Zaterdag ochtend de dag van de date. Jayce appte me gister of ik vandaag ook tijd had. Het is een uur of 10 gok ik, ik woon op mezelf dus technisch gezidn kan ik blijven liggen voor zolang als ik wil. In de praktijk heb ik honger, dus besluit m'n lichaam uit bed te halen en me aan te kleden. Ik trek een lichtroze jurkje aan en denk terug aan m'n kopje van gisteren. Ook roze, misschien ben ik dan zonder dat ik het door heb meer een meid dan mensen zouden denken.
Nadat ik witte sandaaltjes met hak bij mijn outfit heb aan heb getrokken, ren ik de trap af voor mijn ontbijt. Muesli met yoghurt besluit ik. Zo gezegd zo gedaan, na 5 minuten zit ik met de radio aan en een kom muesli aan mijn barretje. Even schieten mijn ouders door mijn hoofd, daar ben ik allang niet geweest. Mijn zus, ook wel tweelingzus genoemd, Emmalore heb ik in tijden niet meer bezocht. Tijd en zin, tijd heb ik, zin dus niet.
Nadat ik mijn muesli op heb ruim ik het huis op en voor ik het weet is het al 15 uur. Nog een uur en Jayce zal hier op de stoep staan. Voor ik me kan bedenken, want ik draag altijd een staart, heb ik mn haar gekruld. Mijn make-up is iets heftiger. Ongeveer een kwartier voor tijd besluit ik dat ik wel redelijk gereed ben voor mijn date. Ik bekijk mezelf in de spiegel. Jazeker dat ik klaar ben. Nog snel pak ik de dichtstbijzijnde parfum van mijn kastje en spuit deze op. Mijn haar is los, dat komt nou nooit voor.
De deurbel haalt me uit mijn gedachten. Jayce.. ik haal even diep adem en loop naar de deur. "Hoi, wow, je ziet er geweldig uit." Zegt Jayce blozend tegen me. Ik glimlach en bedank hem voor zijn opmerking. Voor de deur staat een redelijke auto Het is niet zoals de films een limo of een dikke audi en eerlijk gezegd had ik dat ook niet leuk gevonden. Ik ben blij dat het normaal is. Hij daarin tegen ziet er nog steeds zo goed uit als hiervoor. Het blousje dat hij aan heeft laat zien dat hij redelijk wat spieren heeft. "Ga je mee?" Vraagt hij en reikt zijn hand uit. Ik knik, pak mijn tas en nadat ik mijn deur opslot heb gedraaid.
Na ons heerlijk etentje heb ik hem thuis uitgenodigd om na te drinken. Ik kijk naar hem en glimlach even. "Wat wil je drinken?" Vraag ik na dat ik zijn jas heb aangenomen. Hij glimlacht terug en vraagt om een biertje. Doordat mijn vader bier drinkt heb ik altijd iets in huis, maar zelf drink ik het niet. Ik besluit voor een wit wijntje te gaan. Ik ga naast hem zitten en zet zijn drinken voor hem neer op mijn tafel. Ik druk de tv aan en we kijken wat programma's. Ik houd van Holland en dat soort spelgramma's. Je kent ze wel van die programma's voor de gezelligheid of gewoon omdat je even niet weet wat je moet vertellen en liever luisterd naar Linda de Mol.
Dat tweede is aan de hand. Ik heb kriebels door mijn hele lichaam, ik voel aantrekking. Maar op een eerste date gaat tegen mijn principes in. Mijn lichaam voelt zich aangetrokken tot het zijne. Ik voel hoe mijn hoofd 'nee' zegt, maar mn lichaam 'ja' schreeuwt. Om het nog erger te maken gaat hij tegen me aan liggen. Hoe mijn benen nu langzaam trillen en ik mezelf moet stoppen. Hopend dat hij niks door heeft schenk ik mezelf nog een wijntje in.
JE LEEST
Whenever.. (Dutch)
RomanceEen jonge meid krijgt een raar verzoek, maar na ontslag van haar baas is het verzoek misschien toch niet zo heel gek... (16+)