Hoofdstuk 7 Werk en Bendy's Geheim

66 6 3
                                    

Een dag ging voorbij. Iedereen hebben al Boris, Alice en The Butcher Gang al ontmoet. Iedereen waren best geschrokken om meer levende cartoons te ontmoeten. Maar Henry vroeg zich af aan Bendy. Toen hij alle cartoons knuffelde, zag hij dat Bendy aan het zweten is. Met ink. Henry en zijn cartoons waren ongerust voor Bendy. Bendy wilde vertelde niet aan Henry wat met hem mis is. Wanneer Henry aan hem vraagt, liegt Bendy tegen hem. Zelfs aan zijn cartoon vrienden! Bendy liegt niet graag, maar hij wou dat niemand het weet over zijn geheim. Hij kreeg zo'n gevoel voor de eerste keer toen hij Henry knuffelde. Bendy begon toen te zoeken wat het is en toen vond hij het uit. Hij is zeer gevoelig. Bendy voelt zenuwachtig wanneer hij geknuffeld wordt. Hij haat zo'n gevoel. Hij haat knuffels niet die hij krijgt of doet, maar hij haat zo'n gevoel die hij voelt. Wanneer hij knuffels kijkt probeert hij zich lost te krijgen en dan rent hij weg. Hij is een demon. Een demon cartoon die gevoelens heeft. Zijn vrienden hebben ook natuurlijk gevoelens. Net zoals mensen. 

Bendy zit nu momenteel on de muziek kamer. Daar oefent hij veel. Meest wat hij daar doet is gewoon rust zoeken van zo'n gevoel die hij heeft wanneer hij geknuffeld wordt. Bendy oefent daar tap dansen in de muziek kamer. Maar wanneer hij alleen is. Zo kan hij snel van zo'n gevoel vergeten en kan hij beter concentreren. Bendy zit nu op een stoel. Hij is aan het pauzeren. Het was stil in de muziek kamer. De werkers zijn bezig met hun job en zijn cartoon vrienden zijn hun eigen ding aan het doen. Hij keek gewoon rond. De piano die hij zag vond hij best interessant. Hij ging van de stoel af en ging naar de piano. Hij ging op de piano stoel zitten en keek naar de piano sleutels. Hij vroeg zich af van dat. Hij drukte met zijn vinger op een piano sleutel waaraan de piano een geluid maakt. Hij schrok een beetje maar hij drukte voorzichtig op andere piano sleutels. Hij vond het best leuk. Hij zag vaak dat Boris op zijn klarinet speelt. Dat is zijn instrument. Alice zingt vaak en heel heel soms speelt ze een instrument. Zij brengt vaak tijden door met Susie. Natuurlijk omdat Susie Alice stemde. Soms zag hij Boris eten of kaarten spelen. The Butcher Gang luien veel. Soms doen ze iets maar ze luien veel. Maar wat Bendy niet weet is dat Henry naar hem kijkt. Henry glimlachte naar hem hoe Bendy probeert piano te spelen. Het lukt Bendy niet zo goed. Het is voor Bendy de eerste keer dat hij instrument speelt.

Henry ging naar binnen en ging naast Bendy zitten. 'Lukt het, Bendy?'

Bendy schudde zijn hoofd. 'Nee. Het is voor mij de eerste keer dat ik een instrument speel.'

Henry grinnikte een beetje met een glimlach. 'Ik kan je helpen als je wilt.'

'Ja alsjeblieft,' antwoordde Bendy met een glimlach. Hij is blij dat hij leert een instrument spelen. Maar diep in zijn hart voelt hij zenuwachtig. Niet alleen omdat hij voor de eerste keer een instrument speelt, maar ook omdat hij wilt niet geknuffeld worden. Hij wilt niet dat Henry weet dat hij zeer gevoelig is. Een hand op zijn schouder is voor hem oké. Maar een knuffel niet. Hij voelt raar en zenuwachtig er van.

 'Oké, Bendy. Simpel, doe net zoals mij na.' 

Zo begon Henry Bendy voor te doen hoe je piano speelt.

Bendy And The Ink Machine: Whole StoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu