Episode 63: Mood!

105 16 8
                                    

Author Note:
.
.
~Salam semua! Carol sebenarnya berasa cukup bersyukur kerana berkat anda semua yang terus menyokong dan memberi vote berterusan, FanFic ini terus berjalan sesuai permintaan anda semua. Dulu, jujurnya Carol mengaku bahawa Carol sempat ragu andai mampukah FanFic ini menarik perhatian pembaca memandangkan ini adalah CERITA PERTAMA yang Carol karangkan, tapi siapa sangka....!!! Oh, how I love you all❤❤❤
Muach 5x💋💋💋💋💋

Please Vote!
Leave some comments!
And live in your Fantasies!

~Be one of a kind~ Oh_Carol
.
.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

'Sudah masuk hari ke-4 aku hanya di-Quarantine bersama P'Pha didalam penthouse nya! Kenapa?! Well, yang itu jangan pernah terfikir untuk bertanya pada Ku, kerana Seriously....! Aku sendiri pun tak tahu "Jembalang" mana yang merasuk P'Pha hinggakan aku berakhir seperti ini!'

....... -Wayo Panichayasawat
••••••••••••••••••••

3rd Person POV.

Kelihatan dua jejaka sedang berjalan keluar dari kedai buku yang mana salah satu antara mereka memegang seplastik komik! Yang tinggi memegang Cup Starbuck manakala yang lebih rendah pula menghirup susu Pudding Pink dengan penuh bernafsu!

'SLUURPP.......SLUURPPP!!'🍹🍹🍹

" D*mn Yo....! Perlu kah sampai begitu sekali, hah?! Bukannya kau dikurung sampai setahun sehingga kau minum pun.....!! Heyy...., perlahan lah sedikit!"💢💢❗❗
Luah Ming sambil menghirup Mochaccino nya dan mengangkat sebelah alis sambil melirik terkejut!

"Ahhh..! Kau tak faham! So, ada baiknya kau diam!"💢

'SLUUURPPPP!!!'🍹

Wayo menghirup lagi hinggakan pada satu tahap, dia tersedak teruk!

"UHUK!"😖

"Padan muka!"😎

Wayo membulatkan mata dan dengan sebelah tangan lagi dia mengelap lelehan hinggus pada hujung jacket nya!

'PAK!'❗❗

"AUCH!! Sial Yo!! Sakit la..!"💢💢💢

Wayo tidak membalas sebaliknya tersenyum penuh kepuasan! Secara reflek Ming menunduk sebelum mengurut-urut kakinya yang telah dipijak kuat oleh si comel! Ya, itu memang sengaja! Sesuai untuk kelancangan mulut Ming!

"Siapa suruh mulut mu lancang sekali?!"

"Dan siapa suruh kau kembali pada Boyfriend mu hingga dikurung empat hari?!" Sindir Ming lagi.

Lagi-lagi Wayo naik darah, lalu sekali lagi dia naikkan sebelah kaki! Namun kali ini Ming lebih cepat! Kaki Wayo ditepis hinggakan lelaki itu terhuyung-hayang dan spontan berpegang pada dinding kedai.

"Hahaha.... padan muka!" 😂😂😂

"Aish, sial! Sakit tahu tak?!"
Dia melihat telapak tangan nya yang tergores kecil sebelum berubah sedih, awan kelabu menyelimuti wajah comelnya.

'Aih..., cepat betul anak setan ni berubah?' Detik naluri Ming.

Ming menjadi kasihan. 'Haish... Apa laa yang kena dengan emosi kawan baiknya yang satu ini?' Fikir Ming sebelum datang mendekati sahabatnya dan menarik beliau agar berdiri semula.

"Okay la, okay la. Aku mengaku bersalah... So sekarang, boleh kita bergerak pergi?"

Wayo masih sahaja menunduk sedih.

Habis sudah!! Ming mengerti maksud riak wajah itu!

"Okay, hari ini aku yang belanja makan! So, Shall we go princess?" Soalnya lembut sambil menunduk seperti pengawal istana menyambut kepulangan tuan puteri.

THE TUX - Book 2Where stories live. Discover now