AM 8

101 18 6
                                    

Erin POV.

Aku menarik Dan menghembus nafas perlahan mencari kekuatan untuk bercakap.

Semua mata memandang aku.

Ada Yang menyampah, memandang tajam mukaku, gembira, sedih, kecewa semuanya lah.

"Saya harap walau apapun keputusan saya.. Saya harap semua orang dapat terima keputusan saya.Keputusan antara Ya atau Tidak saya harap semua maafkan saya... Dan keputusan saya adalah...........








Ya. Saya setuju"

Semua orang kaku dan aku juga turut kaku.

Apakah yang aku katakan tadi benar?

Aku melihat Isha menghampiriku.

Muka nya sangat bengis membuatkan aku menggigil ketakutan.

Mukanya merah padam menahan amarah yang semakin membuak-buak.

Aku melihat tangannya ingin menampar wajahku.

Aku memejam mata.

Ya, aku tahu ini kesilapan aku.

Dia dah pesan jangan setuju tetapi jawapan aku sebaliknya.

Aku menunggu saat2 aku di tampar..

Beberapa saat..

1 saat

2 saat

3 saat

4 saat

5 saat

6 saat

7 saat

8 saat

9saat

10 saat

Erk kenapa tak rasa apa2?

Tak pedih dan tak rasa sakit.

Adakah ini hanyalah mimpi buruk aku ?Atau hanya sekadar ilusi?

Aku membuka mata perlahan2

Ada tangan yang menahan tangan Isha daripada menamparku.

Dan dia adalah...

Tengku Aryan Mikael.

Aryan menepis tangan Isha..

"Maaf cikgu ,saya terpaksa keluar. Saya akan membawa Erin sekali. Saya taknak dia menderita lagi kerana seorang perempuan yang tidak berhati perut macam kau Isha! Dia dah cukup menderita! Jangan sampaikan suatu hari nanti dia akan balas balik apa yang kau buat atau tuhan yang akan balas balik.. Ingat! Allah Maha Melihat apa yang kau buat pada Erin!Dah Erin! Ikut aku!Assalamualaikum " Ujar Aryan lalu merentap kasar tanganku.

Erghh! Nasib baik berlapik.

Kalau tak?

Dengan Aryan sekali aku tampar.

Ceih!

"Bummm!!! "

Aryan menghempas kuat pintu bilik pengawas itu tanda dia marah.

"Tengku... Awak nak bawa saya ke mana?Tolong! Lepaskan tangan saya! Sakit tau tak?! "Marahku.

Dia terus melepaskan tanganku yang berlapik apabila sampai dihadapan bilik pengetua.

"Ap--Apa awak nak buat dengan bilik pengetua ni Aryan! "Tanyaku.

"Please tutup mulut kau yang macam katak tu! Please lah! Ikut saja aku masuk! Make sure kau tak bantah and keep quiet! "Arahnya.

Aku hanya mengangguk dalam kepelikkan.

Asal dengan Aryan ni?

Kami masuk kedalam bilik pengetua.

Gulp!

Seram!

Creepy!

Seram!

Creepy!

Seram!

Creepy!

"Assalamualaikum Puan Iena" Kata Aryan.

"Wa'alaikumussalam Aryan dan Erin.. Ada apa2?"Tanya Puan Iena, pengetua sekolah aku.

"Puan.. Saya nak letak jawatan sebagai Ketua Pengawas! "Tegas Aryan.

Aku dan Puan Iena ternganga luas.

Betul ke ni Aryan?

"Aryan.. Kenapa awak nak letak jawatan secara tiba2!"Kataku marah.

Asal nak letak jawatan pulak.

Puan Iena terus menutup mulutnya yang ternganga dek kejutan yang tiba2 lalu tersenyum.

"So, kamu dah tahu siapa dia? " Soal Puan Iena.

"Belum.. Tapi, saya dah berbincang dengan parents saya untuk jadikan dia sebagai.. "Belum sempat Aryan menghabiskan ayatnya pengetua menyampuk.

"Baguslah begitu.. Moga dia kenal siapa dirinya sendiri.. " Kata Puan Iena lalu tersenyum seribu makna.

Aryan mengangguk.

Aku kepelikkan memandang mereka berdua.

Tetapi, takut untuk menyampuk.

"Saya dan Erin akan berpindah sekolah"

Kini, aku ternganga lagi.

What a surprised!

"Apa ni Aryan.. Tiba2 awak letak jawatan. Then, awak nak pindahkan sekolah saya? Saya TAK SETUJU! " Tegasku.

Aryan betul2 membuatkan aku marah.

"Ada aku suruh kau setuju? Takda kan? "Kata Aryan menyampah.

"Patutnya awak kena tanya saya dahulu! "

"Ada aku kesah? "

Aku memandang Aryan penuh Emosi.

Dia hanya buat tak tahu sahaja.

Puan Iena tersenyum .

"Sekolah mana? " Tanyanya.

"Royal Gold Academy "Jawab Aryan.

Sekali lagi aku ternganga.

Lebih luas daripada tadi.

"Aryan! Seriously! Awak jangan main-main! Kat sekolah tu hanya ada anak raja, anak bangsawan dan anak orang yang berpangkat tinggi sahaja!Kalau awak tu boleh lah.. Awak ada pangkat Tengku..tapi saya?Awak fikir lah tentang saya juga ..Kenapa suka buat benda sendiri tanpa tanya saya dulu!Royal Gold Academy is elite school!Bukan orang macam saya.. Percayalah! Mereka takkan terima saya sepertimana Isha tak terima saya! "Ujarku penuh emosi

"Erin.. Pangkat or darjat tak dikira.Kita manusia. Sama saja.Yang membezakan hanya keturunan. Apa yang jadi masalah? Kita sesama manusia. Takda kuasa, magic, fantasy.. Yang menjadi keangkuhan manusia kerana harta dan darjat.. You know what I means Erin? " Ujar Aryan lembut.

Aku tak pernah dengar cara penuturan dia lembut.

But now?

🙂.

"Maafkan saya .Tapi, jawapan saya tetap saya tak setuju"

"Erin please"Rayunya.

Aku mengeluh.

-----TBC

QLAM:M E M O R I E SWhere stories live. Discover now