Ustaz Arrogant itu Suamiku

3.3K 127 3
                                    

Bab 5

       Semasa pulang, "sya, kitorang balik dulu... "kata Hana. "korang balik dengan apa? " tanya syafiha. "kitorang naik bas jer...tu pun bersyukur la daripada jalan kaki lain la kau mesti driver datang ambil" kata syasya. " ishh, kau ni... Korang je yang tahu yang aku ni adik syafiq sebab aku dah warning kat abang aku supaya tak ramai yang tahu tu pun cikgu ii je yang tahu" kata syafiha.

       "ouh, really? "tanya Lea. "ha'ah" jawab syafiha. "dahla, kitorang pergi dulu nanti tak pasal-pasal kena tinggal" kata Hana.
   
       "Baii" kata mereka. Sekarang tinggal syafiha je. Mana abang ni... Daripada tadi lagi tunggu. Syafiha bermonolog sendirian.

        'Dah setengah jam lebih dah aku tunggu tak sampai-sampai lagi... Lebih baik aku jalan kaki. Tapi, rumah aku sebelah mana ekk... Ikut je la kaki' kata syafiha sendirian.

    Syafiha memulakan langkahnya.

      'apesal seram sangat jalan sebelah sini...sunyi je, rasanya ni bukan jalan ke rumah aku.. Hadehhh' kata syafiha sendirian.

       "Hai adik manis, sorang je ke? " tanya seorang pemuda.

     Gulpp!! 

       Syafiha meneguk air liur. 'alamakk... Sape pulakk ni.. '

       "abang rasa saya sorang ke? " tanya syafiha sambil berjalan.

            Pemuda itu memegang pergelangan tangan syafiha. "heii... Apa ni? " tengking syafiha sambil menepis tangannya tetapi tangan pemuda itu lagi kuat daripadanya. Syafiha mengalirkan air mata..

               "Tolonggg!!!" jerit syafiha. "kau jerit la sekuat hati kau...tak ada orang pun kat sini" kata pemuda itu.

        Tiba-tiba,

Bukkk!!

    Pemuda itu jatuh terduduk.. "baik kau pergi dari sini sebelum aku apa-apakan kau" kata seorang lelaki yang datang menyelamatkan syafiha. Syafiha terus menoleh ke arah pemilik suara itu. 'Hafiey,ustaz hafiey' itu yang terdetik di hatinya. 

    Pemuda itu sudah lari meninggalkan mereka berdua.

      "awak okey? " tanya Hafiey. 'kenapa aku rasa berdebar ni' hati syafiha berkata.  "Err, s...saya ok je us...ustaz" tergagap-gagap syafiha ingin menjawab. "thanks ustaz" kata syafiha lagi. "ok, tak apa" jawab Hafiey.

        "jom" kata Hafiey. "pergi mana ustaz?" tanya syafiha. "pergi rumah saya...saya nak kenalkan kepada ibubapa saya calon menantu dia" jawab hafiey. "Hah? "terkejut syafiha.

        "pergi rumah awak la... Saya hantar awak balik" kata hafiey. "tak pe la,  ustaz. Saya boleh balik sendiri nanti menyusahkan ustaz pulakkk" kata syafiha. "nope. Kalau awak balik sendiri nanti kalau apa-apa jadi kat awak , saya yang susah kena jawab dengan papa awak" kata hafiey.

      "hah?  Papa? " tanya syafiha. "yup, papa awak call saya tadi dia minta tolong saya hantarkan awak balik lagipun saya ada kat sekolah lagi tadi. Abang awak tak dapat datang sebab dia balik awal tadi lepas tu dia tertidur sebab tu papa awak call saya" hafiey berterus terang. Memang betul pun tadi syafiqi call hafiey.

   "oo" jawab syafiha. Mereka pun beredar.

      *bab ni panjang ke? Terlebih.
pulakk hahah.. Btw vote and comment guys..
     
      

Ustaz Arrogant itu Suamiku?? Where stories live. Discover now