Lord Tamre diğer lordlardan kendisine gelen mektupları dikkatlice okudu. En çok Lord Ottin'nin istekleri onu bu kadar sinirlendirmişti. "O kendini ne sanıyor?" dedi. Masada duran bardağa elinin tersi ile vurarak yere düşürdü.
Odada bulunanlar Efıs, Yans, Kartis ve Garb'dı. Hepsi birden sessizce lordlarına bakıyordu. Lord Tamre dünyadaki bağlantısını tamamen kaybetmiş gibiydi.
"Her zaman kendisinin en iyi olduğunu düşünmüştür," dedi. Yerde duran kırık bardağa bakarak, "Kral Sypum'un da sonu bu şekilde olacak. "Bana ait gücü kendisine istiyor," dedi.
Efıs derin bir nefes aldı. "Bu konuda haklısınız lordum ama sakin olup Lord Ottin'i yanımıza nasıl çekebiliriz bunu düşünmemiz gerek," dedi.
Lord Tamre, Efıs'e öfke dolu gözlerle baktı. Masadakilere bakınca onların kendisine korku ile baktığını gördü. Efıs de onlar kadar korkuyordu ama en azından bir şeyler deme cesaretini göstermişti. "Haklısın Efıs ama Kral Sypum'un son sözleri aklıma geldikçe kendimi kaybediyorum. Benden kılıcımı ve zırhımı istemek benim karımı ve çocuklarımı istemekle aynı şey," dedi.
"Bir asker olarak sizi çok iyi anlıyorum lordum," dedi. Efıs.
Lord Tamre'nin biraz sakinleştiğini gören Kartis söze girmesi gerektiğini düşünerek hafifçe öksürdü. Lord Tamre ona bakınca korku ve utanma ile karışık bir bakışla "Lordum izin verirseniz size bölgede son gelişen olaylarla ilgili raporları okumak istiyorum," dedi. Lord Tamre eliyle ona izin verdi. Kartis kurumuş boğazını yumuşatmak için masa da duran su dolu bardaktan bir yudum su içti. "Bölgemizde ki askerlerden Kral Sypum'un kuzey ve batı büyü okulları ile iletişim içinde olduğu bilgisi geldi. Bu sadece bu iki büyü okulu ile sınırlı kalmayacaktır. Güney ve Doğu büyü okullarıyla da iletişime geçecektir."
"Büyü okulları genelde savaşlara katılamazlar ama bu direk krallığı ilgilendiren bir konu olduğu için onların da bizim düşmanımız olduğunu düşünebiliriz." Dedi. Garb. Lord Tamre iki danışmanına göz gezdirdi.
Katris önünde duran raporlara bakarak okumaya devam etti. "Konuşulanlara göre kralın bu kalkışmadan haberi olduğu ve tereddüt eden lordları kendi tarafına çekerek ilk olarak bize saldıracağı bilgilerini de almış olmaktayız," dedi.
"Saçmalık," dedi sertçe Lord Tamre. Eski öfkesi geri gelmişti. "Benim başlattığım şey bir baş kaldırma ya da isyan değil. Bu bizden istenen şeye karşı koymaktır. Kral Sypum bu ülkenin tek mutlak gücü olmak isteyebilir ama bunu yapmak için öncelikle benim cesedimi çiğnemesi gerekiyor." Dedi
"Sizi çok iyi anlıyorum lordum," dedi. Efıs
Lord Tamre ona bakmadan Yans'a döndü "Bölgenin mali durumu nedir? Krallıktan ya da başka bölgelerden yardım gelmezse ne kadar süre dayanabiliriz?"
"Bu konuda detaylı bir araştırma yaptım lordum. Şu anda depomuzda ve tarlalarımızda iki yıla yetecek kadar tahıl ve su var. Tüm bu süreç içinde askerlerimizin ve savaşa katılmak isteyenlere fazladan para vermemiz gerekebilir ama bu her şekilde bizim lehimize olacak bir şeydir,"dedi.
"Savaşlar bir süre sonra yemekle kazanılır bu bir gerçektir," diye Yans'a katıldı Efıs.
"Yine de ticaret yollarında gerekli önlemleri almamız gerekecek. Kral Sypum'um yapacağı ilk hamlelerden bir tanesi bizi zayıf düşürmek için ana yollarımızı ve ticari yollarımızı kapatıp bizim diğer bölgelerle olan iletişimimizi kesecektir."
"Bu konu hakkında bir endişeniz olmasın Lord Tamre elimizde gizli geçitlerin olduğu haritalar var. Bu haritaları savaş başlamadan önce bizimle beraber savaşacak olan lordlara vereceğiz. Gerektiği zaman onlar bize gerektiği zaman bizler onlara bu yolları kullanarak yardımda bulunacağız. Bu yollardan bir tanesi de krallığa giden bir geçit," dedi. Garb
Lord Tamre gözlerini kısarak masadakilere baktı. "O yol direk olarak mı krallığa gidiyor?"
"Evet, Lord Tamre bu yolu son zamanlarda keşfettik, Kral Sypum'un ya da diğer büyücülerin bu yolu bildiklerini sanmıyorum."
"Bilseler bile dikkatlerini başka bir yöne çekip o yoldan gizlice suikast için küçük bir birlik yollayabiliriz."
"Bu küçük birliğin nereden geldiğini bilmemeleri çok önemli eğer savaş zamanında krallığı bir şekilde karıştırabilirsek Kral Sypum da telaşa düşüp hata yapar. Bir ihtimal de olsa birliklerini krallığa yakın yerlerde tutarsa bu kez kuşatma fırsatı bize geçmiş olur," dedi. Efıs.
Bu son bilgi Lord Tamre'yi heyecanlandırmıştı. Onun aklında çok daha farklı bir şey vardı. "Lord Ottin'e ve bize katılmakta tereddüt eden diğer lordlara çok iyi bir teklifim olacak," dedi. Tüm siniri geçmişti. Testide ki şarabı bir dikişte içti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYRA- 1. Kitap Ölü Büyücünün Dönüşü
FantasyBir büyücü asla yalan söylemez. Bir yıldız şövalyesi asla kaçmaz Bir şekil değiştiren asla et yemez. Nereden geldiği belli olmayan bir düşmanın ele geçirdiği toprakları geri alma vakti geldi. Ana Kara Kayra'da son savaşta kazanan kim olacak?