Bab 610 bulan kemudian...
"Haf,, kamu ni sampai bila nak membujang? Papa dan mama nak sangat tengok kamu kahwin... Mama nak tengok menantu mama.. " kata puan sri Hamni.
"Ma... Haf tak ready lagi la, Haf nak habis praktikal Haf sebagai guru dulu. Haf tak nak kahwin lagi.."kata Hafiey. "Haf, kamu pewaris syarikat papa.. Papa nak tengok kamu kahwin dulu sebelum kamu mewarisi harta papa" kata Tan sri Hafnan. "Alaa..pa, kasi chance la kat Haf... Haf janji, kalau Haf habis praktikal...Papa mintakla apa pun, Haf akan tunaikan...sekarang Haf nak enjoy dulu" kata Hafiey."Yelah tu... Kamu praktikal 4 tahun kan? "tanya Tan sri Hafnan. "Haah,pa.."jawab Hafiey. "lama jugakk... Kalau macam tu,, papa bagi kamu masa 2 tahun untuk cari calon. Kalau tak jumpa jugakk, mama dan papa akan carikan untuk Haf" kata Tan sri Hafnan. "kenapa pulakk pa? Ye lah " jawab Hafiey. "ingat tu, kamu dah janji...jangan lupa pulakk" kata Tan sri Hafnan. "ye, pa.. Haf ingat, tapi papa dan mama tak kisah kan perempuan macam mana? " kata Hafiey. "Hurm.. Kamu bawak je dulu jumpa papa dan mama...kalau kami tak berkenan,Haf cakap elok-elok la kat perempuan tu" jawab Tan sri Hafnan.
"ye lah " jawab Hafiey."kalau tersilap papa, kat sekolah tu ada anak uncle Fiqi kan? "tanya Tan sri Hafnan."ouh, ada pa.. Nama dia syafiq." jawab Hafiey.
~~~~
"pa,, tengok abang ni.. Sempat lagi dia usik sya kat sekolah"kata syafiha. "Abang ni.. Kenapa la usik adik tu kan dah tau adik tu manja" kata Dato' syafiqi. "Papa!! " kata syafiha dengan muka merajuk. "pa, ma.. Cikgu ada bagi surat untuk papa dan mama datang kat sekolah esok" kata Syafiq. "papa nak pergi ke? " tanya syafiha. "pergi la pa, nanti boleh tengok perangai anak perempuan papa yang sorang ni " kata syafiq. "Abangg!! " pekik syafiha.
~~~~
"Haf kenal sorang je ke? Bukan ke ada sorang lagi ekk yang perempuan" kata Tan sri Hafnan. "ouh yeke? Tak tau la... kenapa pa?" tanya Hafiey. "tak ada la... Kalau dia jadi menantu papa kan bagus" kata Tan sri Hafnan. "mama pun berkenan dengan budak tu"kata puan sri Hamni.
"kalau papa dan mama berkenan, kenapa bukan papa dan mama kahwin dengan dia.." kata Hafiey sambil berlalu meninggalkan puan sri Hamni dan Tan sri Hafnan.
"ishh,, budak ni.. " kata puan sri hamni. "tak pelah Ham, nanti dia berkenan la tu...mungkin satu hari nanti dia akan berkenan kat sya tu" kata Tan sri hafnan. "ye lah" jawab puan sri hamni.
~~~~~
"pukul berapa kena pergi tu? "tanya Dato' syafiqi."Dalam pukul 8 " jawab syafiq. "esok pak mat pergi hantar kamu dulu yerr" kata Dato' syafiqi."yes boss" kata syafiha.
YOU ARE READING
Ustaz Arrogant itu Suamiku??
Kısa Hikaye"Hari first aku masuk sekolah baru dah terlanggar seseorang.Orang yang aku langgar tu pulakk sombong harap muka je hensem. Dia tu ustaz opps ustaz sementara je tapi takkan la tak reti nak tunjuk contoh yang baik pada anak murid dia yang menawan ni"...