Na bij te zijn gekomen van gisteren avond besluit ik de film van gisteren uit te kijken. Eigenlijk is de concentratie er niet echt, de focus is er ook niet en eigenlijk heb ik helemaal niks van de film mee gekregen. Ik denk aan zijn woorden. Een escort, een high class escort. Geen seks en bakken met geld. Het klinkt aantrekkelijk, tenminste als ik nog geen baan had gehad. Ik bekijk het ook van de andere kant, ik ben single en ik zie mezelf wel als een rijke vrouw. Mijn appartement is niet slecht. In tegendeel het is prachtig, maar niet perfect. De vraag is wel of ik het op die manier wil verdienen.
Belachelijk! Ik heb toch duidelijk gemaakt dat ik het niet wil. Ik ben geen hoer. Waarom denk ik er dan alsnog over na? Ik besluit me een kopje koffie te zetten en scroll door mijn instagram. Sian en zijn dochtertje komen voorbij. Hij heeft eeen prachtige dochter een mooie vrouw en kort geleden is zijn jongste dochter geboren. Ergens ben ik jaloers, Sian heeft zijn leventje geheel op de rails. Twee prachtige dochters, een vrouw en een warm knus huisje.
Mijn kopje is in 3 minuten ook leeg, ik spoel het kopje netjes om en zet hem in de gootsteen. Ik ruim de keuken verder op en hoor opeens een geluid vanaf mijn telefoon. Mijn telefoon lijkt te zoomen, en aan de toon te horen is het een E-mail. Nadat ik mijn telefoon heb geopend bevestigd het mijn gedachten. Een mailtje, van mijn werk. Ik open hem en mijn ogen worden groter. Dit kun je niet menen! Dit is niet te geloven, ik moet op een gesprek komen er komt een reorganisatie, overmorgen al. We zijn gelukkig al met zoveel, ik zucht en word rustig aan kalmer. Als ik verder lees zie ik dat onze hoofdcommissaris er ook vandoor gaat. Intern zoeken ze een vervanger, mocht dit niet lukken gaan ze extern opzoek naar deze vervanging.
Even denk ik erbij na: Ik? Hoofdcommissaris, afdelingshoofd of vertrouwingspersoon. Ik glimlach, wie weet. De opleiding heb ik niet, maar wat niet is kan nog komen toch? Heel even glimlach ik bij de gedachten, dan ga ik veel meer verdienen dan nu. Ik heb ineens wel zin in dat gesprek. Wie weet krijg ik een geweldig team en .... 'DING DONG!!'
Ik zucht, mijn deurbel. Mijn zus, SHIT!!! Ik geef mezelf even een momentje bij de spiegel en open vervolgens mijn voordeur. "Hey, hoe gaat het! Ik heb je zolang niet meer gezien!" Mijn zus staat voor de deur en zij is duidelijk blijer mij te zien da ik haar. Over het algemeen speelt er niks tussen ons, maar tussen haar en haar vriend gaat het niet goed. En iemand moet haar verhalen aanhoren, wel heel jammer dat ik het uitgekozen persoon ben. "Hoi, het gaat prima en met jou?" Ik slaak een mini zucht als ik het vraag. Natuurlijk gaat het niet goed, dat gaat het nooit. Dit wordt een hele lange dag. Het lijkt me een goed idee de thee te gaan zetten en koekjes klaar te zetten. Ik hoop dat ik nog ergens tissues heb...
JE LEEST
Whenever.. (Dutch)
RomanceEen jonge meid krijgt een raar verzoek, maar na ontslag van haar baas is het verzoek misschien toch niet zo heel gek... (16+)