Erin POV
"Mummy"
Aku terus menoleh melihat gerangan yang memanggil Tengku Alinna itu.
"Huh! Turun pun kamu berdua. Kalau mummy tak panggil sampai bila-bila pun terperap dalam bilik tu"Ujar Tengku Alinna sinis.
Mereka hanya menunduk.
"Okeyh Hana. Mummy kenalkan.. Ni.. "Belum sempat Tengku Alinna ingin memperkenalkan nama kedua2 anak perempuannya terus salah seorang daripada mereka menyampuk.
Aku tak tau lah.
Muka mereka berdua sama.
Cuma, aku melihat gadis yang berada di sebelah kiri ku Agak berumur dariku.
"Biar leeya yang kenalkan sendiri mummy. Aku,Tengku Aleeya Mikayla.Kakak kepada Tengku Aryan Mikail.Kat sebelah aku ni adik aku dan adik kepada Mika juga. Nama dia Tengku Afeeya Mikayla. Panggil aku Miss Kayla and adik aku Miss Ayla. Faham?!" Dia memandangku tajam.
Perkataan Tengku ditekankan.
Dari gaya dia melayanku sudah aku tahu dia menyampah denganku.
"Leeya!!! " Jerkah Tengku Malique seoktaf.
"..Daddy tak ajar kamu untuk biadap dengan tetamu. Kamu dah besar, dah ada suami, dah ada anak pun .. Masih nak berperangai kebudak-budakan macam ni?! " Tegur Tengku Malique.
"Assalamualaikum!" Sapa Seseorang memanggil salam lalu membuka pintu rumah agam mewah menghentikan suasana yang tegang itu.
Suasana menjadi sunyi.
Kelihatan dia memakai baju kemeja dan berkot.
Hmmm adakah ini suami kak leeya?
"Erkkkk? Irfan ada tertinggal sesuatu yang menarik ke? " Tanyanya pelik.
Apabila melihat muka isterinya, Tengku Leeya memerah.
Terus dia senyap.
"Erkkk?Maaf. By the way.. Awak ni siapa? "Tanya Suami Tengku Leeya kepadaku.
"Saya---"
"Farhana Erina.Just call her, Hana.Anak angkat mummy dan daddy" Aryan memintas percakapanku.
Aku hanya menghadiahkan sebuah senyuman nipis kepada suami Tengku Leeya.
"Erin, Ni suami kak Leeya. Tengku Irfan. Panggil je Abang Irfan"Terang Aryan lagi.
Aku hanya mengangguk.
"Dah, Leeya pergi tolong Irfan ambilkan kot dia. Feeya, kamu boleh masuk bilik. Mika dan Hana tunggu sini kejap" Arah Tengku Alinna.
Mereka hanya menurut arahan mummy nya.
Sempat Tengku Leeya dan Tengku Feeya memandangku tajam.
"Hana, Mika duduklah. Mummy ada benda nak bincang"
Aku duduk diatas sofa yang mewah dan empuk itu.
"Hana dan Mika akan dimasukkan ke Royal Gold Academy. Hemm mummy rasa korang dah tau. Hehehe. So, tinggal seminggu lagi sebelum you all start sekolah. Seminggu tu kita spend time sama-sama keyh"Ujar Tengku Alinna.
"Esok pagi, lepas breakfast kamu berdua bersiap okey? Because... Aippp tak boleh cakap. Tak surprise gitu" Tengku Alinna cuba melawak.
Aku hanya ketawa nipis.
"So, Mika kamu boleh tinggal sini cukup seminggu ni sahaja! " Sampuk Tengku Malique.
Aku memandang Aryan pelik.
YOU ARE READING
QLAM:M E M O R I E S
Fantasy[Malay Story] (First Creation's by tengkuinara_🌸) QLAM: M E M O R I E S ->Queen Lady Ariana Melyssa 🎵🎶~ Diamond Rose Red, Dilly, dilly, Diamond Rose Blue. When I'm King, Dilly, dilly, You shall be Queen👑 Who told you so? Dilly, dilly, Who to...