01;

134 22 15
                                    

🌻Love at the wrong side!

Pagi yang indah, burung-burung berkicauan di atas pokok sakura, keluarga yang bahagia sedang bersarapan pagi sebelum bertolak menuju ke sekolah serta ke tempat kerja bagi insan yang dipanggil ibubapa.

"CHO NARI!"

Burung-burung yang sebentar tadi terus berterbangan jauh dari pokok-pokok halaman rumah yang awal pagi riuh-rendah dengan kebisingan seorang nenek.

"Yeobo-ah, awak pasti ke kita sesuai tinggal kat sini? kalau tak aku dapat cari tempat tinggal yang—"percakapan sang suami tergendala apabila si isteri gelengkan kepalanya tandanya tidak.

"This neighborhood has very nice and friendly people. Lagipun pokok sakura setiap rumah-rumah membuatkan tempat ini lagi nyaman, bukan?"suami pun tersenyum mendengar kata-kata isterinya sebentar tadi.

"Mornin, ma. pa"ucap anak sulung dua pasangan suami isteri bahagia itu."Pagi, Jimin. pancakes? "

"Mo~O bāchan! Saya dah bangunlah ni!"seorang perempuan kacukan jepun itu jatuh dari katilnya sambil menggosok punggungnya kerana sakit apabila neneknya menjerit tepat pada telinganya.

"Mewosamasu!(bangun)"kata neneknya sememangnya orang jepun."nae—nae.araseo, saya dah bangun ni nak bersiap sudah!"menyahut Nari masih keadaan tutup mata.

"Kono ko—(budak ni) masa bachan masih muda dulu jam lima pagi lagi bangun..blah..blah..blah"begitulah bebelan neneknya di awal pagi setiap. hari.

"Saya pergi dulu"Jimin bertolak keluar dari rumahnya sambil menolak bersama basikalnya."itakimas(saya pergi dulu)"keluar saja Nari dari pagar hadapan rumahnya Jimin menyapanya."annyeong"

Nari perlahan-lahan menoleh ke arah Jimin, masih keadaan rambut belum terurus dan sekeping roti dimulut."ann—yeong"balas Nari yang kurang jelas serta bercampur malu.

"kenapa saat-saat beginilah bertembung dengan buah hatiku ni? aish..malunya dahlah muka saya sekarang comot gosh! senyuman tu! "bisik hati Nari.

(gambaran Nari melihat Jimin senyum ke arahnya)

(gambaran Nari melihat Jimin senyum ke arahnya)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jimin melihat jam di tangannya."we have 10 more minutes before our first lecture, awak nak tumpang?"soal Jimin.

"hurm? naya? sunbae—..nak tumpangkan saya ke?"terkejut beruk terus Nari.Jimin hanya angguk kepalanya."kamisama, arigato!"Nari berbahas dalam bahasa jepun.

Akai Ito↯KTHWhere stories live. Discover now