*2 månader senare*
Nu har vi bott här i Stockholm i 1 månad och det har varit helt ok. Vi har flyttat in i ett litet villaområde utanför Stockholm med Pontus, Liam, mamma, Diana och så jag. Pontus är snäll, men inte som min riktiga pappa. Liam är som vanligt och mamma är jätte snäll och Diana är som alla andra syskon. På min nya skola har jag fått nya kompisar som heter Rebecca och Saga. Dem är jätte snälla. Men jag saknar mitt gamla hus.
"Tisdag"
Jag går bredvid Liam på grusgången till skolan. Det tar ca 20 minuter att gå dit. Jag och Liam går i 9A och vår lärare heter Sofie. När vi kom till vår skola gick jag och hämtade min Svenska bok och en penna. Jag mötte Rebecca utanför vår svenska sal.
-Rebecca, var är Saga? Undrar jag.
-Hon är sjuk, feber, säger Rebecca.
-Ok vad synd, säger jag. Strax efter kommer läraren Sofie och öppnar dörren.
-Godmorgon 9A, nu kan ni sätta er ner, säger Sofie och alla i klassen sätter sig ner. Jag sitter bredvid Rebecca och Saga men nu när hon är sjuk så har jag ingen på min vänstra sida. Liam sitter på andra sidan av hela klassrumet Sen börjar vi jobba.
(Efter skolan)
Hemma luktar det gått.
-Jag tror att Hanna håller på att baka scones! Säger Liam. Jag säger inte pappa till Pontus och Liam säger inte mamma till Hanna. Och det tycker vi är helt ok. Vi slänger ner våra väskor i hallen och springer till köket. Ju närmare köket vi kommer ju mer scones lukter det. När vi kommer in i köket står mamma och och läser tidningen och i ugnen ligger 4 scones.
-Mh! Det luktar hemskt gott! Säger jag.
-Tack, säger mamma.
-När är dem klara? Undrar Liam och tittar in i ugnen förväntansfullt.
-Dem borde vara klara om 1 minut! Säger mamma.
-Ok. Säg till när dem är klara! Säger jag och går ut ur köket. Men precis när jag kom ut hörde jag ugnen pipa högt. Vi vände om och sprang in i köket igen.
-Haha, vi kom inte så långt, säger Liam och knuffar mig kärleksfullt i sidan.
-Ok, nu ska vi se, säger mamma och tar ut plåten. Och ut kommer 4 härliga scones.
-Kan vi ta dem varsin nu? Undrar jag. Mamma nickar och jag tar en till mig och en till Liam. Sen sätter vi oss på min säng och smaskar på scones.
-Mh, dem var perfekta! Säger jag och tar en tugga till.
-Mh, jätte goda! Säger han. Sen tittar han på min med ett finurligt leende.
-Vad? säger jag.
-Vet du vad som också är perfekt? Frågar han. Jag skakar på huvudet.
-Du, säger han och kysser mina läppar.
-Haha, sluta, det är du som är perfekt! Säger jag och kysser han ännu en gång. Då kommer mamma in och när hon ser oss så nära blir hon häpnad.
-Oj förlåt! Jag går ut nu! Säger mamma och stänger snabbt dörren.
-Eh... det var pinsamt! Säger jag.
-Eh...ja! haha, vi går och tvättar händerna, säger Liam och tar min hand och springer ner till toan.
När vi är klara sätter vi oss på mitt rum igen. Pling Pling! Jag har fått ett meddelande, jag tar upp min mobil och ser att det är Rebecca som sms:ade.
'Hej Tanja! Ska vi ses?'
'Ja ses ok 10 minuter vid det stora trädet!' Svarar jag.
'Ok ses!'
Jag lägger ner min mobil i fickan.
-Vart ska du? Frågar Liam.
-Till det stora trädet med Rebecca! Säger jag och går ut.
-Ha så kul! Säger Liam.
-Det ska jag!
Jag går ut och tar på min jeans jacka och mina skor. Sen går jag i lugn takt till det stora trädet i parken där jag ska träffa Rebecca. Sen sätter jag mig på en gren och tittar ut i parken. Bakom trädet kan man skymta en liten lekplats, sen finns några villor där vissa bor, inklusive jag, Rebecca och Saga. Sen finns det en stor basket plan och en stor gräs plätt. Efter ett tag kommer Rebecca ut från ett av husen och går mot mig.
---------------------------------------------
Mer kommer snart. Kanske ikväll eller imorgon :-)!
Kram Issa <3
YOU ARE READING
Dold kärlek <3
RomanceVänskapen mellan Tanja och Liam har funnits där länge. Dem har varigt BFF i 10 år snart. Men då helt plötsligt händer något otänkbart för dem båda som förändrar deras liv för gott. Trubbel i paradiset. Vad kommer att hända? Kommer vänskapen att hål...