Sebastian Trion nem szerette a szülinapokat. Sem az embereket. Sem senkit, aki zavarta őt. Egyszerűen nem vágyott senkire, főleg nem azon a verőfényes napsütéses időben.
Sebastian háza egy régi óratorony volt a város szélén. Szerette ezt a kis csendes zugot, mert messze volt mindentől. Ide költözött azután, hogy elvesztette egy autóbalesetben feleségét és kisfiát. Itt élt, csendben, nyugalomban, a munkájának szentelve életét.
Órás volt. Igaz, régimódi órás, aki úgy gondolta, minden egyes darabnak lelke van. És úgy is bánt velük, mintha emberek lennének. Beszélt hozzájuk, biztatta őket. A városiak flúgosnak tartották emiatt, de ő nem törődött velük. Nem érdekelte.
Aznap volt a negyvenedik születésnapja. Érezte, hogy ez a nap más lesz, mint a többi, de nem tudta miért. Nem várt semmit, nem remélt semmit. Csak eltelt egy újabb év, és ez neki elég volt. Még sok is.
Csengettek.
A férfi felmordult, és az ajtóhoz sietett. Egy öreg vénembert várt, valami pökhendi stílussal. Mostanában csak ilyenek keresték meg.
- Mit akar? - kérdezte, kinyitva az ajtót. Majd meglátta a vevőjét.
Egy kislány toporgott zavartan az ajtó előtt, és egy nagyon régi órát tartott a kezében.
- Kérem... - odanyújtotta a jobb napokat is látott vekkert. - Meg tudja javítani? Összegyűjtöttem annyit, hogy kifizessem, a munkáját. Ez nagypapa órája, az egyetlen emlékem tőle.
Elvette, megnézte. Majd miközben elindult a műhely fele, intett a lánynak, hogy kövesse.
- Hogy hívnak?
- Timi... Meg tudja javítani?
- Talán - morogta, majd a kanapéra mutatott. - Ülj le, amíg megnézem.
A lány kényelembe helyezte magát szófogadóan, és várt. Egy darabig csendben.
- Boldog születésnapot - suttogta egyszer csak.
A férfi ledermedt. Keze megállt a levegőben, majd meglepve a kanapé felé fordult.
- Honnan tudod?
- Anyu szerint különleges vagyok. Látom, ki mikor született. Igaziból semmi haszna, de szeretem.
A férfi visszafordult, miközben felmorrant:
- Különleges, mi?
- Igen. Szeretek különleges lenni.
Valamikor réges-régen felesége is mesélt neki róluk. Gyerekek, akik felébrednek, és olyanok akik eltűnnek. Régi legenda? Régen nem érdekelte őt. Csak legyenek szépek az órák.
Ahogy a szerkezet készült, Sebastian egyre inkább elkalandozott.
- A feleségem is... - suttogta. - Ő is különleges volt, állítólag. - Felemelte az órát, nézegette, inkább a tárgyhoz, mint a lányhoz beszélt tovább: - Sokat mesélt róla: képes volt az énekével elaltatni az embereket, de lemondott róla az életéért cserébe. Hiába...
- Mi történt?
Nem válaszolt. Az órát pillanatok alatt működőképes állapotba hozta, de valami nem hagyta nyugodni. Egy dolog, amit nem tudott hova tenni:
- És te már voltál Ott? A határon?
- Hol? - kérdezte a lány bizonytalanul. - Milyen határon?
A férfi megrázta a fejét, majd visszaadta az órát.
- Nem érdekes. Az is biztos csak egy újabb hazugság.
- Mennyivel tartozom?
- Semmivel. - Leguggolt a lány elé. - Csak maradj különleges.
A gyermek tanácstalan arcára nézett, majd megpróbált mosolyogni. Rég próbálta, nem is sikerült úgy ahogy akarta, de legalább egy piciny mosoly volt.
- Biztosan?
- Biztosan - majd felállt, és az ajtóhoz kísérve vendégét megjegyezte: - Hülyeség az egész, nem igaz?
- Lehet... - nem értette.
Legyintet, majd elbúcsúzva becsukta az ajtót a lány mögött. Ahogy lassan visszament az asztalához, felnézet a plafonra:
- Most mit morogsz?
A torony duzzogott. A férfi tíz évesen ismerte meg ezt a helyet, és azóta értette is őt. Talán a feleségének is ezért hitte el a furcsa történetét? Valószínűsítette.
Legenda lenne a Határ? Kitudja. Több mint tíz éve már nem is érdekelte, és ha a kislány nem jelenik meg örökre el is felejti.
A torony figyelte, ahogy védence leül a székre, és egy piciny, megsárgult dobozt vesz elő a fiókja hátsó részéből. Egy kis karóra, és egy csomó emlék.
- Különleges, mi? Hülyeség! - el akarta tenni újra az emlékeit, de a ház duzzogása megállította. - Most mi az? Nem létezhet az a határ! Hogyan?
Egy kis csendes mosoly? Egy régi óratorony mosolya ritka jelenség. De most, hogy hamarosan hazakerül, megengedhette magának.
Sebastian, kezében a kis emlékkel felállt, és körbenézett.
- Aya szerint te is onnan való vagy. De annyira nehéz elhinnem, hogy valahol a világon létezzen egy ilyen hely. Szinte lehetetlen.
Néma csend volt a válasz.
- Aya lemondott az erejéről, és így is halott. Ha nem tette volna, előbb meghal? Vagy mi lett volna? Te tudod a választ? Mit értett azzal, hogy az életet választotta?
Leült. Felnézett a plafonra, majd becsukta a szemét.
- Hülyeség az egész nem? Méghogy különleges!
A torony egyrészt meg akarta ütni a férfit, másrészt csak átölelni. Szeretett volna elmondani neki mindent, de annyira még nem tudott vele kommunikálni. Csak állt szótlan, és a távolba bámult. DreamCountry, vagy ÁlomVidék. A határ hivatalos neve, ahonnan a torony egyszer csak kikerült, és egyre inkább visszavágyott.
- Miért léteznének egyáltalán különlegesek?
A válaszon a torony becsukott szemmel kezdett gondolkodni. És abban a pillanatban... Csak egy hideg érzés volt, de a legcsodásabb érzés, amit egy halom tégla érezhet.
- Mert nélkülük a világ sokkal lassabban fejlődne.
Sebastian meglepve kapta fel a fejét a hangra. Ismerte. Jobban, mint bárkiét, mégis idegen volt számára.
- Isten hozott a Határon.
A férfi nem értette. Majd kirohant az ajtón, és ahogy felfogta valóban hol van, sírni kezdett. Negyven évesen, tíz évvel az autóbaleset után végre sírni kezdett.
YOU ARE READING
DreamCountry - ÁlomVidék
ParanormalHét felnőttnek kell összefognia, ha rá akarnak jönni a világ egy elveszett tragédiájára. Hét lélek, akiket saját életük fogságából emelnek ki, hogy védjenek valami bizart Valami újat. Valami régit. Gyerekeket. Különlegesek mindig is léteztek. Kicsi...