TOF (8)

81 8 0
                                    

______________________________________

"Kau tak pernah kasi duit sebanyak tu dekat pekerja lain yang turut hilang ahli keluarga"

"That's for other case... this one special BaekHyun-ah... anggap lah ni sebagai penebusan dosa aku"

"Cukup bertahan dan terus selamat... aku tak sanggup nak tengok kawan dan keluarga aku terus terluka lagi...

This is my fight, they wanna kill me... and used my weakness... and I won't stay still and doing nothing... "
______________________________________
.

.

.

.

3 bulan.

3 bulan masa diambil untuk Chanyeol untuk memulihkan semula syarikatnya yang hampir jatuh ranking kedua kerana sabotage dan juga kes letupan yang berlaku melibatkan ahli keluarga dan rakannya.

Chanyeol mengusap wajahnya kasar dan kembali melihat ke arah gambar potret keluarganya yang memang digantung di dalam ruang kerjannya.

Jemarinya mula menari di atas meja, menghasilkan irama perlahan.

"Siapa dia Baek? Who did this to you and let me kill them"

"You can't kill her Chan... you can't"

Jaketnya diambil berserta kunci keretanya. Hei! Jam sudah menunjukan tepat 8 malam dan dia sepatutnya sudah berada di rumah bersama keluargannya.

Tujuanya, Hospital Haneul Seoul.


"Kenapa aku tak boleh bunuh dia Byun BaekHyun? After what she made to you!"

"She's Kim TaeYeon..."

Stereng keretannya di pukul kuat dan kakinya kembali menginjak pedal gas kuat, membelah jalan raya seoul.

...

...

🌹🌹CHANHUNLAY🌹🌹

...

...


Chanyeol sendiri resah di dalam pejabat milik Kai yang kini sedang memenuhi permintaanya.

Matanya melirik ke arah potret perkahwinan Kai dan juga Chen.

Sekurangnya 2 lelaki muda itu sedikit beruntung kerana kisah cinta mereka tidak serumit miliknya.

Pintu dibuka dan Kai masuk ke dalam pejabatnya dengan kerutan seribu di dahinya.

Satu botol kecil diletakkan berhadapan dengan Chanyeol namun masih tidak melepaskannya.

"Ini *Alprazolam yang kau minta hyeong...but why? Dulu hyeong tak pernah ambil ubat ni"

Tangan Kai ditepis dan Chanyeol terus mengambil botol ubat itu. 2 biji sudah cukup setidaknya untuk sekarang.

The Truth Of Love [COMPLETED] Where stories live. Discover now