Kapitel 23

121 4 3
                                    

*Flach back*

- Och som svar på din fråga kommer jag att säga...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-... ja, jag vill vara tillsammans med dig, säger jag och kramar om Mike. Det känns så rätt. Jag blir helt varm inom mig och jag gillar honom verkligen, verkligen gillar honom. Jag är glad med honom, jag känner mig trygg med honom. Och nu är han min lilla älskling. Det känns rätt, som sagt.

-Jag älskar dig, säger han och kysser mig.

-Och ja dig, säger jag sen. Det var nog första gången jag gillade att kyssa honom.

-Kom, vi börjar, säger jag och ler.

Vi går tillsammans lyckliga till svenska salen.

*Lite senare*

-Ses, säger jag till Mike och går hem.

Liam går bredvid mig hela vägen. Jag ska säga till honom om mig och Mike. Men jag vet inte vilket tillfälle som är bäst. Jag vet inte häller när jag ska berätta för Pontus och mamma och Diana.

-Liam, säger jag.

-Ja?

-Jag och Mike har ju träffats en hel del nu, och jag och Mike har haft jätte trevligt. I fredags frågade han en viktig fråga till mig, och idag svarade jag på hans fråga. Jag har svarat från mitt hjärta, bara så du vet. Och jag vet att det kan vara svårt för dig men vi är fortfarande goda vänner. Det kommer vi alltid att vara Liam. Han frågade chans, säger jag.

Liam tittar på mig chockat.

-Och du svarade?

-Jag sa... ja, säger jag.

*Liams perspektiv*

-Jag sa... ja, säger Tanja. Jag bara gapar, är Tanja och Mike tillsammans! Det känns så overkligt, jag visste inte om något. Tanja har alltså dejtat Mike länge, bakom min rygg. Jag glor ner på mina skor.

-Jaha, vad trevligt, säger jag och fejk ler.

-Är det ok?

-Ja, själv klart! Varför inte?

-Nej jag bara undrar, säger hon.

Vi fortsätter att gå, i en otroligt tyst miljö.

*Tanjas perspektiv*

-När ska du berätta för din mamma om Mike? Frågar Liam när vi kommit hem.

-Ikväll, kanske... säger jag. Liam nickar och går till sitt rum. Jag går upp till mitt rum och sätter mig på sängen och tar fram mobilen. Jag har ett nytt meddelande från Mike. Jag ler medan jag läser det.

"Hej bästa Tanja♥. Jag är glad att ha dig som min och du är mitt halva ♥. Jag ♥ dig. Ses imorgon♥"

Jag svarar:

"♥ Love you♥"

Sedan lägger jag undan mobilen och gör läxorna.

30 minuter senare kommer Diana hem utmattad från alla timmar i skolan och 2 timmar senare kommer mamma och Pontus hem. Mamma gör pasta till mat och Pontus hjälper till. När vi ätit upp går jag till Liams rum.

-Hallopsan,  säger jag.

-Hej, säger han och lägger undan mobilen.

-Du, vi måste snacka, säger jag och sätter mig bredvid honom på sängen.

-Ok.

-Är det verkligen ok att jag är tillsammans med Mike? Alltså jag är ju ditt ex och syrra nu och Mike är en av dina bästa vänner.

Dold kärlek <3Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang