30 jaar later...
Henry wordt de volgende dag wakker. Hij opende zijn ogen, stond op en strekte zijn hele lichaam. Hij maakt zich klaar voor een nieuwe dag. Hij trok zijn pyjama kleren uit en deed zijn kleren aan. Hij ging daarna naar buiten naar zijn postbus. Hij opende het en haalde brieven uit en deed het postbus dicht. Hij ging naar binnen en ging naar keuken. Hij legde de brieven op de tafel en maakte een koffie. Hij zette zijn koffie op de tafel en keek naar brieven. Er waren 4 brieven.
Het eerste was de rekening.
De tweede is de rekening.
Het derde is de rekening. Alweer.
Maar het laatste pakte Henry's aandacht. Het was een brief van Joey Drew. Henry deed het brief meteen open en leest. Er stond:
Beste, Henry
Het lijkt een heel leven sinds we samen aan cartoons werkten. 30 jaar glijdt echt weg. Is het niet? Als je terug bent in de stad, kom dan naar de oude werkplaats. Er is iets dat ik je moet laten zien.
Je beste vriend, Joey Drew.
Waarom zou Joey naar hem een brief sturen? Henry had ruzie met Joey voordat hij het gebouw heeft verlaten. Hij zei ook vaarwel tegen zijn cartoons. Hij mist ze verschrikkelijk. Hij deed alles om ze mee te pakken maar het is mislukt. Hij heeft besloten om naar de studio te gaan. Hij drinkt zijn koffie leeg en stond op. Het was een goeie weer buiten dus hij moest zijn jas niet mee pakken. Hij deed de deur van zijn huis op slot en ging in zijn auto. En reed naar de studio. Waar veel avontuur wacht en gevaar.
Een beetje later is Henry al bij de studio. Hij stapte uit zijn auto en deed het op slot. Hij keek voor klein seconden naar de deur en haalde een diep adem. Hij deed de deur open en ging binnen. Hij deed de deur achter hem dicht.
'Oké, Joey. Ik ben hier. Laten we kijken of we kunnen vinden wat je wilde dat ik zag.'
Het studio ziet erom verbannen uit. Het was rommel. Papieren liggen op de grond en ook wat stoelen. Een Bendy cut-out in de hoek lag tegen de muur en video afspeler staat aan. Maar er stond niets op. Vreemd. Henry liep voorbij de gang en naar rechts. Hij stopte toen meteen toen er iets op de muur stond: "DREAMS COME TRUE."
Dat zag hij voor de eerste keer. Wie heeft dat op de muur getekend? Was het Bendy of iemand anders? Dat weet hij niet. Hij ging verder. Hij liep door de gang. Hij zag een licht onder de deur schijnen en er speelde een muziek. Henry ging naar de deur waar het licht was en probeerde de deur te openen maar het is op slot. Vreemd. Hij ging verder door de gang. Op het plank bord stond: "INK MACHINE."
Henry ging door stopte toen er een pijp voor hem was. Op de pijp was een plank die "WATCH YOUR STEP" zegde. Op de muur stond ook zelfs: "DANGER KEEP OUT."
Henry stapte voorzichtig over de pijp en stopte in de kamer. Hij zag dat de lift een paar drogen cellen nodig heeft.
'Deze lift kan een paar droge cellen gebruiken.'
Henry zag toen een kist. Hij opende het en daar we er één. Hij pakte het en zag nog een er één. Hij pakte dat en zette het in waar ze moeten zitten.
'Laten we eens kijken wat je daar beneden verbergt, oude vriend.'
Henry deed dan de hendel naar beneden, waaraan het begon te bewegen. Toen verscheen een grote ink machine. Wow. Het is reusachtig. Maar de ink machine is niet aan. Het lijkt alsof dat hij moet het aan te krijgen. Hij verliet de ink machine kamer. Waaraan hij voorzichtig over de pijp stapte. Toen zag hij dat de garage deur open is. Eerst was die dicht en nu is die open. Vreemd. Hij ging binnen. Hij nam de rechte kant en volgde de gang. Hij stopte meteen en schrok toen een plank plots valt van de plafond. Hij ademde rustig om te kalmeren. Hij heeft steeds Bendy of niemand anders gezien. Waren zijn cartoons oké? Waar zijn ze? Hij ging verder en nam de rechte kant weer. Toen ging de kamer binnen.
JE LEEST
Bendy And The Ink Machine: Whole Story
AventuraHenry Stein is een nieuwe animator werker bij Joey Drew Studios. Hij ontmoet ook andere personages zoals Wally Franks, Thomas Connor, Susie Campbell, Allison Pendle, Sammy Lawrence, Norman Polk en zijn leider, Joey Drew. Alhoewel, Henry is ook de be...