Aku tergelak kecil apabila Minjoo bercakap sebegitu pada aku .
Minjoo memandang aku pelik tetapi cuba cover dengan tersenyum sinis .
" K-Kenapa kau gelak, hah!? Kau rapat dengan dia, memang kau nahas dengan aku tau tak! " jerit Minjoo .
harap je budak junior tapi adab dengan senior, hm .
" iyelah, dik . buat lah apa kau nak buat kat aku , tak kesah . "
Dahi Minjoo berkerut seribu .
" a-apa maksud kau-- "
" ramai je benci kat aku sebab rapat dengan lelaki lain . sebab apa? dengki , dendam , tak puas hati dengan aku sebab lelaki je . mula lah niat nak hancurkan aku . hidup aku dah lama merana, dik . nak buat hidup aku merana lagi? buat lah buat . janji buat kau puas tengok aku mampos "
Aku bangun dari tempat duduk ku dan memandang Minjoo . Wajahnya kelihatan serba salah pada aku.
" ambil lah Taehyung kau tu, aku tak kesah pun lol "
kakiku melangkah keluar dari kelas. ramai memandang aku dan bermula bisik antara satu sama lain .
semua orang nak pakat benci aku . benci lah benci . dunia ini memang tak adil betul . diorang lihat aku macam aku selalu buat salah kat mata diorang .
dahlah, baik aku mati je. bukan semua orang kesah pasal akh .
tiba-tiba, tanganku direntap oleh seseorang .
" Soo, "
suara Taehyung .
aku memandang Taehyung di belakang ku . Wajah nya amat risaj pada aku .
" Soo, kau okey? "
Aku mengetap bibir kemudian mengangguk kepala dengan perlahan.
Taehyung mengeluh . Dia menarik badanku dan memelukku dengan erat .
" Aku tau kau tak okey . Walaupun aku tak pandai bab-bab macam ni, tetapi, kau hadap benda begini seorang diri dan diri kau juga terseksa sebab selalu memendam perasaan kau . "
Taehyung mengusap lembut belakang badanku .
" Menangis lah, luahkan segala perasaan yang selama ni kau telah pendam "
Perlahan-lahan, aku memeluk pelukan Taehyung dan menangis teresak-esak di dakapan Taehyung .
Terima kasih, Taehyung .
+++
double update ayy
YOU ARE READING
[HIATUS] Earphone | kth
Fanfic❝ Kita saling bertemu antara satu sama lain kerana earphone ❞ +++ Start ; 09/12/2018 End ; ?