Jag tänker fortfarande på om det kommer att funka. Vi har nu varit tillsammans i 2 veckor och det har gott bra. Liam har varit ofta med andra tjejer i klassen t.ex Alicia, Johanna och Tina men också killar t.ex Tobias, Kim, Olof och Mike. Dem är rätt så ok men jag tycker fortfarande Alicia är värst av alla i skolan. Nej inte i skolan för att i 8C finns Fredrik, eller som alla brukar kalla honom "Freddie Bad Boy". Han är skolans "Bad Boy". Typ går på taken, röker cigaretter, skolkar hela dagarna mm. Jag har aldrig pratat med honom, och vill däremot inte häller göra det. Min mentor "Linnea" är jätte trevligt.
*Tisdag*
-Har vi några läxor till idag? Frågar jag när vi går till skolan.
-Ja matte läxa 12, säger Liam.
-Ja men den har jag gjort, säger jag medan vi går in i högstadie byggnaden. Jag går till mitt skåp och hämtar min svenska bok och pennskrin. För att vi har svenska nu. På svenskan har vi Linnea (min mentor). Liam går bredvid mig upp till sal 19 (vår svenska sal). När vi kommer dit så kommer Linnea direkt när jag satte mig på bänken korridoren. Sedan sätter jag mig på min stol och svenskan sätter igång.
*På rasten*
Jag går på grusgången på skolan och tänker på allt möjligt. På läxor, vänner, familj, allt bra i världen, drömmar, Liam. Helt plötsligt står Mike, Liams kompis framför mig.
-Halloj Tanja! Säger han.
-Hej.
-Så, vad gör du? Frågar han.
-Eh... Tänker.
-Jaha, får jag gå med dig? Jag är ensam nu.
-Eh... visst, säger jag och Mike går bredvid mig.
-Så, hur mår familjen? Frågar han. Jag blir helt paff, nu helt plötsligt är Mike snäll. Innan var han rätt så taskig mot mig. Alltså inte jätte taskig, utan mer som att han slängde ut taskiga kommentarer mot mig.
-Jo, det är väll ok, säger jag. Jag är faktiskt lite obekväm nu, tänker jag.
-Jaja.
-Du då? Frågar jag.
-Jo vi mår bra, men jag gjorde slut med Sofie i 9C förra veckan.
-Jag är ledsen, det är jobbigt.
-Ja, har du någon kille? Frågar han.
-Eh... nej, säger jag jag får inte berätta om Liam för honom tänker jag.
-Jaha! Säger han glatt, som om han tyckte det var bra, eh läskigt, haha.
-Mh, säger jag.
-Så då är du typ singel? Frågar han. Jag stannade upp. Gillar han typ mig?
-Typ, jag det är nog så då, säger jag och börjar gå igen.
-Jo...börjar han, då hör jag klockan ringa, så jag börjar springa tillbaka.
-Ses, säger jag.
-Ja, ses! Säger han glatt. Det där var skumt! Det kändes exakt som om han typ tyckte om mig. Eh, läskigt. Jag går in på lektionen och möter Mikes blick, han ler och jag vänder snabbt blicken och tittar istället på läraren.
Lektionen gick bra, jag såg hela tiden att Mike tittade diskret på mig. Han är faktiskt snäll mot mig nu, konstigt. *Hemma*
Jag sitter på mitt rum och ritar när mamma kommer in.
-Hej, gumman!
-Hej, svarar jag medan jag ritar ett par skor på människan på min täckning.
-Hur var skolan idag?
-Jo det var bra, säger jag.
-Tydligen har rektorn informerat att någon har rånat en lärare, alltså en elev rånade, det är helt förfärligt! Säger mamma.
-Jaså, det är säkert Fredrik, säger jag.
-Vem är Fredrik?
-Jo det är typ skolans Bad Boy, säger jag.
-Jaha, säger mamma och går ut. Sedan fortsätter jag med min täckning och fortsätter tänka på varför Mike var så snäll mot mig.
KAMU SEDANG MEMBACA
Dold kärlek <3
RomansaVänskapen mellan Tanja och Liam har funnits där länge. Dem har varigt BFF i 10 år snart. Men då helt plötsligt händer något otänkbart för dem båda som förändrar deras liv för gott. Trubbel i paradiset. Vad kommer att hända? Kommer vänskapen att hål...