot mig och jag kände mig lite obekväm att gå igenom där.

"Sascha? What the hell are you doing here?" hörde jag Austin säga. Jag stannade och vände mig om mot dem.

"I'm on my way home if you can't see that." sa jag kallt. Jag vet inte riktigt varför, det bara kom ut så.

"Why are you walking home alone? Where is Emma?" sa Noah. Jag ryckte på axlarna och fortsatte gå.

"Where are you going? You are not going home alone in the dark." sa Austin och ryckte tag om min arm.

"Austin, let go of me." sa jag när jag försökte rycka åt mig min arm men misslyckades. Hans vänner kollade verkligen frågandes på oss och jag kan förstå dem.

"I can give you a ride home. You don't seriously think that i would let you walk home now? Get in the car Sasch." sa han och jag blev chockad när han kallade mig för mitt smeknamn.

"Hell no! And my name is Sascha." sa jag. Han suckade högt.

"Get in the car."

"No!"

"Sascha i'm serious, get in the freaking car." sa han högt och bestämt vilket fick mig att hoppa till.

"I'm sorry. It wasn't supposed to sound so mean." sa han och killarna kollade chockat på honom men sa inget. Jag suckade högt innan jag följde efter honom till hans bil.

"I swear Austin, If you kill me i'm going to come back and kill you." sa jag vilket fick honom att skratta.

"I won't princess, I won't." sa han.

"Shut up." sa jag och höjde volymen på radion.

Han stannade utanför mitt hus och jag mumlade ett tack innan jag öppnade dörren och gick ur bilden.

"Sascha?" sa Austin innan bildörren hann stängas igen.

"Good Night." sa han och jag sa desamma till honom innan jag gick för att låsa upp mitt hus.

*
Tredje kapitalet. Glöm inte att rösta så jag vet att ni vill ha mer av boken<33

Addicted to YouWhere stories live. Discover now