Bab 10
"papa, mama... Sya nak keluar kejap, " kata syafiha.
"sya nak kemana tu? " tanya datin syania. "sya nak pergi joging jap eh.. " kata syafiha sambil tersengih. "ye lah, tapi hati ii tau.. Jangan buat mama risau. " pesan datin syania.
"ish mama ni... Macam la sya tak pernah pergi joging.. Adoii" kata syafiha. "ye lah.. Mama risau je" kata datin syania. "ye la... Maa.. Jangan risau eh anak perempuan mama ni pandai jaga diri... Hahaha" kata syafiha. "keylah ma.. Sya pergi dulu, assalamualaikum.. " sambung syafiha lagi.
"erm ye lah... Waalaikumussalam... " kata datin syania. Tiba ii je datin syania risau... Ada apa ii ke? Hurm😏.Di taman...
"mana sya ni... Adduihh" rengek hana. Dah setengah jama hana tunggu syafiha....
Tiba ii..., "eh mak kau jatuh" hana melatah. "hahahhaha bila masa pulak mak aq jatuh hahahhaa" gelak syafiha. "ish kau ni bagi la salam dulu ke apa ke ni main sergah je nasib aku takde sakit jantung.. " marah hana..
"ye la ii assalamualaikum mak cik potpetpotpet" kata syafiha. "ish kau ni" kata hana.Semasa mereka sedang joging... "sya.. Kau nak kemana tu???" jerit hana... "aq nak ambik kucing tu kat tengah jalan"kata syafiha.. "syaaa bahaya laaa" kata hana.
"alaaa takde kereta pun" jawab syafiha. Tiba ii... "syaa!!!! Keretaaa!! " jerit hana.
"hah? Aaaarrggghhhhhh!!!! " jerit syafiha.
Baamm!!!
"Allahuakbar!!!" jerit hafiey.
"fieyyy!!!! " jerit hazrul. Kawan hafiey.
'sape yg tolong aku tadi? ' bisik hati syafiha. Syafiha cuba untuk bangun tetapi tidak berjaya dan dia jatuh pengsan akibat kepalanya terhantuk di batu.
Hazrul bergegas telefon ambulans untuk membawa mereka ke hospital.Beberapa minit kemudian, ambulans datang dan segera mengangkat syafiha dan hafiey untuk dibawa ke hospital.
*******"tinggg tinggg... " telefon datin syania berbunyi. "Helo, assalamualaikum.. Haa hana, knape ni asal nangis ii? "tanya datin syania cemas.
"erm Waalaikumussalam auntie...hana nak bagitau tapi auntie kna sabar ye... Sebenarnya.,.." kata hana teresak esak. "ye ade ape ni? "tanya datin syania lagi. "sya kemalangan antie sekarang ni dia ada di hospital. " jawab hana. "hah? Anak akuuu!! " laung datin syania selepas mematikan panggilan."sayang knape ni? Alaa abg nk gi kerja ni xkn nangis hehe" usik dato syafiqi. "abanggg... Anak kita bangg" kata datin syania teresak esak. "hah? Knape ni cuba bertenang... Tarik nafas " pujuk dato syafiqi. "sya... Syaa.. Sobb sobb sya kemalangan sekarang ni dia kat hospital. " jawab datin syania. "hah? Jom ii kita ke hospital. "jawab dato syafiqi.
Di hospital..."sya mana hana? "tanya datin syania cemas. "sya kat dalam auntie..masuk lah " jawab hana.
Datin syania dan dato syafiqi terus masuk. "syaa... Bangun syaa xkesian kat mama ke syg" kata datin syania. "sabar nia sabar kita doa je biar sya cepat sedar " pujuk dato syafiqi. Kemudian syafiq masuk ke dalam wad syafiha. "pa? Ma? Macam mna dengan sya? "tanya syafiq. "macam ni lah... Belum sedar lagi.. "jawab dato syafiqi."papaaa!! Mama!! Tolonggg!! " jerit syafiha. "syaa.. Syaa.. Kenape ni? Doktor! Doktor! "laung dato syafiqi sambil menekan butang ditepi katil.
"Dato, Datin ,dan yang lain boleh keluar dulu yer" kata nurse di situ. Mereka pun keluar.
Beberapa minit kemudian doktor pun keluar... "doktor macam dengan keadaan anak saya? " tanya datin syania. "alhamdulillah syafiha dah sedar tapi saya harap jangan bagi dia stress ye...kalau ada apa ii panggil saya" jawab doktor hafiz itu. Yaaa nama doktor tu doktor hafiz.
"paa maa han nak gi tgk ustaz hafiey jap" kata syafiq. "hah? Hafiey masuk hospital? " tnya dato syafiqi. Datin syania sudah msuk kedalam wad dengan hana. "haah paa ustaz hafiey yang tolong sya tadi. "jawab syafiq. "ooo ye lah pergi la nnti papa pergi la.. Papa nak tgk sya dulu. " kata dato syafiqi."syaa macam mana? Ok tak? Sakit? "tanya datin syania. "sya ok la maa" jawab syafiha. "syaa.. Sya tau tak sape yang selamatkan sya? "tanya dato syafiqi. "tak tau la paa sya xcam muka dy" jawab syafiha. Dato syafiqi hanya menganggukkan kepala.
"paa dia dah dipindahkan kat wad biasa dah" kata syafiq yang baru saja msuk. "oh alhamdulillah "jawab dato syafiqi. "sape paa? " tanya syafiha dengan perasaan ingin tau. "orang yang selamatkan sya laa " jawab dato syafiqi. "sape? " tanya syafiha pelik. "orang tu ustaz yang sya xsuka tu..." jawab syafiq. "hah? Ustaz hafiey? Betul ke hana? " tanya syafiha. "haah sya" jawab hana.
'ustaz arrogant yang selamatkan aku? Macam mana ni? "desis hati syafiha.
"maa paa sya nak jumpa dia? "kata syafiha. "syaa ustaz hafiey kritikal sekarang nii.. Nanti ii la sya pergi jumpa dia yer" kata syafiq. "ok" jawab syafiha dengan sedih.
Sorry sebab dah lama saya xupdate hehe maaf kan saya yer kawan ii 😊...
*sila vote yerr😉
YOU ARE READING
Ustaz Arrogant itu Suamiku??
Short Story"Hari first aku masuk sekolah baru dah terlanggar seseorang.Orang yang aku langgar tu pulakk sombong harap muka je hensem. Dia tu ustaz opps ustaz sementara je tapi takkan la tak reti nak tunjuk contoh yang baik pada anak murid dia yang menawan ni"...