Jag kommer att skriva från Mikes perspektiv i en liten del av detta kapitel och hoppas det gör det lättare att förstå vad han tycker och tänker. Så sätt igång att läsa:-)
--------------------------------------------
Mina tårar rinner ner på den fluffiga kudden och gör att kudden blir fuktig. Jag visste inte att det var ett så stort misstag att lämna Liam. Visst, Liam bor i samma hus som mig och är just nu bara en vägg ifrån mig men jag saknar fortfarande hans mysiga kramar och pussar och hans närhet. Kan du fatta att jag är just nu ensam?! Jag kollar på min väckarklocka. 07:57! Jag börjar ju om 3 minuter! Jag kastar mig upp ur sängen och tar på mig en klänning och medan jag springer till skolan tar jag ett tuggummi och borstar igenom mitt långa hår. När jag har tagit mina spanska böcker springer jag till spanska salen. Jag knackar en gång, ingen öppnar, jag knackar två gånger då öppnar Ylva, min spanska lärare.
-Så, vilken ursäkt har du idag? Frågar hon.
-Min väckarklocka var kass, säger jag.
-Jaja, sätt dig bredvid Liam, säger hon. Jaha Liam, ok varför Liam! Jag sätter mig bredvid Liam utan att få ögonkontakt med honom.
-Din väckarklocka fungerade visst, viskade Liam.
-Jaha, vad kul för dig då, säger jag utan att titta på honom.
-Jag förstår att det är svårt nu me...
-Sluta, det är inte svårt för mig, säger jag och kollar in i hanns ögon.
-Jag mår jätte bra faktiskt, så sluta, säger jag.
-Är Du sur på mig? Frågar han.
-Nej det är inte ditt fel, säger jag.
-Tanja och Liam, tyst på lektionen! Säger Ylva med sträng röst. Vi fortsätter att jobba.
*Rast*
-Så varför är du sur? Säger Liam medan vi går i korridoren.
-Jag är inte sur! Säger jag och går snabbare.
-Men varför pratar du så otrevligt mot mig då? Säger Liam och ställer sig bredvid mitt skåp medan jag slänger in böckerna i skåpet.
-Jag är bara trött, och förresten har vi 25 minuters rast så jag ska gå ut. Jag behöver vara lite själv, ok? Säger jag och tar på mig min svarta jacka.
-Visst, ses på svenskan, säger Liam och går till sitt skåp en bit ifrån. F*n också! Nu har jag blivit ovän med min bror! Idiot är jag! Tänker ja och går ut. Där ute springer det mest runt mellan stadie elever. Jag sätter mig på en bänk ifrån och börjar kolla Facebook och Instagram. Helt plötsligt ser jag någon sätta sig bredvid mig på bänken. Jag tittar upp och ser...
-Hej Mike, säger jag och lägger ner mobilen i fickan.
-Hej, säger Mike och sätter sig obehagligt nära mig.
-Så, vad gör du här ensam? Säger han och lägger armen om min axel. Jag ryser till.
-Jag ville ta lite frisk luft bara, säger jag och ler mot honom. Han nickar.
-Vad ska du göra idag? Frågar han.
-Inget, säger jag.
- Ska vi träffas? Frågar han. Mitt hjärta tar ett extra skutt.
-Vet inte, säger jag kort.
-Hos mig kl 16:30? Frågar han.
-Eh... ok...
Sedan gick han. Jag var helt paff. Sa jag precis ja till att gå på en dejt med Mike!!!!!!!!
*Mikes perspektiv*
-Hos mig kl 16:30? Frågar jag henne.
-Eh... ok..., säger han och jag går där ifrån. Yess! Nu har jag en dejt med Tanja, detta var ju lätt, nu ska jag bara få henne att gilla mig. Undrar om det går.
-Tja Mike! Säger Tobias.
-Hej, säger jag.
-Gissa vad? Säger jag.
-Nej vadå?
-Jag har fixat en dejt med Tanja, säger jag nöjt.
-Du skojar! Grattis, säger han och boxar min vänskapligt på armen.
-Äsch, det var lätt, nu är det bara för mig att få henne att tycka om mig, säger jag.
*Tanjas perspektiv*
F*n igen! Jag sätter mig själv i trubbel! Säger jag till mig medan jag går upp till klass rummet.
*Hemma kl 15:30*
Jag ska gå till Mike om 40 minuter. Jag tar på mig en blus och jeans och flätar mitt bruna hår i en sidofläta. Tar lite mascara och läppglans. Jag vill inte klä upp mig för mycket nu. För att jag vill inte visa Mike att jag är intresserad för det är jag inte. Sedan sätter jag mig vid datan. När klockan slår 15:10 går jag ut med min jacka och går till Mikes hus...
YOU ARE READING
Dold kärlek <3
RomanceVänskapen mellan Tanja och Liam har funnits där länge. Dem har varigt BFF i 10 år snart. Men då helt plötsligt händer något otänkbart för dem båda som förändrar deras liv för gott. Trubbel i paradiset. Vad kommer att hända? Kommer vänskapen att hål...