10

34 6 0
                                    

hyesoo pov

habis je rehat, aku serbu ke kelas dan meletakkan kepala di meja ku untuk tidur jap .

rehat diri ni .

" wehhhh aku dapat jemputan birthday party Yerin siaaaa ohemji! "

" ehhh aku pun aku punnn dkrkfkto "

" aku dengar Yerin ajak satu sekolah pergi party dia kan? "

" haah weh, kaya lah katanya hm "

wait what

birthday party?

kepalaku diangkat . aku memandang sekeliling kelas ku . semua orang dok cakap pasal birthday party Yerin sambil pegang kad jemputan tuh .

aku menepuk dahi .

haah lah, hari ini birthday dia! kenapa aku boleh lupa aduh .

" weh hyesoo, kau dapat tak kad jemputan member kau tu? " soal rakan sekelas ku, park jimin yang duduk di belakang ku.

aku menoleh untuk memandangnya .

" kau dapat ke " soal aku balik pada Jimin .

jimin buat muka kemudian mengeluarkan kad jemputan dari beg sekolahnya .

" ofcos aku dapat lah sis! usha je bawah meja aku ada kad ni tau dok " balas jimin sambil mengshow kad tersebut padaku .

aku menggaru kepala yang tidak gatal .

" pelik. Yerin tak pernah ajak si Jimin aka ex crush dia ni . " desis hati ku.

" hyesoo "

" hYESOO! "

tiba-tiba, jimin menjentik dahiku apabila aku dok termenung dari tadi .

" akh! sakitlah! tahulah dengki dahi aku luas kalah dahi nadine cerita tv3 kul 7 pujaan hati kanda--eh "

jimin menjeling sekilas padaku .

" takde masa aku nak dok dengki jeles dengan dahi kau tu . hah, kau dapat ke tak kad jemputan tu? "

keluhku dilepaskan . aku mengangkat bahu .

" takde masa aku nak pergi party party ni . aku sanggup pergi library dari party tu " balasku yang kedengaran seperti tidak berapa bersemangat .

bila tengok perubahan Yerin hari ni pun macam lah dia nak ajak aku . berubah teroks apabila dapat Baekhyun . dasar kawan tikam belakang betul .

jimin hanya mendiamkan diri dan melayan perasaan dia je . tak tahu nak balas apa lah tu .

tok tok

mejaku diketuk oleh seseorang . jimin memandang ku sambil membuat mulut suruh memandang hadapan . aku memandang nya pelik .

badanku dipusing ke depan apabila disuruh oleh jimin untuk melihat orang yang ketuk meja aku .

aku tak terkejut .

" aku ganggu korang berborak ke? " tanya Yerin .

aku tidak memberi apa-apa reaksi . tak angguk, tak geleng . muka kosong je bagi .

Yerin tersenyum sinis padaku . meja ku dihentak olehnya . apabila aku melihat di atas meja ku , aku sedikit terkejut .

" datang lah birthday party aku eh . kau kan member aku, mestilah wajib datang "

aku memandang Yerin sekilas . wajahnya seperti ada benda yang tak kena . aku tak tahu macam mana nak describe kan .

Yerin melemparkan senyuman yang penuh dengan makna dan berjalan pergi dari tempat ku .

sebelum ni dia duduk sebelah aku , sekarang tak dah . dia duduk dengan geng baru dia kat belakang .

kad jemputan yang berada di atas meja ku aku renung .

tiba-tiba saja .

patut ke aku pergi?

+++

hari ni author akan double update untuk readers , itu macam sikit part ni . stay tuned !

[HIATUS] Earphone | kth Where stories live. Discover now