Hoofdstuk 4

87 0 0
                                    

Nadat Linda van de buis is loop ik naar de keuken voor wat hapjes. Ik snijd wat stukjss droge worst, de Drentse want die is het lekkerst. Wat kaas in blokjes en leg het op een kaasplankje. Ik bekijk mezelf even in de gang, mijn krullen zijn iets uitgezakt en het ziet er best wel mooi uit.

In de kamer aangekomen is de bank leeg. Ik zet het kaasplankje op de tafel. En kijk om me heen. Is hij op de toilet? Is hij weg? Vond hij me verschrikkelijk? Een figuur dat weer gaat zitten stoort me tijdens het denken. "Waar ben je geweest Jayce?" Vraag ik toch wel heel nieuwsgierig. "Ik kreeg een telefoontje" Zegt hij en glimlacht. Ik kijk hem aan: "Sorry ik dacht gewoon dat je.." "Het niet leuk vond? Jou niet leuk vond?" Maakt hij mijn zin af. Ik knik en kijk even naar mijn voeten, ze zijn ineens heel intressant. Hij grinnikt. "Je hebt geen idee hoe mooi je bent." Ik bloos en geef hem een bedankje.

"Ben je beledigd als ik je vraag je uit te kleden?" Vraagt hij zonder enige twijfel. "Sorry?" Ik verslik me in m'n wijn. Met grote ogen kijk ik Jayce aan. "Ik vroeg .." begint hij zonder een sprankje schaamte. "Ik geloof dat ik je heb gehoord ja en ik ben inderdaad enigzins beledigd" Kap ik hem af. Jayce grinnikt. "Wordt je dan nooit zat van je leventje? Agentje spelen verdiend niet slecht, maar je zou een heerlijk leventje kunnen hebben. Vol kleren, schoenen, sierraden" Verteld hij me terwijl hij me recht in mijn ogen aankijkt. "Ik weet niet zo goed waar je het over hebt." Geef ik eerlijk toe. "Ik heb het over een baan als highclass escort, via een bureau dus alles is veilig en ik kan je binnen helpen in het wereldje." Verteld hij verder. Met grote ogen kijk ik hem aan. "Wat denk je dat ik ben?! EEN HOER?!" Schreeuw ik boos. Ik kijk hem in zijn ogen aan. Ondanks dat ik heel boos ben, is hij juist erg relaxt. Hij haalt zijn hand door zijn haar. "Een hoer is iets heel anders. Een escort is een mooie vrouw die gewoon veel date en er geld voor krijgt. Je hoeft geen seks te hebben natuurlijk. Tenzij je bakken met geld wil verdienen, dan zou ik het zeker doen. Je gaat het zo goed doen in het wereldje. Mannen willen jou." Zegt hij zonder twijfel. "En waarmee moet ik naar bed? Hoge pietjes ofzo?!" Zeg ik nog steeds heel erg boos. Vol ongeloof kijk ik hem aan. Hij grinnikt. "Ik zeg net dat je geen seks hoeft te hebben. Je kunt doen wat je wilt, je mag je eigen mensen uitkiezen en het bureau is voor de planning en je eigen veiligheid. Ook betaald het bureau je uit en dat zijn geen zachte bedragen" Verteld hij verder.

Even ben ik stil. Ik neem alles even in mij op. Jayce die zonder schaamte op mijn bank zit en vraagt of ik bij een escortbureau wil werken. Hij is zo rustig. Terwijl ik... "ERUIT!!" Schreeuw ik uit. "Wie denk je wel niet dat je bent!" Roep ik uit. Jayce staat op en grinnikt. Hoe kan hij zo kalm zijn. Het is ook echt alsof hij dit altijd al heeft gedaan. Alsof ze hem elke dag een 'nee' verkopen. Langzaam loopt hij naar de deur. "Mocht je je ooit bedenken, je weet me te vinden." Zegt hij met een klein lachje. "GET OUT!" Gil ik.

Wanneer ik de voordeur hoor dichtvallen haal ik adem. Opgelucht maar erg telleursteld. Natuurlijk wil hij me niet. Natuurlijk voelt hij niet hetzelfde. De tranen glijden inmiddels over mijn wangen, ze banen ze een weg naar beneden en vele vallen op de grond. Hoe heb ik zo stom kunnen zijn....

Whenever.. (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu