🌻fun day!
"Nari-ah! hari ni ada plan ke?"tanya Borim.Nari masih memasukkan buku serta komputer ribanya masuk ke dalam beg sebelum bercakap dengan Borim.
"Rasanya takde, wanna hangout? "Begitu gembira Borim apabila Nari mengajaknya."jom pergi karaoke? dah lama kita tak keluar sama-sama tau!"Borim terus merangkul lengan Nari.
"Kitakan baru siap exam mestilah busy sikit, awak ni pun"kata Nari lalu menjentik dahi Borim."Korang nak ke mana ni?"suara di arah belakang mereka menegur.
Serentak dua mereka pusingkan badan melihat empunya suara itu."erm..kita—orang nak pergi kafe LY dulu lepas tu nak lepak kejap kat mall dan nak karaoke kejap"ujar Borim."ohoo~kurae?"taehyung memeluk tubuh sambil mempamerkan senyuman nakalnya tu.
Nari gelengkan kepalanya kerana tak ingin Taehyung join aktiviti mereka nanti."can I join? "tanya Taehyung.Borim menggaru kepalanya tidak gatal sebab keliru."Boleh ke tak?"Taehyung terus memandang ke arah Nari.
Mau tak mau, Nari setuju juga membawa Taehyung bersama mereka."nice. saya akan tunggu korang kat kereta"Taehyung terdahulu gerak.
"wei, asal mr.populer tu tiba-tiba nak join kita tu?"bisik Borim.Nari belum beritahu yang dia dan taehyung in relationship dia lagi suka keep the low profile.
"Kali dia pun nak banzai lepas kertas final exams habis?"lepas tu cepat-cepat mendahulukan jalan."something smell fishy here.."kata Borim.
"Yah. Taehyung!"
"Ma charie–"Nari segera menekup mulut taehyung."bukankah saya cakap kat kolej kita act macam kawan saje?"Taehyung dengan lembut memegang tangan Nari lalu mengucupnya."takpelah kan? biar mereka tahu yang awak ni–"
"Nari-ah! yah. mana awak ni?"segera mereka menjarakkan diri."sini!"Borim lagi tambah pelik."awak tau betul eh. Taehyung parking keretanya?"
Nari menelan air liurnya, tapak tangannya mula berpeluh."tadi pagi kita orang terserempaklah, janganlah salah faham!"kata Nari.
"Taehyung!"Jimin berlari kearahnya sambil melambaikan tangan."nak balik dah ke? bukan hari—"Borim terus merangkul tangan Jimin."sunbae lepas ni sunbae busy ke?"tanya Borim."erm..taklah cuma–"
"Good! kita orang lepas ni nak berlepak! nak ikut kita orang ke?"Jimin memandang ke arah Taehyung."boleh juga!"Jimin tersenyum.
Borim terus membisik sesuatu dengan Nari."inilah peluang awak untuk menawan hati Jimin sunbae balik!"Nari terus tersentak."mitchiseo!?"
"wae? bukankah awak suka kat Jimin sunbae?"Nari menggaru belakang tengkuknya."bukan tak suka tapi sekarang saya rasa Ji–"Borim terus menampar belakang badan Nari.
"Apa ni! takde kawan saya berputus asa cepat selagi dorang tak cuba!"kata Borim."bukan itu maksud saya–"
"dah–dah..jangan banyak cakap lagi kaja.hot daddy are waiting for us! "Mereka berdua pun masuk ke perut kereta.Jimin sudahpun duduk dihadapan sambil layan telefonnya manakala Taehyung hanya diam tak banyak cakap.
[ LY Cafe ]
"Korang lagi!? boleh tak sehari saya tak nampak muka korang the love in the air is too sweet "kata Minjun kepada Nari dan Taehyung apabila dua mereka ke kaunter memesan.
"Biadap punya pelayan. nak dipecat ke?"gurau Taehyung."kau bukan bos kat sini"sindir Minjun pula.
Nari hanya ketawa melihat dua mereka."mian cuma saya ni kurang kawan perempuan seharusnya saya ada seorang untuk mendengar masalah saya!"kata Nari.Minjun tersenyum sedikit."eoh? budak tomboi kau senyum!"
YOU ARE READING
Akai Ito↯KTH
Fanfiction[Buku 1] ❛❛ do you believe in fate? ❜❜ . . . Kalau ya.. -begitu juga dengan Cho Nari, sejak dari kecil lagi dia mempunyai keistimewaan melihat 'red strings of fate' yang terikat pada setiap jari kelingking manusia yang tidak boleh dilihat dengan ma...