Austins perspektiv:
"Let's play truth or dare!" ropade Josh, och alla samlades i en cirkel på golvet.
"Austin, truth or dare?" frågade Ryan. Jag tänkte en stund innan jag svarade.
"Dare." svarade jag.
"Interesting." sa Ryan och ser ut att tänka efter en bra konsekvens.
"I dare you to kiss the hottest girl in this room." sa han tillslut.
"It's not like there are so many to choose between." sa jag och killarna flinade. Jag mimade 'asshole' till dem innan jag vände blicken mot Sascha. Hon var röd i ansiktet, antagligen för hon vet att jag kommer kyssa henne.
Saschas perspektiv:
Austin lutade sig sakta framåt mot mitt ansikte. Hjärtat gick i 180 och nu var vi bara millimetrar ifrån varandra. Jag tog ett djupt andetag och i nästa sekund kraschade hans läppar mot mina. Det var en sån bra känsla och jag ville aldrig att det skulle ta slut. Han tog sina händer och la dem på varsin sida av mitt ansikte och tryckte mitt ansikte ännu närmare hans. Hans läppar var mjuka och jag kunde känna hur han flinade under kyssen.
"Okay guys I think the time is over." sa Noah.
"Let then continue. It seems like they like it." sa James och dem skrattade.
Sakta drog vi ifrån och jag kände hur det brändes i hela ansiktet och Austin flinade stort.
-
Efter en stund var det nu min tur.
"Sascha, truth or dare?" sa Emma.
"Uhm, truth.
svarar jag."You always pick truth." sa Noah och skrattade.
"Anyways. So if you could get in a relationship with Austin right now, would you do it?" frågade Emma och jag flämtade till. Austin satte nästan sin dricka i halsen och resten av gruppen flinade.
"I uhm, I...." jag skulle just svara men plötsligt ringer min mobil. Tack och lov, jag skulle inte tycka om att svara på den frågan ändå. Jag hörde alla sucka och jag ställde mig upp för att gå in till köket och prata.
Jack satt och babblade på om något jag slutat lyssna på när han ringde. Jag stod lutad mot köksbänken och han fortsatte att prata på andra sidan av telefon. Jag hör fotsteg och i nästa stund kommer Austin in i köket. Han räcker sin arm över mig för att öppna skåpet och ta ut ett glas. Han fyllde glaset med vatten och lutade sig mot bänken mittemot mig. Han drack ur glaset medans han kollade på mig när jag pratade i telefon.
"Uhm, Jack i gotta go." sa jag och la på.
Jag kollade upp mot Austin och han la ner glaset och gick emot mig. Han la en hand på varsin sida av köksbänken och kollade på mig. Plötsligt lutade han sig framåt."Austin what are you doing?" sa jag och skrattade svagt. Han la ett finger på mina läppar.
"Shhh." sa han och böjde sig längre fram.
"Austin stop." sa jag tyst även fast jag ville att han skulle fortsätta. Han närmade sig min nacke och placerade små kyssar där. Jag flämtade till och han kollade på mig med ett flin på ansiktet.
"I really have to do this." sa han och i nästa sekund bar han upp mig på diskbänken och kraschade sina läppar mot mina. Av chock drog jag ifrån men kraschade sedan fort mina läppar mot hans igen. Jag märkte att han själv blev chockad i kyssen. Det var en så bra känsla men den tog snabbt slut när vi blev avbrutna.
"Jeeeeesuuuuus. What's happening here?" ropade Emma.
"Guys I think we were interrupting something. Let's just go back to the living room." sa James och när både jag och Austin kollade upp, stod alla vid öppningen till köket ock flinade innan de gick tillbaka till vardagsrummet.
YOU ARE READING
Addicted to You
RomanceVad kommer hända mellan den nya tjejen Sasacha och skolans poppiskille Austin? Hur kommer det sluta mellan dem två? -dialoger är på engelska, resten är på svenska.