Before... Chap 14 Ada tak? Kenapa Kat Nz masih draft? Btw...
Typo is art!
Enjoy!!! ♥️♥️
.
.
.
.
Jantungnya berdegup laju seakan ingin keluar dari sarangnya. Matanya melilau ke sekeliling ruangan kerja milik Chanyeol.
Tuhan, memang betul dia menyukai lelaki itu, tapi bukan cara kotor yang dia mahukan untuk memikat lelaki itu, dan ya! dia dengar amaran adiknya JongIn betapa bahayanya lelaki itu.
Sialnya dia sudah terjebak dalam permainan ini, Sudah terlambat untuk dia menarik diri, kerana 'dia' telah menjeratnya dalam perjanjian yang akan menjadi ancaman untuk dirinya.
Jam di pergelangan tangannya dilihat sekilas, Tuhan, izinkan dia menghempas jam emas di tangannya kini.
"Mianhei MinSeok-ssi, please yourself"
Sosok Tampan itu melabuhkan punggunya bersebelahannya, auro dominan milik lelaki itu telah menguar kuat. Lagi seakan dirinya sudah menyerah dengann pesonannya.
"So, kau cakap perlukann dana untuk café milik kau, wea?"
Perlahan kepalanya menunduk, sungguh dia takut sekarang seakan seluruh tubuhnya mengigil tiadak henti.
"I really love that Café, saya bangunkan dengan hasil usaha saya sendiri Park Chanyeol-ssi, dan café saya berada di ambang kemusnahan" _Di sebabkan si tak guna itu
Chanyeol meneliti dokumen perniagaan milik MinSeok dan sesekali mengangguk perlahan.
"Sure, tapi sebagai pulangan aku sebagai pemegang saham dalam café ni, apa untung yang aku dapat sebagai ganti?"
"I will work for you Chanyeol-ssi, saya akan bangunkan francais di beberapa kawasan yang berpotensi besar untuk menjana keuntungan, trust me..."
"We will see about that... You may leave now"
Minseok menunduk sedikit di hadapan Chanyeol sebelum membawa dokumennya kembali.
"Why don't you be a doctor, just like your brother did? I know your little brother is KIm JongIn,Kim Minseook-ssi"
"Hospital, jarum suntikan, meja bedah, darah bukankanlah hal yang saya minat Chanyeol-ssi JongIn may love it because of our parents, but not me"
"You know he work for me right?" Chanyeol sudah berdiri tepat di hadapan MinSeok, memberi tatapan tajam ke arah lelaki manis yang sememangnya jauh lebih rendah darinya,
"I know it Mr. Park, but I don't know what business you make with him"
Perlahan seringai tipis muncul di bibir Chanyeol, sial. MinSeok merasakan alarm Bahaya berdekatannya.
"Kau datang padaku dengan senyuman mengoda terpatri di bibir nipis mu MinSeok-ssi, kau buat aku ingin mencicipi bibir indah ini, bagaimana rasanya?"
Ibu jari chanyeol sudah bermain di bibir kecil itu, gerakan sensual dan jujur, MinSeok sedikit menikmati perlakuan biadap itu.
"Anda akan merasakan bibir ini bila tiba masanya Tuan Park..." Tangan lentik itu menolak perlahan tubuh kekar Chanyeol yang sudah menghimpit tubuh kecilnya ke dinding. Mengenyitkan matanya sekali sebelum benar-benar keluar dari ruang kerja Chanyeol.
"Aku menantikannya."
.
.
.
.
.
.
"kau memang jalang yang terbaik Kim MinSeok-ssi, menggoda suami orang semangnya kemahiran kau" Suara samar itu kedengaran dari alat pengintipan yang terselit di dalam telinganya.
"Shut up Daniel..."
"Hahaha, andailah Siwan yang menjadi isteri Chanyeol, sudah pasti kepala kau terpisah dari badan indahmu"
Matanya memerah menahan amarah, pantas alat pengintipan itu dicabut lalu diletakkan ke dalam poket seluarnya.
"Mianhei JongInnie Hyeong dah terjebak dalam permainan kejam ini" gumamnya perlahan.
.
.
.
🌹🌹CHANHUNLAY🌹🌹
.
.
.
Beg tinju di hadapannya terus dipukul, tiada langsung niat di benaknya untuk berhenti. Tambahan pula hanya dia seorang sahaja di dalam bilik latihan ini.
Tiada seorang pun pegawai polis yang berani menampilkan dirinya saat mendengar ketua polis negara sedang mengamuk di dalam itu. Bahkan pengawal peribadi ketua polis itu juga diarahkan untuk berkawal di luar.
Mereka, pegawai polis hanya mengintip di sebalik tingkap kaca. Ada yang menganggumi, tidak kurang juga yang mencemburui lelaki di hadapan mereka ini.
"Boss!" Suara pengawal itu membuyarkan lamunan mereka, dan lihatlah satu lagi sosok tampan di sebelah mereka yang turut memerhati ketua mereka.
"What's wrong with him?" Soal lelaki.
"Ada yang menghantar bungkusan ancaman di rumah Tuan Wu" Adu salah seorang pengawal itu.
"Pergi berkawal di rumahnya, keselamatan isteri dan juga anak buahku harus terjaga, bawa mereka ke rumah aku Isteri-isteri ku akan menjaga mereka...Katakan ini arahan Chanyeol, pastinya mereka tidak dapat mengelak.." arah Chanyeol sebelum melangkah masuk ke dalam ruangan itu.
"Wu YiFan" panggil Chanyeol perlahan dan spontan tumbukan Kris tehenti dan yang kedengara adalah suara erangan dari dalam beg tinju itu. suara kesakitan.
"Dia yang menghantar bungkusan ancaman itu?" Soal Chanyeol perlahan dan menendang beberapa kali beg tinju itu.
Soalan Chanyeol hanya dibalas dengan anggukan, satu kotak bungkusan di beri ke arah Chanyeol.
"Gelapkan cermin itu bodoh, mereka boleh lihat apa yang aku akan buat nanti Kau tak ingin dibuang kerja tanpa hormat bukan" balas Chanyeol perlahan.
Automatik setiap cermin digelapkan dan CCTV di tutup. Tangan Chanyeol membuka bungkusan, dan di dalamnya adalah bangkai ayam hitam dan juga beberapa bilah pisau Bersama tulisan darah di permukaan kotak.
"Si Wan yang menghantarnya bukan?" Soal Chanyeol dingin pada tubuh kurus dihadapannya.
"Dia positive dadah Chan... ISW menyuntik dadah dalam tubuhnya sebelum menghantarnya di rumah aku.
"He's like a time bomb.. We can't expect what will he do next.."
"Kau kenal dia Chan?"
"Aku baru tahu indentiti dia"
"Who is that jerk? Kau tahu betapa teruk Sofia dan Kevin menangis kerana takut?, Suho you know how worst panic attack he get?"
"Im Si Wan, my ex-psycho... keluarga kau dalam perjalanan ke rumah aku by this weekend, kita semua akan ke LA... at least... kita akan bersenang sebentar dengan keluarga"
"Semua?"
"Yeahh all of us"
TBC>>>
Hohoho dah nak habis yeorobun.. a few chap jer...
YOU ARE READING
The Truth Of Love [COMPLETED]
ActionSequel from The Eyes. Pengkhiantan... Kebencian... Nafsu... Bila ia menjadi satu... Adakah bahagia yang menanti? Atau sengsara di akhirnya? #1 betrayed #10 lust #11 EXO #15 hate