Bab 4"Haii awak, boleh kita kawan? " tanya Hana. "Hah?? Err... Boleh je" jawab syafiha sambil tersenyum. Dia kelihatan lebih cantik kerana mempunyai lesung pipit kiri dan kanan.
"Saya Hana, yang ni Lea, yang tu Syasya" kata Hana. "ouh, hai..selamat berkenalan" kata Syafiha.
Syafiha dah jumpa kawan dan kawan dia pun baik.
"Sya, nanti pergi kelas abang ekk.. Nak bagi duit. Nak bagi sekarang tak boleh sebab duit abang tertinggal kat kelas" kata syafiq sambil menggaru kepalanya. "ishh abang ni, boleh pulakk tertinggal duit.. Ye la, sya pergi nanti" jawab Syafiha.
"Ehh, sya.. Abang kau ke tu? " tanya syasya. "Ha'ah" jawab syafiha. "oo.. Maknanya kau ni orang kaya la?" tanya Lea. "Err, mana kau tahu" pertanyaan dibalas dengan pertanyaan."kau ni, semua orang dah tahu la... Sebab semua orang kenal abang kau tu" jawab Hana pulakk. "Hah? Ye ke? Hehe" kata syafiha.
~~~
Semasa rehat, "ehh, korang.. Boleh temankan aku tak? " tanya syafiha."pergi mana" tanya hana. "pergi kelas abang aku" jawab syafiha.
"oo.. Ok" jawab Hana,Lea dan syasya.~~~
"Assalamualaikum,"kata syafiha. Alahai si mamat arrogant tu la pulakk.
"waalaikumussalam, nak apa? "tanya Hafiey.
"err.. S.. Saya nak jumpa abang syafiq." jawab syafiha. "Hurm" kata Hafiey.Syafiq pun keluar,"Mana? "tanya syafiha sambil menghulurkan tangan."Nah" jawab syafiq sambil menghulurkan sekeping not 10 ringgit.
"thanks abang...sayang abang" kata syafiha sambil memberikan flying kiss kepada abangnya niat ingin menyakat. "sya ni...sama-sama" jawab syafiq. "Abang, dia tu ustaz ke? " tanya syafiha. "Ha'ah" jawab syafiq. "Abang masuk dulu la" tambah syafiq lagi. "ok, thanks ustaz" arrogant. Kata syafiha ."ok" jawab Hafiey.
Hafiey Raiqal ustaz sementara di sekolah itu. Dia dipaksa menjadi ustaz disitu selama beberapa tahun untuk menjadi pewaris syarikat keluarganya.
*Please vote and comment.
YOU ARE READING
Ustaz Arrogant itu Suamiku??
Short Story"Hari first aku masuk sekolah baru dah terlanggar seseorang.Orang yang aku langgar tu pulakk sombong harap muka je hensem. Dia tu ustaz opps ustaz sementara je tapi takkan la tak reti nak tunjuk contoh yang baik pada anak murid dia yang menawan ni"...