Ustaz Arrogant itu suamiku

7.4K 122 3
                                    


      Bab 1

     "Sya, dah cukup ke keperluan sekolah baru nanti? " tanya Syafiqi,Dato' Syafiqi. "Dah papa. Cuma sya takutla nak masuk sekolah baru tu nanti" kata Syafiha."Nak takut apa? Bestla kalau masuk sekolah baru, nanti dapat kawan baru" sampuk Syania, Datin Syania.

    "Haha!! Nanti ada cikgu garang. Kena makan kelepek la adik abang sorang ni" usik abang Syafiha yang suka mengejeknya. "Papa,mama.Tengok abang tu.. Tak boleh ke kalau tak usik sya" kata syafiha sambil melemparkan bantal pada abangnya. Syafiq hanya menjelirkan lidah.

      "Dah, dah.. Jangan gaduh. Abang pun satu suka sangat usik adik tu kenapa?dah tau adik tu manja. " kata Syania sambil ketawa. "Mama!! " rengek Syafiha. "tak pe lah ma, abang pun ada adik sorang ni je...sekali sekala tak pelah usik adik manja ni"kata Syafiq. "Hahaha!!! " mereka semua ketawa kecuali Syafiha yang masih marah. "Papa, esok sya tak nak pergi sekolah la... "kata syafiha. "Tak boleh, sya kena pergi sekolah nanti macam mana nak cemerlang?"kata syafiqi.

      "Ala... "syafiha hanya mengalah. "Abang, esok kat sekolah tengok-tengok kan sya ni takut dia buat hal pulakk" kata syafiqi. "Ok,pa."kata syafiq. "Abang, best tak sekolah tu? "tanya syafiha. "Kenapa tanya abang?"   tanya syafiq pula. "Ishh dia ni.. Abang kan dah lama sekolah kat situ" kata aku. "Boleh tahan la sekolah kat situ" kata syafiq sambil ketawa. "Dah,dah. Pergi masuk tidur esok nak bangun pagi kan ada yang terlewat kan" kata syafiqi sambil tengok ke arah syafiha. "papa!! "kata syafiha sambil mencebik. "Good night papa" kata syafiq. Syafiha dan syafiq pun masuk bilik mereka.

Ustaz Arrogant itu Suamiku?? Where stories live. Discover now