ustaz Arrogant itu Suamiku

3.3K 106 3
                                    

Bab 9

         Dua tahun kemudian,

           "Haf, duduk sini kejap... " panggil Tan sri Hafnan sambil menepuk sofa di sebelahnya. "ada apa pa? " tanya Hafiey setelah duduk di sebelah Tan sri Hafnan.

    Puan sri Hamni datang  sambil menatang dulang yang berisi air untuk minum petang. 
 
            "Haf, dah jumpa ke calon? " tanya Tan sri Hafnan.  "calon? Calon ape pa? calon nk temuduga ke? " jawab Hafiey pura ii tak tau.

             "Kamu ni nk main ii pulakk... xpayah nk berdalih sangat laa.. " jwab Tan sri Hafnan. "hehe.... kalau pasal calon isteri tu... Haf xjumpa lagi calon yang betul ii sesuai kalau girlfriend  Haf ramai... Mama dan papa suka ke yang tergedik sana tergedik sini.. Nak? " jawab Hafiey acuh x acuh.
"hish... Kamu niii, xbaik tau mainkan perasaan org nii... Sampai bila Haf nk membujang, umur Haf bukan semakin muda tapi semakin tua... " tambah puan sri hamni.
                
              "ok.. Ma, pa, bagi haf msa seminggu je " jawab Hafiey. "Papa dah bagi masa 2 tahun dah....ingat Haf, papa dan mama ni semakin tua... Nak la jugakk tengok haf kahwin lepastu dapat main dgn cucu" kata Tan sri hafnan.  "Alaa... Papa bagi je masa seminggu, in shaa allah haf akan cari tapi haf sedikit busy.. Hehe" pujuk hafiey. "ok, papa bagi masa seminggu je... Kalau tak jumpa jugakk terima je sesiapa yang mama dan papa pilih" kata tan sri hafnan. "ok, pa" jawab hafiey.

          ~~~~~~~

          "Han, ok tak kolej tu? " tanya datin syania. "setakat ni ok lagi.. Tapi ok lah dari pergi luar negara" jawab syafiq. "oh, baguslah kalau macam tu.. " kata datin syania. "sya pulak nk prgi mna nnti" kata dato' syafiqi. "kalau sya.. Sya nk pergi luar negara, tapi bergantung pada keputusan spm la" jawab syafiha. "ok jerr..." jawab dato' syafiqi.  "papa, mama.. tak teringin ke nk dapat menantu" usik syafiha.

              "Kamu ni dah kenapa? Nk kawin ke" tanya dato' syafiqi. Mereka ketawa. "Papa!! Bukan sya la... Papa tak nak suruh abang kawin ke? " usik syafiha. "cis , sya ni... Abang nk study dulu... Abang xpe kawin lewat sebab abang laki... Sya tu yang kena kawin dulu" jawab syafiq. "elehh, " cebik syafiha.  "Kamu berdua nii... Asyik bertengkar je" kata datin syania. "macam anjing dengan kucing " tambah dato' syafiqi.  "abang anjing sya kucing... Hahahha" kata syafiha dengan ketawa sambil berlari menaiki tangga... " SYA!!! " laung syafiq sambil melemparkan bantal pada adik perempuan nya itu.

            Tq for reading🙌

Ustaz Arrogant itu Suamiku?? Where stories live. Discover now