🌻Let's go on a date!
"annyeong!tomboy-ah."tegur Taehyung."tsk! keojo!(berambus)"kata Minjun terus melempar topinya ke arah Taehyung.
"mian-mian..saya tak bermaksud nak sakitkan hati awak"kata Taehyung sambil rambut depannya dikuak ke belakang."neol!–sunbae,buat apa kat sini?!"terkejut Nari segera dia berdiri sambil jari telunjuknya menunjuk Taehyung.
Pipi Nari makin merona merah serta jantungnya berdegup kencang apabila melihat betapa seksinya Taehyung sekarang berpakaian seperti western hotboii.
"ma charie lupa ke? kat sinilah tiap hari jumaat saya akan buat live band of course i'm VIP here"ujar Taehyung."Pfft berlagak"suara perlahan Minjun dan berdiri."Yah. Nari-ah let's talk some other time, you know where you can find me"kata Minjun kepada Nari sebelum dia kembali bekerja.
"macam mana Nari boleh kenal ice princess kat sini?"tanya Taehyung."ice princess"binggung Nari."eoh, dia tu agak kasar sikit but she's okey I guess takde seorang pun tau dia jenis macam mana sebab ditanya dia akan diam dan jawab sepatah saja"terang Taehyung.
Nari mengangguk saja kepalanya tanda faham."so ma charie–awak buat apa kat sini? nak cari saya ke?"kata taehyung dengan senyuman nakalnya tu.
"Can you stop calling me that! "
"What that suppose to mean? "
"Ma charie! "
Taehyung tergelak lalu mencubit pipi Nari."awak tau apa maksud tu?"tanya Taehyung yang masih mencubit pipi Nari."tak tau, lepaslah sakit~"ujar Nari.
"Better google it, come I take you home tempat ini tak sesuai dengan awak, budak baik"kata Taehyung lagi lalu menarik Nari bersamanya keluar dari bar tersebut.
Sempat lagi Minjun melirik matanya melihat dua orang manusia itu."girlfriend baru Taehyung ke?"co-workers Minjun menyampuk seketika.
"Sibuk hal orang lain saje. Kalau ya pun kenapa?"kata Minjun sambil-sambil mengelap gelas kaca itu."Yah. saya bergurau sajelah tanya sikit pun tak boleh eh?"Mingyu gelengkan kepalanya.
"Orang semua tau yang Taehyung tu tak suka in relationship ni sebab kenapa? dia rasa perempuan semua murahan"komen seorang pelanggan itu membuatkan Minjun terus tumbuk muka lelaki itu.
"Hah~jinja?kau rasa perempuan ni apa?"
Dalam perjalanan itu masing-masing senyap langsung tak bercakap.Nari keluarkan telefonnya dan search apa dimaksudkan ma charie.
"bufft–"
Nari menoleh ke arah Taehyung yang sangat ketara sedang menahan ketawanya."wae?"
"wuuwahh~jeongmal awak memang comel"kata Taehyung.Nari kembungkan pipinya lalu memandang ke arah tingkap."kenapa pergi kat tempat tu tadi?"Taehyung serius kembali.
"eobsoyeo"Nari tak nak beritahu perkara yang sebenar, dia mencuri pandang ke arah jari kelingking Taehyung ternyata benang 'akai ito' itu masih terikat kemas yang bersambung dengan benang di jari kelingkingnya.
YOU ARE READING
Akai Ito↯KTH
أدب الهواة[Buku 1] ❛❛ do you believe in fate? ❜❜ . . . Kalau ya.. -begitu juga dengan Cho Nari, sejak dari kecil lagi dia mempunyai keistimewaan melihat 'red strings of fate' yang terikat pada setiap jari kelingking manusia yang tidak boleh dilihat dengan ma...