Chapter 1

1.3K 85 19
                                    

Pada pagi yang cerah dan damai, kelihatan para elementel sedang menolong Tok Aba di kedainya.

"Gempa! Tolong hantarkan air ni kat meja nombor 12!" kata Ochobot.

"Baik!" balas Gempa.

Hari yang amat mengembirakan. Walaupun riuh tetapi tenang. Dari jauh, kelihatan Halilintar dan Ice sedang berbual-bual bersama di pondok.

"Hali, sebenarnya ada benda aku nak bagitahu" kata Ice.

"Bagitau pasal apa?" soal Halilintar.

"Aku... Mimpikan DIA" jawab Ice menekankan perkataan 'Dia'.

"Apa" kata Halilintar tergumam seketika.

"Aku mimpikan budak perempuan tu lagi. Budak perempuan berambut putih dan bermata merah delima. Dia tersenyum riang tapi lepas tu aku nampak air mata dia mengalir bersama darah yang banyak" jelas Ice dengan nada serius.

"Kau nampak wajah dia tak?" tanya Halilintar.

"Tak, aku tak nampak wajah dia langsung" jawab Ice.

"Aku pun pernah mimpi pasal budak perempuan tu. Tapi dalam situasi yang lain. Aku mimpi dia dalam wajah yang cukup dingin. Matanya bertukar warna kepada merah gelap. Ditangan kirinya ada sebuah gelang kristal yang berwarna hitam" terang Halilintar.

"Apa?! Jadi kau nampak muka dia lah?!" kata Ice agak terkejut.

"Ya, dan aku rasa pernah jumpa dia cuma tak ingat kat mana" jawab Halilintar.

"Haih... Siapa dia sebenarnya ya?" soal Ice.

Halilintar hanya diam. Sudah seminggu, dia dan ice mimpikan budak perempuan itu. Dia juga puas cuba mengingati gadis kecil itu. Gadis berambut putih dan bermata merah. Halilintar hanya memandang ke langit yang luas. Memikirkan siapakah budak perempuan itu.

💟💟💟💟💟💟💟💟💟

Di puncak gunung, kelihatan seorang gadis sedang duduk di bawah pokok sambil menikmati pemandangan.

"Hey" sapa seorang lelaki kepada gadis tadi.

"Hey" balas gadis tersebut.

"Tengah fikirkan mereka?" tanya lelaki tersebut.

"Ya. Aku risaukan tentang keselamatan mereka walaupun mereka mempunyai jam kuasa" jawab gadis tersebut.

"Aku faham. Lagipun kau terpaksa berpisah dengan mereka demi keselamatan mereka juga kan" kata lelaki itu.

"Ya. Aku tak nak mereka tercedera sekali lagi disebabkan aku. Disebabkan kuasa yang aku ada ni" balas gadis itu.

"Jadi kau dah ada rancangan? Sebab mereka sudah mula bertindak" kata lelaki tersebut.

"Ya. Lepas ni kita terpaksa turun padang juga demi menghalang mereka dari cederakan yang lain. Kita juga terpaksa berlawan dengan mereka" jelas gadis tersebut.

"Jangan risau, kali ini pasti perkara ini akan tamat juga" kata lelaki tersebut.

"Hm... Aku berharap semua ni akan berakhir dengan cepat. Aku ingin bersama dengan mereka kembali" kata gadis tersebut.

Mata gadis itu terus menyinar menunjukkan warna merah saga yang cantik sekali. Rambutnya sedikit mengibar akibat angin-angin di puncak gunung itu.

Lelaki disebelahnya hanya diam. Matanya memandang gadis tersebut sekilas. Dia sudah berjanji akan membantu gadis itu untuk melindungi mereka serta menghalang penjahat tu semua dari mendapatkan ia. Dia akan lindungi gadis itu sehingga darah terakhirnya.

Dia tidak akan membiarkan gadia itu berjuang sendirian. Dia akan membantu gadis itu seperti gadis itu menolongnya suatu ketika dahulu. Dia tidak akan membiarkan perkara sama berlaku lagi sekali.

~Bersambung

Hello everyone! Nia nk tanya, okay tak untuk chapter kali ni? Kalau tak okay, maafkan nia ya! Nia akan sambung cerita ni lagi pada masa akan datang. Kalau suka vote, kalau nk cakap apa² komen! Bye!!

Maafkan ku, Boboiboy2: The last hope of element ( Complete)Where stories live. Discover now