ToF [12]

67 10 7
                                    

...

...

...

Petang yang sepi, Indah namun tidak dengan Kai. Matanya sentiasa terbuka, walaupun morfin baru sahaja disuntik ke dalam badannya. Dia melihat ke arah pintu bilik di mana dia sedang dirawat setelah kejadian serangan sasaeng fans 3 hari lepas.

Dan malangnya, hospital inilah tempatnya bekerja. Dan jangan lupa berapa ramai doctor dan jururawat yang melawatnya setiap hari tanpa henti. Seakan tiada henti kesialannya, Hari ini dia baru sahaja mendapat notis serangan lagi.

Pistol sentiasa ada dalam gengaman tangannya di bawah selimut.Sementara Chen sendiri sudah tidur di sebelahnya.

Telefon pintar miliknya berbunyi lagi, Kris yang memanggilnya.

"Any update?"

"The worst one... Baek dah beritahu mengenai ini pada Chanyeol and he on his way back to korea with his family"

"Damn... kau? did you see any weird around?"

"Not yet..."

"Arrasoe Where's Chanyeol now?"

seorang doctor dan beberapa doctor pelatih masuk ke dalam ruangannya, Tangannya mengusap kepala Chen perlahan,cuba membangunkan sang isteri yang kepenatan.

"Dia dah sampai kat Incheon and will be there any time..."

"Alright... see you then with Chan..."

Kai menamatkan panggilannya dan melihat ke arah para doktor dan jururawat yang menunduk hormat di hadapannya.

"isajang-nim!! (Director)"

Kai mengangguk perlahan dan mengarahkan mereka untuk kembali berdiri seperti biasa. Jihoon dan Guanlin sudah berjalan ke arah Kai perlahan, andai dahulu mereka boleh bergurau layaknya rakan, sekarang mereka harus menjaga batas mereka.

"Chen-ah... go and wait at the outside... Chanyeol akan datang sebentar lagi and I want you to meet him" arah Kai perlahan dan dituruti Chen.

"Chanyeol? Park Chanyeol? Director PCY Corporation?" Soal seorang doktor pelatih secara tiba-tiba. Kai mengernyit hairan.

Matanya tajam melihat ke arah doktor lelaki yang bersuara secara mengejut.

"I told you Niel...keep quiet" Jihoon sudah menghalang lelaki yang lebih besar dari tubuh kecilnya dari pandangan tajam Kai.

"Who are you?" Tangan kai mula mengapai pistol yang berada dalam selimutnya.

SRAKK!

Bayangan tubuh Chanyeol masuk ke dalam ruangan itu, mengalihkan semua pandangan pengunjung dalam bilik itu. Aura Chanyeol yang mendominasi menerpa ke dalam bilik itu, langkahnya angkuh menuju ke arah Kai yang sudah menunduk di hadapannya.

Diikuti oleh Kris dan Baekhyun di belakangnnya, Oh Tuhan, izinkan paraa uke dan yeoja di sana untuk pengsan kerana terlalu menganggumi visual 3 lelaki yag baru sahaja masuk ke dalam ruangan itu.

Chanyeol menatap tajam ke arah Kai dan Kris yang sudah menunduk, takut hanya sekadar melihat ke arah wajah lelaki di hadapannya, tidak lupa dengan Baekhyun.

"I can't believe all of you want to keep it a secret from me" Chanyeol menatap tajam ke arah 3 lelaki yang sudah bungkam dari berkata-kata.

Chanyeol mengurut pelipisnya perlahan dan terus berfikir, tidak mungkin dia akan terus memarahi Kai di hadapan para pekerjannya.

The Truth Of Love [COMPLETED] Where stories live. Discover now