Ustaz Arrogant itu Suamiku

3.2K 116 0
                                    

Bab 8

            "ok, setakat ini saja majlis kita pada hari ini...kita tutu majlis kita dengan tasbih kafarah dan surah al-Asr. Semua pelajar boleh bersurai manakala ibu bapa semua boleh ke dewan makan untuk menjamu selera. Dato dan Datin juga boleh ke dewan makan" kata sir nasri.
             "Hana,Lea.. teman aku jumpa mama aku" kata syafiha. "ok" jawab Hana dan Lea.
              "mama, papa, tunggu! " jerit syafiha. "ehh,, sya.. Ada apa baby girl mama" tanya datin syania. "mama!! " rengek syafiha. "Aunty" panggil hana dan lea sambil bersalaman dengan datin syania. Hana dan lea memang kenal dengan datin syania dah lama sebab tu tak teragak-agak panggil 'aunty'. "papa, nanti papa masuk office ke? " tanya syafiha. "ha'ah kenape? " jawab dato syafiqi. "Alaaa... Nanti sya nak balik dengan sape" rengek syafiha lagi. Maklumlah syafiha ni anak manja.

                "kita balik jalan kaki la sya.. " syafiq mencelah. "ishh... Abang ni suka sangat usik adik " kata datin syania. "werkk" kata syafiha sambil tersengih.
            "Nanti papa suruh pak mat datang" kata dato syafiqi. "ok" jawab syafiha.

             Kemudian dato syafiqi melihat kelibat seseorang yang dikenalinya.

                "Haf!! "panggil dato syafiqi. "Ehh,, uncle...kenape tak pergi kat dewan makan lagi? " tanya Hafiey sambil bersalaman dengan dato syafiqi. "nanti lah uncle pergi..." jawab dato syafiqi.
                  "Adik, ustaz arrogant adik tu" usik syafiq. "Abangg!! "marah syafiha sambil menyepak kaki syafiq. "Awww" jerit syafiq. "padan muka! "kata syafiha.
                    "Sya, Han kenape ni? "tanya datin syania. "tak ada apa la ma" jawab syafiha.
                 "Haf praktikal kat sini ke" tanya dato syafiqi. "haah"jawab Hafiey. "nanti habis praktikal boleh la kahwin" kata dato syafiqi.
                  "In shaa allah uncle, mama dan papa tu asyik suruh kahwin dah" kata hafiey. "kalau anak perempuan uncle ni dah besar,, uncle kahwinkan kamu dengan dia biar kamu ajar sikit dia ni.... Manja je lebih...kan sya? " kata dato syafiqi. "papa!! "jerit syafiha. Mereka semua pun ketawa.
             "sya pergi dulu la pa... Baii" kata syafiha. 'Lebih baik pergi dari situ sebelum aku kena lebih lagi dari papa ada ke patut nak kahwin aku dengan ustaz arrogant' desis hati syafiha.
                'jadi yang ni lah anak perempuan uncle fiqi boleh tahan jugakk' bisik hati hafiey. 'jangan harap lah aku nak kahwin dengan kau ustaz arrogant ' desis hati syafiha. Syafiha hanya menjeling tajam ke arah hafiey.
                
                    

Ustaz Arrogant itu Suamiku?? Where stories live. Discover now