07;

62 19 6
                                    

🌻will you take a lead?

Hampir seminggu, Taehyung dan Nari tidak berlayan seperti mereka langsung tidak kenal antara satu sama.Sekali Nari terserempak dengan Taehyung, dia buat tak nampak pun.

Nari dalam perjalanan balik dari kolej hanya mengelamun sepanjang jalan itu."huh~ottokae!?dah seminggu–saya ingat lepas putus akai ito tu saya tak terfikir-fikir kat taehyung, argh! patutnya saya fokus move on sebab jimin sunbae reject saya tapi–"Nari berhenti langkahnya.

Air matanya tiba-tiba mengalir."kenapa?–huaaah!😭"

"aish. kejap ya–ne. ko, kapchagia! bwoyah kau buat apa kat sini?!"tekejut beruk Minjun apabila dia keluar dari pintu belakang kafe dia bekerja kebetulan dia membuang sampah.

"Minjun?!"

"saya ingatkan kucing tadi, kenapa kau duduk kat sini macam stray cat tunggu makanan?"tanya minjun.

Nari melihat jauh berbeza apabila Minjun seragam kerjanya."heol–kau kerja kat kafe ni ke?"kali ni Nari pula menyoal."hah? jawab dululah pertanyaan saya tu"Nari terus meluru peluk Minjun sambil menangis.

"wae–..apasal ni!?"Minjun terus binggung kepalanya di garu yang tidak gatal itu.

[ 25 minit kemudian ]

"Kau menyesal dengan keputusan kau?"Minjun menyoal Nari setelah Nari siap memberitahu segalanya dia angguk kepalanya sebelum bersuara lagi."saya rasa—"

Nari masih mengelap air matanya dengan tisu yang diberikan oleh Minjun."saya dah suka kat taehyung tapi sekarang dah terlambat"kata Nari.

"macam mana kau tau kau dah terlambat? kau belum cuba lagi it's too early for you to give up! "Kata Minjun."Neol–bagi saya semangat ke?"Minjun berdiri."I maybe an anti for all fated or soulmate dan tak percaya kat semua tu but—.."Minjun menjentik dahi Nari.

"either it's fate or not. kau dah suka kat dia jadi apa salahnya kau luahkan perasaan?luahkan apa di pendam kat–"Minjun menunjuk ke hati Nari.

"kalau taehyung tak nak?"

"That depends,everyone has second chance"

🌻🌻🌻

"kenapa dengan Taehyung tu? dah dekat seminggu badmood semacam je?"Hoseok berbisik dengan dua rakannya, Yoongi dan Jimin.

"Saya manalah tau! saya bukan 24/7 dengan dia, Jimin!"kata Yoongi sambil ibu jarinya menunding ke arah Jimin."takpelah en? bukan selalu nampak gaya dia macam ni sekali sekala tengok dia kalah"kata Jimin dengan gaya budak-budak melompat ke arah kawan baiknya tu.

"kan? chinguyah~"

Taehyung hanya sekilas memandang ke arah Jimin lalu pusing badannya ke arah lain."aww~merajuk eh? nak saya panggil Nari ke sini?"Jimin tersenyum-senyum kambing.

Taehyung terus berdiri."saya-bunuh-kau!"taehyung terus ke arah Jimin.Segera Jimin berlari sembunyi di belakang Hoseok."wei–..Taehyung sabarlah!"Hoseok mempertahankan Jimin."hyung nak pertahankan pengkhianat ni ke?"mata tajam Taehyung seperti bersinar tu menusuk terus ke arah mata Hoseok."menakutkanlah–..silakan"Hoseok ke tepi.

Akai Ito↯KTHWhere stories live. Discover now