"Sascha! Jack!" ropade mamma från nedervåningen. Jack stönade högt och kastade en kudde på mig. Jag kastade tillbaka en minst lika hårt och vi båda brast ut i skratt.
När vi kommit ner hade mamma dukat fram frukost åt oss och sedan lämnat för att åka till jobbet. Jag ville tillbringa dagen med Jack så jag sjukanmälde mig från skolan för att vara med honom idag. Han kommer ju ändå bara stanna i två dagar.
"What are we going to do today?" frågade han och kollade upp mot mig.
"Hmm, I don't know actually. Do you wanna go to the mall or something?"
"Sure, then maybe we can order something to eat and watch a movie?" sa han och jag nickade instämmande.
-
Vi hade gått runt i det stora köpcentrumet ett bra tag innan vi bestämde oss för att sitta i ett café och fika. Jag beställde en latte och Jack beställde en frappuccino.
"How is school going?" frågade han.
"Good i guess."
"So that Austin guy. I think he likes you." sa han och jag spottade tillbaka min latte i glaset.
"What?!" sa jag chockad.
"Yeah for real tho. I know when a guy likes a girl and I could really see the way he looked at you, that he likes you." sa han och drack ur sitt glas.
"Uhm Jack, I don't think you know what you are talking about. I don't even know him so well and he is the schools biggest douchbag." svarade jag.
"I know, trust me I could see that on him. But just so you know, even the douchbags can like someone."
"Sure." mumlade jag och sedan fortsatte vi snacka om annat.
-
Vi satt i vardagsrummet och höll på att äta thaimat som vi hade beställt hem. Vi hade även satt på Fast and Furious som vi kollar på. Min mobil började ringa och jag såg att det var Emma.
"Hey Em, what's up?"
"Nothing, what are you doing?"
"I'm watching a movie with Jack. What about you?" svarade jag och kollade över mot Jack som var helt inne i filmen.
"Jack? I'm doing nothing. Just wanted to see if you are coming to a party. A guy from school is having a goodbye party because he is moving." sa hon.
"Jack is my cousin. Well I'll see if we are coming, party on a tuesday doesn't sound so good." sa jag och märkte hur Jack tittade upp på mig när jag nämnde festen.
"Okay, i'll send you the address just in case, and the party starts at six o'clock." sa hon innan vi la på. Jack kollade fortfarande på mig innan han började prata.
"Party sounds good, we should go." sa han och jag suckade.
"I don't know. I don't even like parties and it's school tomorrow." sa jag.
"Come on, please Sash. I'm just staying for one more day so at least we can do something fun." sa han och flinade. Jag suckade högt innan jag nickade. Klockan var halv fem så vi kollade klart filmen innan vi började fixa oss till festen. Eller ja, jag började fixa mig. Jack hade ju inte så jätte mycket att fixa.
-
Musik hördes flera meter bort ifrån huset. Ju närmare vi kom desto högre blev det och stanken av alkohol tog över mitt luktsinne. Jag suckade över att jag ens var här och Jack skrattade bara innan han drog med mig in i huset.
YOU ARE READING
Addicted to You
RomanceVad kommer hända mellan den nya tjejen Sasacha och skolans poppiskille Austin? Hur kommer det sluta mellan dem två? -dialoger är på engelska, resten är på svenska.