'Oké, Joey. Ik ben hier. Laten we kijken of we kunnen vinden wat je wilde dat ik zag.'
Henry opende zijn ogen. Hij stond op en keek rond. Level S stond er op tegen de muur. Henry herkende deze plek niet. Maar toen wist Henry meteen wat hij nu moest doen. Boris bevrijden! Arme Boris is ontvoerd door Alice.
Henry moet zo snel mogelijk Boris bevrijden van Alice voor het te laat is. Achter hem is de lift gebroken. Hoe had Alice controle over de lift? Henry kon echt dood gaan! Maar hij had geluk omdat hij het heeft overleefd.
Henry begon meteen door te gaan. Maar hij stopte toen hij twee padden zag. Henry nam de linker kant. Maar hij stopte bij een gesloten metaal deur. Er ontbreekt er iets.
'Hier ontbreekt zeker iets.'
Henry ging meteen naar de andere kant. Hij zag toen twee deuren. Er stond ook een Bendy cut-out tegen de muur. Henry probeerde om linkse deur te openen maar die is gesloten. Maar toen Henry de andere deur nam en opende het, was hij echt geschrokken.
'Allemachtig...' zei Henry geschrokken.
In de kantoor waar Henry nu is, was vol met teksten. Overal. Iemand is precies gek geworden en die schreef allerlei dingen op. Henry vond toen een audio log. Hij drukte op "play" en luisterde:
Was dat Grant Cohen? Of iemand anders? Er is dan iets vreselijks gebeurd. Henry hoorde wel via audio log dat Grant of iemand anders begon te schreeuwen van de pijn en het veranderde in een grommend geluid.
Henry had nu geen tijd om er over na te denken. Hij moet Boris redden en snel! Henry keek heel goed rond en toen zag hij de draai wiel die hij nodig had.
Henry nam het meteen aan en ging direct naar de gesloten metaal deur en plaatste het aan de plek. Henry draaide de draai wiel en opende de metaal deur.
Het was donker voor een moment maar toen gingen de lichten aan.
Henry schrok meteen toen de lichten aan gingen. Er stond... mensen. Geen gewone mensen, maar ze zijn compleet bedekt met inkt. Het zijn inkt mensen. Ze stonden voor de Bendy standbeeld. Ze stonden in een positie van smeken om vrij te zijn. Wat is er met ze gebeurd? Heeft Bendy het gedaan of Joey? Als Bendy het heeft gedaan, dan is hij compleet gek geworden. Hetzelfde bij Joey.
Henry ging meteen verder. Hij was nu in een bibliotheek. Het is niet groot, maar er zijn wel genoeg boeken. Toen stopte Henry voor een gesloten deur. Er stond "PRIVATE" boven. Wat zoe er daar in zijn? Henry merkte toen dat niet alle boeken zijn helemaal in de boeken planken. Er was er één als voorbeeld. Toen Henry die boek helemaal in deed, ging plots een licht aan. Nu snapt Henry wat hij moest doen.
'Dus dat is hoe het werkt.'
Henry begon andere boeken te zoeken. Er waren in totaal 5 lichten. Eén is al aan en 4 boeken moeten nog gevonden worden. Tweede had hij al gauw gevonden. Maar toen hij de derde vond, was Henry enorm hard geschrokken. Het is nu helemaal anders! Maar het stopte allemaal een paar seconden later. Wat was dat?
Henry ging verder en vond de laatste. Henry vond ook een audio log op een tafel. Hij drukte op "play" en luisterde:
Ze vertelden me dat ik perfect was voor de rol. Absoluut perfect. Nu gaat Joey dingen zeggen achter gesloten deuren. Ik kan het altijd vertellen.
Nu wil hij morgen weer samenkomen, zegt dat hij een "kans" voor mij heeft. Ik zal hem horen. Maar als die gladde prater denkt dat hij een engel kan oversteken en ermee weg kan komen, wel, oh hij heeft nog iets bij.
JE LEEST
Bendy And The Ink Machine: Whole Story
AventuraHenry Stein is een nieuwe animator werker bij Joey Drew Studios. Hij ontmoet ook andere personages zoals Wally Franks, Thomas Connor, Susie Campbell, Allison Pendle, Sammy Lawrence, Norman Polk en zijn leider, Joey Drew. Alhoewel, Henry is ook de be...